اسراری جالب از دنیای کارتون ها

به گزارش تور انگلیس، فروم دیلی: ورود برخی اتفاقات به داستان های کارتونی، برگرفته از وقایعی است که می توان آن را در تاریخ آمریکا پیدا کرد.

اسراری جالب از دنیای کارتون ها

درکارتون های آمریکایی در اوایل و اواسط قرن بیستم میلادی، گاهی شاهد لحظات ظالمانه و البته خنده داری بوده ایم. در تام و جری گربه دائما شکنجه می شود و شخصیت کایوت هم در کارتون میگ میگ و گرگه به وسیله دینامیت منفجر می شود، اما پشت همه این شوخی ها گاهی یک داستان نهفته شده است و می توان آن را در تاریخ ایالات متحده پیدا کرد.

الکسی زامسکی، نویسنده کتاب های مصور روسی، از پشت پرده برخی از این داستان و شوخی ها مثل لیز خوردن روی پوست موز، تعقیب و گریز با یک لوله و یا افتادن سندان روی سر شخصیت ها می گوید که به گفته او می توان جواب آن ها را در تاریخ آمریکا یافت.

کمپانی سرگرمی ساز برادران وارنر، به وسیله چهار برادر خانواده وارنر به نام های هری، آلبرت، سم و جک تاسیس شد. البته گاهی رابطه آن ها به مشکلاتی می خورد. در اواسط دهه 1950، هری و جک که برادران بزرگتر بودند به قدری با هم به مشاجره پرداختند که در نهایت تصمیم گرفتند دیگر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند.

یکی از مثال های شاخص خوب نبودن روابط این دو برادر این است که یک بار کارمندان استودیو جک وارنر را دیدند که به سمت اتومبیلش می دود و هری وارنر هم با یک فولادی در تعقیب اوست. این لحظه به نام یکی از شوخی ها در مجموعه کارتون های لونلی تونز استفاده شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

زامسکی می گوید که استفاده از شوخی پوست موز به دلیل خاصیت لیز بودن آن نبوده و دلیل دیگری دارد. در اوایل قرن بیستم، این میوه در ایالات متحده به یکی از میوه های محبوب مردم تبدیل شده بود. قبل از آن، آمریکایی ها اغلب موز آشنایی نداشتند و در نظرشان این میوه، خوراکی عجیبی بود. وقتی آندرو پرستون و ماینر کوپر دو تاجر برجسته در سال 1890 تصمیم به وارد کردن موز به آمریکا گرفتند، محبوبیت این میوه به شدت افزایش یافت. آن ها شرکت تولید کننده چیکیتا را تاسیس کردند که تاثیر های سیاسی زیادی داشت و باعث ایجاد کودتا در گواتمالا شد.

در هر حال موز درنیویورک به شدت محبوب شده بود، اما یک نکته منفی وجود داشت. در همه جای خیابان ها می توانستید پوست موز هایی که دور انداخته شده اند و افرادی که روی آن ها لیز می خورند را ببینید.

زانکسی در تاریخ آمریکا، یک توضیح معقول برای افتادن سندان روی سر شخصیت های کارتونی هم پیدا کرده است. در سال های دور در انگلیس، برای آزمایش قدرت و مقاومت سندان ها آن را با انفجار به هوا می فرستادند. با استفاده باروت و آتش انفجاری شکل می دادند که سندان چندین متر به هوا پرتاب شود و به زمین بیاید. آن ها معتقد بودند اگر سندان بعد از برخورد به زمین سالم بماند پس می توان از آن به استفاده کرد.

در دهه 19 میلادی حتی از این روش برای آتش بازی هم استفاده می شد، برای مثال چنین رسمی در برخی از استان های آمریکا در روز استقلال اجرا می شود. معیب اصلی چنین پرتاب هایی این بود که سندان ها پس از پرواز، گاهی روی سر مردم می افتادند و منجر به مرگ آن ها می شدند. طبق گفته های TV Trops، همین موضوعات باعث شدند که پای سندان ها به کارتون های آمریکایی هم باز شود.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1095

به "اسراری جالب از دنیای کارتون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسراری جالب از دنیای کارتون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید