اعزام 2 هزار زائر ایرانی در حج امسال، زائران 18 تا 60 سال پذیرش می شوند

به گزارش تور انگلیس، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از قطعی شدن برگزاری مراسم حج امسال و اعزام احتمالی 2 هزار زائر از ایران خبر داد.

اعزام 2 هزار زائر ایرانی در حج امسال، زائران 18 تا 60 سال پذیرش می شوند

به گزارش خبرنگاران، علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص مرنام حج در سال 1400 اظهار کرد: دولت عربستان دستورالعملی در راستای برگزاری مرنام حج در سال جاری اعلام کرده که طبق آن 60 هزار زائر در حج تمتع سال جاری می توانند شرکت کنند. از این تعداد، 15 هزار نفر، زوار داخلی آن کشور هستند و سایر کشور ها هم می توانند مجموعا 45 هزار زائر اعزام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به سهمیه هر کشور در سنوات گذشته و نسبتی که وجود داشت، احتمالا حدود 1500 نفر سهمیه به ایران تخصیص داده می شود که با توجه به نزدیک شدن روابط سیاسی، احتمال افزایش این سهمیه به 2 هزار نفر هم وجود دارد. در این مرنام فقط زائرین 18 تا 60 سال می توانند شرکت کنند و زائر بیمار هم مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: شرکت کنندگان در مرنام حج، حتما باید واکسینه شده و از دز دوم دریافتی آن ها هم 14 روز گذشته باشد.

مرعشی ادامه داد: زائران حتما 72 ساعت قبل از پرواز باید تست PCR داده باشند و جواب آن هم منفی باشد. فضایی که برای زائران در نظر گرفته شده، در منا و عرفات، پنج متر فاصله ایمنی دارد و در هتل ها به ازای هر نفر دو متر فاصله در نظر گرفته شده است. مجموعه های غذاخوری به طور کامل تعطیل است و وعده های غذایی به صورت بسته های بهداشتی در اختیار زائران قرار می گیرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: اتوبوس ها در مرنام حج با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و نرم افزاری با نام توکلنا طراحی شده که یک نرم افزار بهداشتی بوده و زائران باید در آن ثبت نام کنند تا بتوانند وارد مسجد النبی و مسجد الحرام شوند و در نماز ها شرکت کنند. در این نرم افزار زائران باید روز و ساعت را مشخص کنند چراکه پس از تکمیل ظرفیت، کسی نمی تواند وارد این اماکن شود.

مرعشی در پایان گفت: خروج از هتل ها برای گردش و سیاحت در شهر هم ممنوع است و زائران فقط از طریق اتوبوس به مراکز زیارتی انتقال داده می شوند که حضور در مراکز زیارتی هم با نظارت راهنما هایی که به زبان های مختلف مسلط هستند، انجام می شود.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1065

به "اعزام 2 هزار زائر ایرانی در حج امسال، زائران 18 تا 60 سال پذیرش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 2 هزار زائر ایرانی در حج امسال، زائران 18 تا 60 سال پذیرش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید