افزایش ارتفاع موج تا 3 متر در دریای خزر ، شنا ممنوع شود

به گزارش تور انگلیس، سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا 3.5 متر و در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا 2 متر هشدار داد و نسبت ممنوعیت تفریحات آبی شنا توصیه کرد.

افزایش ارتفاع موج تا 3 متر در دریای خزر ، شنا ممنوع شود

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج بین 2 تا 2.5 متر و در نقاط فراساحلی تا 3.5 متر پنج شنبه (21 اسفندماه) برای غرب دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، جمعه (22 اسفندماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان و شنبه (23 اسفندماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن ماهیان در قفس، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه فراساحل توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج آورده است: چهارشنبه (20 اسفندماه) در نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان و جنوب بوشهر، پنج شنبه (21 اسفندماه) در خلیج فارس، تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان، خوزستان، بوشهر، جمعه (22 اسفندماه) در خلیج فارس، تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان، بوشهر و خوزستان و شنبه (23 اسفندماه) در خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان ارتفاع موج به 1 تا 1.5 متر و فراساحل تا 2 متر خواهد رسید.

در این شرایط احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تفریحات آبی و فعالیت های صیادی و احتیاط در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 875

به "افزایش ارتفاع موج تا 3 متر در دریای خزر ، شنا ممنوع شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتفاع موج تا 3 متر در دریای خزر ، شنا ممنوع شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید