تور بمبئی: غذاهای تند هندی که دهان را می سوزانند!

به گزارش تور انگلیس، غذاهای هند

با اینکه هند بزرگ ترین کشور دنیا نیست اما خیلی ها آن را متنوع ترین کشور دنیا می دانند. از کوه های بادخیز کشمیر گرفته تا سواحل طلایی گوا همه این ها نشان می دهد که هر نوع آب و هوا و مناظری که فکرش را بکنید می توانید در این کشور پیدا کنید. در هر ناحیه هند که باشید می توانید غذاهای خوشمزه ای بخورید که فقط برای همان منطقه هست. اما همه غذاهای هندی پر از مزه و ادویه هستند و در آن ها از سبزی های تازه استفاده می گردد. با اینکه غذاهای گوشتی زیادی هم در هند درست می گردد اما به دلایل مذهبی بیشتر تمرکز بر روی غذاهای گیاهی است. می خواهیم تعدادی از غذاهای تند هندی را معرفی کنیم خبرنگاران را همراهی کنید.

تور بمبئی: غذاهای تند هندی که دهان را می سوزانند!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دوسا (Dosa)

دوسا آنقد بزرگ است که برای سرو کردنش باید آن در سینی های بزرگ قرار دهند و اگر در بشقاب های معمولی گذاشته گردد همه غذا در بشقاب جا نمی گردد! پس هر وقت در هند دیدید غذا در بشقاب های بزرگ سرو شده احتمالا آن غذا دوسا است! دوسا یک نوع بسیار نازک پنکیک است که از برنج و یا آرد لوبیای هندی درست می گردد و با سس و چاشنی خورده می گردد. این غذا بیشتر در جنوب هند درست می گردد و محبوب ترین آن ماسالا دوسا است.

سامبار (Sambar)

سامبار از غذاهای محبوب جنوب هند که در واقع نوعی خورشت سبزیجات است که پایه آن از تمبر هندی درست شده که مزه ترش و دلپذیری را به غذا می دهد. سبزیجات معمولی که در این غذا استفاده می گردد بامیه، هویج، گوجه، کدو تنبل و ترب است و در نواحی ساحلی که درخت ناگیل زیاد دارد بیشتر سامبار نارگیل درست می گردد.

داهی وادا (Dahi vada)

داهی وادا از اسنک های محبوب شمال هند است. در این غذا خمیرهای توپی که از عدس تشکیل شده را در روغن سرخ می نمایند بعد روی آن را با ماستی شیرین می پوشانند. این غذا را بسته به اینکه در کدام ناحیه هند و در چه فصلی باشد با آناناس، دانه های انار، زنجبیل و … تزئین می نمایند. معمولا این غذا هر چه بیشتر در ماست خوابانده شده باشد خوشمزه تر است.

کوفته

کوفته در نقاط مختلف آسیا و خاورمیانه هم درست می گردد. پایه غذا از گوشت چرخ است و موادی که به گوشت اضافه می گردد در هر منطقه ای فرق می نماید. در هند سرآشپزها ترجیح می دهند که برای درست کردن کوفته اصلا از گوشت استفاده ننمایند و به جای آن گوجه و یا حتی موز را مواد اصلی قرار دهند. این غذا به همراه یک سس تند و یا برنج و نان خورده می گردد.

بریانی

احتمالا حدس زدید که بریانی از ایران وارد هند شده و دقیقا هم با همین نام در هند شناخته می گردد. این غذا برنج به همراه گوشت بره است که در نقاط مختلف هند از ادویه های متنوعی برای مزه دار کردن آن استفاده می نمایند.

آلو گوبی (Aloo Gobi)

آلو گوبی یکی از محبوب ترین غذاهای گیاهی هند است. این غذا با گوجه و کلم درست می گردد و زردچوبه زیادی به ان اضافه می گردد تا رنگ زرد خوش رنگی به خود بگیرد. این غذا معمولا بدون آب است و نباید زیاد سرخ گردد و یا روغن زیادی داشته باشد. آلو گوبی با نان معمولی و یا نان روتی خورده می گردد.

چانا ماسالا (Chana masala)

چانا ماسالا، غذای محبوب گیاهی که در همه جای جهان می توانید آن را پیدا کنید. این غذا با نخود و ادویه زیاد تهیه می گردد که در هند آن را با نخودهای مخصوص آماده می نمایند.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1313

به "تور بمبئی: غذاهای تند هندی که دهان را می سوزانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: غذاهای تند هندی که دهان را می سوزانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید