با تور مجازی به مرکز اردن سفر کنید

به گزارش تور انگلیس، امان، مرکز اردن و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر محسوب می گردد که شواهد بسیاری را از دوران های مختلف تاریخی در بر گرفته است.

با تور مجازی به مرکز اردن سفر کنید

امان مرکز اردن و یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا است. امان از دوران نوسنگی سکونتگاه بشر محسوب می شد و آثار هنری آن دوران نیز در این منطقه کشف شده است؛ مجسمه هایی که قدمت آن ها تا 7,250 سال پیش از میلاد مسیح تخمین زده می گردد. این شهر در عصر آهن با نام امون (Ammon) شناخته می شد و در دوران یونان و روم باستان نیز به فیلادلفیا معروفیت یافت. نام امان با شروع دوره اسلامی بر این شهر قرار گرفت و امروزه مرکز اردن، کلان شهری پیشرفته است که به با دفاتر و موسسه های متعدد بین المللی، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تاریخی شناخته می گردد. در این مقاله با ما همراه شوید تا با تور مجازی به امان سفر کنیم.

عمده جاهای دیدنی اردن، در منطقه تاریخی ارگ امان واقع شده است که به جبل القلعه نیز مشهور است. بقایای معبد هرکول، کلیسای دوره بیزانس، کاخ اموی و سایر آثار تاریخی از دوران باستان تا امپراتوری عثمانی را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

قوانین شهرسازی اردن، احداث بناهایی با ارتفاع بیش از چهار طبقه را ممنوع نموده است؛ به همین سبب، خانه های کوچک سفید و خانه های سنگی ماسه ای که از حیاطی کوچک و بالکن های مشرف به آثار باستانی برخوردارند، چشم اندازی کم نظیر خلق می نماید.

در جوار ارگ امان، تئاتری رومی به چشم می خورد که به افتخار امپراتور آنتونیوس پیوس و بازدید او از فیلادلفیا در سال 130 میلادی احداث شد. این سازه بی نظیر که 6,000 نفر ظرفیت دارد، با تونلی به تپه مجاور متصل می گردد و جهت شمالی آن، سازه را از نور خورشید در مصون نگاه می دارد. تئاتر رومی در طول تاریخ تاثیر پررنگی بر زندگی اهالی اردن داشته است و همچنان نیز به عنوان محلی برای فعالیت های فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در همین محدوده، تئاتر کوچک تری مشاهده می گردد که اودئون (Odeon) نام دارد و از جمله شواهد سلطه روم باستان در منطقه است. نیمفائوم (Nymphaeum)، آب انباری رومی متعلق به سال 191 میلادی نیز در نزدیکی این تئاتر دیده می گردد. این سازه دوطبقه از سنگ مرمر نفیس با حکاکی های تاریخی ساخته شده است که و شواهد از وجود استخری به وسعت 600 مترمربع و عمق سه متر در مجاورت آن خبر می دهد. این اثر تاریخی شکوه دوران باستان را از دست داده است؛ بااین حال دولت اردن پروژه بازسازی آن را در دستور کار دارد.

یکی از منظره ها مشهور و منحصربه فرد مرکز اردن، پرچم راغدان است که در نزدیکی کاخ سلطنی واقع شده است. این پرچم که در سال 2003 برپا شد، با 126.8 متر ارتفاع، هفتمین میله پرچم مستقل در دنیا محسوب می گردد و از پرچم 130 متری عقبه که در رتبه ششم جای دارد، تنها اندکی کوتاه تر است. ابعاد پارچه این پرچم 60 در 30 متر است و چنین پارچه عظیمی هنگام اهتزاز، صدای زیادی ایجاد می نماید؛ به همین علت در مواقع باد شدید، آن را پایین می آورند.

در سفر به امان نمی توان بازدید از موزه اتومبیل های سلطنتی را از دست داد. حسین بن علی، پادشاه فقید اردن، مجموعه ای از خودروهای آنتیک و عتیقه را جمع آوری نموده بود تا نشانی از توسعه کشورش باشد.

با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، می توانید سفری مجازی به مرکز اردن داشته باشید؛ شهری که شواهدی از چندین دوره مهم تاریخ بشریت را در خود جای داده است. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تور مجازی و سفر تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این موارد علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1418

به "با تور مجازی به مرکز اردن سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به مرکز اردن سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید