برای رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش تور انگلیس، سعادت آباد یکی از محله های به نسبت جدید تهران است که اوایل حکومت پهلوی بنای آن قرار گرفت. این محله در حال حاضر یکی از مناطق گران قیمت و خوش آب و هوای تهران محسوب می گردد که با داشتن امکانات رفاهی مختلف، آسایش قابل توجهی برای ساکنان فراهم نموده است. با توجه به اینکه منطقه سعادت آباد از محله های معروف و مهم تهران به شمار می آید، افراد بسیار زیادی خواستار سکونت در این محله هستند. به همین دلیل در این مطلب به آنالیز شرایط محله سعادت آباد پرداخته ایم. در صورتی که قصد سکونت در این محله را دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

برای رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد چقدر باید هزینه کنیم؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

پیشینه محله سعادت آباد

این محله که در شمال غربی تهران واقع شده است، پیش از سال 1327 از روستاهای مخروبه، بدون سکنه، بایر و خشک حومه تهران به شمار می آمد. در این سال به تدریج افرادی از این ده برای پرورش خرگوش، کشاورزی، گندم کاری و یونجه کاری استفاده کردند. گروه اصلی که دست به آبادی محله زدند افرادی از خانواده سادات بودند. این موضوع باعث شد که آن منطقه به سادات آباد شهرت پیدا کند. پس از مدتی، افرادی در این محله ساکن شدند و کم کم نام آن از سادات آباد به تلفظ آسان تر، یعنی سعادت آباد تغییر پیدا کرد.

موقعیت جغرافیایی منطقه سعادت آباد

سعادت آباد به شاه راه های مختلفی نزدیک است که باعث سهولت رفت و آمد برای ساکنان شده است. سعادت آباد از شرق عظیمراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین و از شمال غرب به منطقه خوش آب وهوای فرحزاد راه دارد. از دیگر عظیمراه هایی که در نزدیکی این منطقه واقع شده، عظیمراه یادگار امام در بخش شاقتصادی سعادت آباد است. همچنین بلوار فرحزادی در غرب این محله قرار گرفته است. همه این مسیرها باعث شده اند تردد در منطقه برای اهالی بدون مشکل و محدودیت باشد. این موضوع بر قیمت خانه های منطقه نیز تاثیر گذاشته و باعث گرانی مضاعف آن ها شده است.

از خیابان های اصلی سعادت آباد می توان به خیابان های سعادت آباد، 24 متری، علامه،سرو و بلوار پاکنژاد، بلوار شهرداری و بلوار فرحزادی اشاره نمود.

امکانات رفاهی سعادت آباد

این محله هم مانند هر منطقه دیگری امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی مختلفی در اختیار ساکنان قرار داده است. در ادامه بعضی از آن ها را با هم آنالیز می کنیم.

مراکز آموزشی

سعادت آباد بیش از 40 مرکز آموزشی دولتی و غیر انتفاعی دارد. مدارس ابتدایی، هدایت، دبیرستان، موسسات آموزش زبان های خارجه، موسیقی، مهارت های مختلف و… بخشی از این مراکز هستند. به همین دلیل ساکنان محله فارغ از جنسیت یا سن محدودیتی برای آموزش و پرورش ندارند و می توانند از مراکز مختلف موجود در محله استفاده نمایند.

امکانات تفریحی

این محله از نظر امکانات تفریحی نه تنها با کمبود روبرو نیست، بلکه وجود اماکن تفریحی مختلف بسیاری از ساکنان سایر نقاط تهران را هم به سعادت آباد کشانده است. سینما، کافه ، پینت بال، تئاتر، مجتمع تفریحی، استخر، پارک ژوراسیک، سفره خانه و… فقط بخشی از امکانات و مراکز تفریحی سعادت آباد هستند. وجود این امکانات تفریحی باعث شده سعادت آباد به یکی از قطب های تفریحی تهران تبدیل گردد.

مراکز خرید

این منطقه همچنین به پاساژها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز و مجتمع های تجاری متعددی مجهز شده است. این مراکز تجاری برای تامین کالاهای مورد احتیاج ساکنان منطقه کافی هستند. کالاهای روزانه، لوازم خانگی، پوشاک، میوه و تره بار، لوازم دیجیتال یا فرهنگی، خودرو، وسایل عظیم خانه و… همه و همه در این منطقه به راحتی قابل خرید است. به طوری که ساکنان سعادت آباد برای تامین اقلام و مایحتاج خود احتیاجی به خروج از محله سعادت آباد نخواهند داشت.

مراکز درمانی

یکی از مهم ترین دغدغه افراد در هر محل، امکانات درمانی، پزشکی و بهداشتی است. سعادت آباد از این نظر هم با محدودیتی روبرو نیست. علاوه بر داروخانه ها و درمانگاه های متعدد شبانه روزی، بیمارستان های عظیمی نظیر عرفان، پارسیان، آتیه و شهید مدرس در این منطقه واقع شده اند. به همین دلیل کاربران در هر ساعت از شبانه روز می توانند برای دریافت چنین خدماتی به مراکز درمانی سعادت آباد مراجعه نمایند.

بوستان ها و فضاهای سبز

از ویژگی های جالب سعادت آباد وجود پارک، بوستان و فضاهای سبز بسیار زیاد در آن است. این منطقه بیش از 40 پارک و بوستان دارد که پارک های پرواز، کوهسار، آبشار و معلم از معروف ترین آن ها هستند. ساکنان سعادت آباد و بسیاری از مناطق تهران در روزهای آخر هفته و تعطیلات برای گذراندن اوقات فراغت، پیاده روی صبحگاهی، پیک نیک و… از این پارک ها و بوستان ها استفاده می نمایند.

سایر امکانات

در سعادت آباد علاوه بر امکانات گفته شده اماکن دیگری نظیر مسجد، هتل، دانشگاه، دانشکده، سفارت خانه، کتابخانه و ساختمان های اداری مختلفی وجود دارد. بنابراین همه احتیاجهای ساکنان به طور کامل پوشش داده شده است. درمجموع می توان گفت این منطقه به همه امکانات رفاهی برای آسایش و راحتی هرچه بیشتر ساکنان مجهز شده است. به همین دلیل احتمال اینکه ساکنان برای تامین احتیاجهای خود به سفرهای درون شهری و خروج از محدوده سعادت آباد احتیاج پیدا نمایند، بسیار کم خواهد بود.

قیمت رهن و اجاره در سعادت آباد

باتوجه به شرایط آب وهوایی مساعد این منطقه، امکانات رفاهی بسیار مطلوب، نزدیکی به عظیمراه ها و تردد آسان، طبیعی است که افراد زیادی خواستار سکونت در این منطقه هستند. در این بخش قیمت رهن یا اجاره خانه در سعادت آباد برای متراژهای مختلف را آنالیز و ارائه نموده ایم.

خانه های کمتر از 100 متر

گرچه بیشترخانه های سعادت آباد در متراژهای عظیم ساخته شده اند، اما با کمی جستجو در مناطق مختلف آن می توانید خانه هایی با متراژ کوچک تر از100 متر هم پیدا کنید. در حال حاضر یک خانه 60 متری در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه با یک اتاق خواب، مجهز به آسانسور، دو سرویس بهداشتی، پارکینگ، انباری، پنجره دو جداره و… با پرداخت 80 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 2 میلیون تومان فایل شده است.

همچنین برای اجاره خانه ای 90 متری در سعادت آباد با دو اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی، بدون آسانسور، پارکینگ و انباری در طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه که به طور کامل بازسازی شده است، باید مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 3 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کنید. در صورتی که با همین متراژ خواستار امکانات بیشتری هستید هم باید برای یک خانه 90 متری در طبقه پنجم یک ساختمان شش طبقه با سه اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی و امکاناتی نظیر پارکینگ، انباری، آسانسور و لابی، 60 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 10 میلیون تومان اجاره در نظر بگیرید.

خانه های بین 100 تا 200 متر

خانه های دارای چنین متراژی بیشتر به امکانات زیادی مجهز شده اند. البته در صورتی که خانه ها قدیمی باشند، احتمال اینکه امکانات ویژه نداشته باشند، بسیار بالا خواهد بود. به عنوان مثال، یک خانه 125 متری سه خوابه در خیابان 24 متری سعادت آباد با قدمت 9 سال در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه دارای پارکینگ، انباری و حیاط خلوت مسقف با 340 میلیون تومان برای رهن کامل، آماده واگذاری است. همچنین امکان تبدیل این رقم به پیش پرداخت 200 میلیون و اجاره ماهانه 4 میلیون تومان وجود دارد.

همچنین یک خانه 140 متری در همین خیابان، واقع در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه، دو پارکینگ، دو انباری، آشپزخانه چوب، لابی و آسانسور با 500 میلیون تومان به رهن کامل گذاشته شده است. از خانه های عظیم تر هم می توان به خانه ای 170 متری در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه دارای سه خواب مستر، لابی، استخر و سونا، سرایدار، دو پارکینگ، آشپزخانه چوب و تراس قابل چیدمان اشاره نمود. این واحد مسکونی با مبلغ 150 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه 13 میلیون تومان برای اجاره فایل شده است.

خانه های بین 200 تا 300 متر

خانه های عظیم اجاره های بالایی دارند؛ بنابراین در صورتی که قصد اجاره این خانه ها را دارید، پیشنهاد می کنیم پای میز مذاکره، اجاره را به رهن کامل تبدیل کنید تا هزینه آن برایتان مقرون به صرفه باشد. از خانه های بین 200 تا 300 متری سعادت آباد می توان به خانه ای 200 متری در طبقه اول ساختمانی پنج طبقه اشاره نمود. این خانه به سه اتاق خواب مستر، پارکینگ، انباری، لابی، استخر، سونا، آسانسور و… مجهز است. برای رهن این خانه باید 750 میلیون پرداخت کنید. همچنین یک خانه 230 متری 22 ساله در طبقه اول با سه اتاق خواب مستر، سه پارکینگ، دو سرویس بهداشتی، سالن عظیم و نشیمن جداگانه و… با 100 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 10 میلیون تومان فایل شده است. اگر خانواده عظیمی دارید و به دنبال خانه ای با متراژ عظیم تر هستید، می توانید خانه ای 260 متری با چهار اتاق خواب مستر، استخر و سونای خشک، چهار پارکینگ، انباری و… را با یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای رهن کامل انتخاب کنید.

در آخر می توان گفت که در محدوده سعادت آباد، بعید است نتوانید خانه مورد علاقه خود با متراژ و امکانات مورد احتیاجتان را پیدا کنید؛ چرا که این منطقه دارای طیف بسیار متنوعی از خانه های کوچک تا عظیم است. فقط در نظر داشته باشید که پیش از جستجو برای رهن یا اجاره خانه، بودجه خود را در نظر بگیرید و سعی کنید آگاهانه و با آنالیز کامل خانه خود را انتخاب کنید؛ چرا که معاملات ملکی در این منطقه بسیار گران هستند و در صورت یک انتخاب اشتباه امکان خسارات اقتصادی قابل توجهی وجود خوهد داشت.

منبع: هومینگ
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 291

به "برای رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد چقدر باید هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید