برنامه حمایتی منابع طبیعی گلستان برای توسعه زراعت چوب، افزایش زراعت چوب در 700 هکتار

به گزارش تور انگلیس، عرصه های منابع طبیعی حاشیه جنگل های گلستان برای کشت زراعت چوب در اختیار مردم قرار می گیرد.

برنامه حمایتی منابع طبیعی گلستان برای توسعه زراعت چوب، افزایش زراعت چوب در 700 هکتار

علی اصغر نیکویی، رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: عرصه های خالی حاشیه جنگل با هدف زراعت چوب و جنگل داری مالی برای تامین چوب و اشتغالزایی به بخش های خصوصی، تعاونی ها و دهیاری ها و شورا ها واگذار می گردد.

علی اصغر نیکویی گفت: این عرصه های با هدف کشت نهال و فراوری زراعت چوب واگذارمی گردد.

نیکویی اضافه نمود: گونه های مختلف صنوبر برای عرصه های جلگه ای و حاشیه زمین های کشاورزی استان و نهال اکالیپتوس برای کشت در عرصه های شمال استان مثل گمیشان، آق قلا، گنبد، کلاله مراوه تپه در این عرصه ها کشت می گردد و کشت و فراوری نهال پالونیا هم برابرابلاغیه سازمان منابع طبیعی ممنوع است.

به گفته نیکویی، با اعتبارات دولتی پارسال در 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی و اراضی مستثنیات اشخاص نهال های زراعت چوبی کشت شد و سال جاری طبق برنامه در صورت تامین اعتبار و فراهم شدن شرایط این سطح به 700 هکتار افزایش خواهد یافت.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: زراعت چوب با فراوری حدود 30 تن چوب از هر هکتار در طول 5 سال در آمد بالاتری از کشت زراعت شالی را دارد.

او با اشاره به داشتن 2 نهالستان دائمی در شهر قرق و قپان کلاله و احداث و راه اندازی 2 نهالستان نو در منطقه ها طاویر علی آباد و سوسرای آزاد شهر گفت: می توان نهال های موردنیاز اداره منابع طبیعی را برای توسعه جنگلکاری، زراعت چوب، جنگلکاری مالی، توسعه فضای سبزی و پارک ها تامین کرد.

به گفته نیکویی، توسعه زراعت چوب نقش مهمی در فراوری چوب، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی ورطوبت خاک، ذخیره آب های زیزمینی، ترسیب کربن و البته افزایش در آمد روستائیان دارد.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1475

به "برنامه حمایتی منابع طبیعی گلستان برای توسعه زراعت چوب، افزایش زراعت چوب در 700 هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه حمایتی منابع طبیعی گلستان برای توسعه زراعت چوب، افزایش زراعت چوب در 700 هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید