بقایای یک لوستر کمیاب تاریخی از دل خاک بیرون کشیده شد

به گزارش تور انگلیس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بقایای یک لوستر کمیاب تاریخی از دل خاک بیرون کشیده شد.

بقایای یک لوستر کمیاب تاریخی از دل خاک بیرون کشیده شد

یک لوستر دو هزار ساله متعلق به دوران رومی طی یک کاوش باستان شناسی در الدا واقع در اسپانیا کشف شد.

این اثر تاریخی که زمانی از سقف یک مکان عمومی عظیم آویخته شده بود تا روشنی بخش میهمانی ها باشد، آخرین بار در قرن نخست میلادی روشن شده است. برای این لوستر که نیم متر قطر دارد، صندلی 32 شمع تعبیه شده است.

اوا ماریا مندیولا که یک کارشناس آثار تاریخی است، در گفت وگو با نشریه تایمز بیان نمود محققان اطلاعاتی درباره منشا این اثر کسب نموده اند. محققان در کنار آثار تاریخی دیگری که به همراه این لوستر کشف شده است نام Lucius Eros را پیدا نموده اند که باید نام فردی باشد که این لوستر را خلق نموده است.

مقاله ای که درباره کشف این اثر در دیلی میل منتشر شد، این اثر را به اسم آخرین لوستر بازمانده رومی که در نوع خود منحصر بفرد است، توصیف نموده است.

با توجه به اینکه لوسترهای این دوره از تاریخ برای روشنایی مکانهای وسیع استفاده می شدند، چنین لوسترهایی برای اشراف زادگان رومی شهرهای مختلف امپراتوری روم ساخته و فرستاده می شدند. به نظر می رسد با توجه به آثار تاریخی دیگری که در الدا کشف شده است، میتوان نتیجه گرفت کاوش ها در این مکان به کشف کارگاه Lucius Eros که یک سفالگر بود، منجر شده باشد. باستان شناسان معتقدند این مرد اغلب از سوی شهرهای عظیم اطراف سفارشاتی را دریافت می نموده است. این لوستر تاریخی که به خوبی بازسازی شد، اکنون در موزه الدا واقع در اسپانیا به نمایش گذاشته شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1129

به "بقایای یک لوستر کمیاب تاریخی از دل خاک بیرون کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقایای یک لوستر کمیاب تاریخی از دل خاک بیرون کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید