بلژیک؛ قهرمانی برای شیاطین سرخ اروپا، رویا یا واقعیت؟

به گزارش تور انگلیس، نسل طلایی تیم ملی بلژیک در پی کسب افتخاری بزرگ در جام جهانی قطر است.

بلژیک؛ قهرمانی برای شیاطین سرخ اروپا، رویا یا واقعیت؟

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال بلژیک بعد از کسب عنوان سومی در جام دنیای روسیه، پیشرفت خودش را در سال های اخیر به خوبی نشان داده است. حضور در رده نخست رده بندی فیفا در سال های اخیر حالا بلژیک را به مدعی جدی در جام دنیای پیش رو تبدیل نموده است.

بلژیک در نیمه نهایی جام دنیای قبل برابر فرانسه فوتبال خوبی ارائه کرد ولی بازی را باخت و در نهایت با فزونی برابر انگلیس در ملاقات رده بندی سوم شد. نوبت آن رسیده که بلژیک با ستارگانی که دارد، برای رسیدن به افتخاری بزرگ در جام دنیای کوشش کند. شیاطین سرخ فوتبال دنیا در جام دنیای 2014 برزیل توانستند به جمع هشت تیم برتر دنیا راه یابند. در دوره قبل سوم شدند و الان انتظار مردم بلژیک این است که تیم ملی شان به ملاقات انتهای جام برسد. بلژیکی ها توانستند به عنوان تیم سرگروه خیلی زود جواز حضور در جام دنیای را به دست بیاورند.

بلژیک با ستارگان زیادی که در اختیار دارد از مدعیان قهرمانی است. البته در این بین ادن هازارد را باید از جمع ستاره ها جدا کرد. این بازیکن که در رئال مادرید توپ می زند به خاطر مصدومیت افت زیادی داشته است.

بلژیک در یورو 2020 به یک چهارم نهایی رسید ولی در این مرحله نیز ناکام بود و برابر ایتالیا مغلوب شد تا معین گردد که این تیم برای قهرمانی در تورنمنت ها یک چیز کم دارد. در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 تیم های بلژیک و ایتالیا در آلیانس آره نای شهر مونیخ برابر هم قرار گرفتند که در انتها ایتالیا قهرمان آن دوره 2 بر یک پیروز شد تا پرونده حضور بلژیک در این دوره نیز با ناکامی بسته گردد.

ستاره

کوین دی بروین

ستاره خط میانی منچسترسیتی حالا در اوج بلوغ واقع شده است و احتمالا می تواند یکی از ستاره های جام بیست و دوم نیز باشد. دی بروین در این فصل مدتی به خاطر مصدومیت از ترکیب سیتی دور بود و حالا توانسته بار دیگر قدرت و صلابت خودش را نشان دهد. کاپیتان سوم تیم منچسترسیتی 88 بازی ملی در کارنامه دارد و در این ملاقاتها 23 گل به ثمر رسانده است. همکاری او با روملو لوکاکو در جام دنیای می تواند بلژیک را به یکی از خطرناک ترین تیم های این دوره تبدیل کند. بلژیک ستاره های زیادی دارد ولی بهتر از همه این ها کوین دی بروین است که همه کاره منچسترسیتی محسوب می گردد.

سرمربی

روبرتو مارتینس

فدراسیون فوتبال بلژیک با وجود حذف از یورو 2020 به حمایت از مارتینس پرداخت و اعلام نمود که این مربی اسپانیایی به کار خود در تیم ادامه خواهد داد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال بلژیک مارتینس تا انتها جام دنیای 2022 به کار خود ادامه خواهد داد. شاید این دوره آخرین حضور مارتینس روی نیمکت بلژیک باشد. سرمربی پیشین اورتون در ماه می 2020 بود که قرارداد جدیدی را با اتحادیه فوتبال بلژیک امضا و خود را تا جام دنیای 2022 به تیم ملی بلژیک متعهد کرد. شکست 2 بر یک شیاطین سرخ مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو 2020 هم سبب نشد که مدیران اتحادیه فوتبال بلژیک نسبت به ادامه همکاری با او مردد شوند.

تیم ملی بلژیک در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمان جام ملت های اروپا 1980 و سومی جام دنیای 2018

برترین گلزن: روملو لوکاکو (68 گل زده)

بیشترین بازی: یان فرتونگن (136بازی)

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: کسب عنوان سومی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1414

به "بلژیک؛ قهرمانی برای شیاطین سرخ اروپا، رویا یا واقعیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلژیک؛ قهرمانی برای شیاطین سرخ اروپا، رویا یا واقعیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید