بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول بنیادی

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز های خود به این نتیجه رسیده اند که یک نوع ویژه از سلول های بنیادی در تماس با بافت های آسیب دیده بدن باعث بهبود سریع آنها می شوند و از همین رو آنها را بر روی ریزسوزن هایی خاص نصب نموده اند تا با تزریق آنها به بدن بتوان جراحات را التیام بخشید.

بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول بنیادی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

این سلول بنیادی که Mesenchymal نام دارد، وظیفه بازسازی سلول های استخوانی، غضروف ها، ماهیچه ها و ذخایر چربی بدن را بر عهده دارد. اما محققان به تازگی پی برده اند که سلول بنیادی مذکور برای بهبود زخم های بدن نیز مؤثر است و می تواند به استحکام رگ های خونی بدن، کاهش التهاب و زنده نگه داشتن سلول ها یاری کند.

با این حال تزریق Mesenchymal با سوزن های عادی به درون بافت بدن موجب خسارات و جراحت های بیشتر شده و به نتیجه مطلوب منجر نمی گردد. از همین رو پژوهشگران ترجیح داده اند از ریزسوزن های مجهز به فیبرهای ژلاتینی برای تزریق این سلول بنیادی به بدن استفاده نمایند که موجب جذب مناسب آن و التیام زخم ها می گردد.

استفاده از روش یادشده باعث می گردد Mesenchymal کماکان سالم مانده و به خوبی به بافت آسیب دیده منتقل گردد و بافت های مجروح نیز در نهایت در عرض 24 ساعت بهبود یابند. انتظار می رود این روش که به اختصار d-HMND نام گرفته، در آینده تجاری سازی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 403

به "بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید