تاثیر اندازه خواب شبانه بر تعادل هنگام راه رفتن

به گزارش تور انگلیس، دانشمندان پیش از این حدس می زدند فرایند راه رفتن یک فرایند اتوماتیک باشد.اما اکنون به این نتیجه رسیدند که این فرایند با درگیر شدن مغز بیشتر از آنچه تصور می شد همراه است.

تاثیر اندازه خواب شبانه بر تعادل هنگام راه رفتن

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان برزیلی طی پژوهشی که در دانشگاه سائوپائلو انجام دادند، دریافتند افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند، تعادل کمتری هنگام راه رفتن نسبت به بقیه افراد خواهند داشت.

طی آزمایش که بر روی دانشجویان داوطلب در یک دوره 14 روزه انجام شد، افرادی که خواب ناکافی داشتند نمی توانستند در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل تعادل خود را حفظ نمایند. حفظ تعادل برای گروه دانشجویان که هیچ خواب شبانه ای نداشتند، بسیار دشوارتر بود.

با این حال، عملکرد دانشجویانی که در طول هفته اندازه خواب کمتر از ایده آل را داشتند اما در آخر هفته می توانستند بخوابند به نسبت آن هایی که به صورت کلی خواب اضافی داشتند بهتر بود.

محققان این پژوهش می گویند افرادی که به علت شرایط شغلی خود خواب نامنظم یا ناکافی دارند، مانند کارگران شیفتی، پرسنل کیلینیک ها و بعضی از نیروهای نظامی، اگر بتوانند برنامه منظمی برای جبران خواب داشته باشند، کنترل بیشتری بر روی راه رفتن خود خواهند داشت.

دانشمندان پیش از این حدس می زدند فرایند راه رفتن یک فرایند اتوماتیک باشد.اما اکنون به این نتیجه رسیدند که این فرایند با درگیر شدن مغز بیشتر از آنچه تصور می شد همراه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1221

به "تاثیر اندازه خواب شبانه بر تعادل هنگام راه رفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر اندازه خواب شبانه بر تعادل هنگام راه رفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید