تاثیر چاقی در کاهش عوارض درمان سرطان

به گزارش تور انگلیس، یک مطالعه جدید از محققان استرالیایی نشان می دهد که مبتلایان به سرطان که شاخص توده بدنی آن ها بالا است، می توانند در بقای خود شرایط بهتری نسبت به باقی بیماران داشته باشند.

تاثیر چاقی در کاهش عوارض درمان سرطان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، در این مطالعه جدید روی گروه بزرگی از مبتلایان به سرطان ریه سلول های غیرکوچک(nsclc) تمرکز شد و این بیماران شکل جدیدی از ایمن درمانی را دریافت کردند.

گاناسان کیچناداس(Ganessan Kichenadasse) محقق ارشد پروژه اظهار کرد، در مطالعات پیشین مفهومی به نام پارادوکس چاقی کشف شده بود که در آن چاقی با افزایش خطرات ناشی از ابتلا به سرطان های خاص همراه است و از طرفی دیگر ممکن است در بعضی افراد به طور غیرمستقیم یک عامل محافظ باشد و احتمال بقای بیشتری را برای بیمار فراهم کند.

طی سالیان اخیر مقوله پارادوکس چاقی موضوع بحث بسیاری از محققان بوده است و بسیاری از آنها ادعا می نمایند که چاقی می تواند توسط بعضی عوامل اندازه گیری نشده، یک عامل اصلاح ناهنجاری باشد.

حال محققان دانشگاه فلیندرز(Flinders) استرالیا شواهد جدیدی ارائه داده اند که نشان دهنده ارتباط میان چاقی و افزایش کارایی سیستم ایمنی است.

این تحقیق یکی بزرگترین گروه های مطالعه شده تا به امروز را داشته و در آن نزدیک به هزار و 500 بیمار مبتلا به سرطان ریه nsclc درمان مهارنماینده جدیدی به نام atezolizumab را دریافت کردند.

در این مطالعه نشان داده شد که میان شاخص توده بدنی(BMI) زیاد، چاقی و بهبود پاسخگویی بیمار در ایمنی درمانی، یک رابطه قوی وجود دارد.

ایمنی درمانی یک روش درمانی برای بعضی بیماری ها از جمله سرطان است که با تحریک یا سرکوب پاسخ سیستم ایمنی عمل می نماید.

گاناسان کیچناداس گفته که ما معتقدیم تحقیقات بیشتری راجع به ارتباط چاقی با سرطان وجود دارد زیرا شاخص توده بدنی بالا یک نقش بالقوه محافظتی در سایر درمان های سرطانی هم دارد.

وی ادامه داد، این نتایج به هیچ وجه نشان نمی دهد که مبتلایان به سرطان پیش از دریافت درمان های ایمنی درمانی، وزن خود را افزایش دهند و چاقی هنوز هم یک عامل خطرناک در ایجاد تعداد زیادی از سرطان ها محسوب می گردد.

نتایج این پژوهش در مجله JAMA Oncology انتشار یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 62

به "تاثیر چاقی در کاهش عوارض درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر چاقی در کاهش عوارض درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید