تشخیص 100 درصد مسائل بافت پستان با ماموگرافی تابا

به گزارش تور انگلیس، یکی دیگر از بیماری های شایع که در بین بسیاری از افراد دیده شده، سرطان سینه است. بسیاری از افراد با شنیدن نام سرطان امید خود را از دست می دهند و مرگ را روبه روی خود می بینند. اما واقعیت چیز دیگریست.

تشخیص 100 درصد مسائل بافت پستان با ماموگرافی تابا

انجام معاینات و چکاپ های پزشکی در تشخیص زود هنگام و پیشگیری از این بیماری تاثیر بسیار زیادی دارند. به بیان دیگر با یاری بعضی از آزمایشات شما می توانید ریسک ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش دهید.

یکی از برترین و تاثیرگذارترین روش برای تشخیص و آنالیز سرطان سینه، ماموگرافی است. در این روش بافت پستان و زیر بغل به صورت دقیق مورد آنالیز قرار می گیرند و اطلاعات به دست آمده به صورت تصویر در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

برای انجام معاینات و آزمایشات برای تشخیص بیماری های مربوط به بافت پستان، انتخاب مرکز مناسب بسیار مهم است. مرکز تصویربرداری پزشکی تابا برای انجام دقیق این نمونه از تصویربرداری با استفاده از تجهیزات مدرن و بعلاوه همکاری با کادر پزشکی متخصص، این امکان را فراهم نموده تا به صورت دقیق معاینات مورد احتیاج شما را انجام گردد.

نحوه آنالیز بافت پستان با ماموگرافی تابا

در این روش، امواج صوتی به سمت سینه ها فرستاده شده و بازتاب آن ها از طریق حسگرهای پیشرفته دریافت می گردد. سپس این بازتاب دریافتی تجزیه و تحلیل می گردد و شکل و نمای داخلی سینه را به خوبی نشان می دهد. به این ترتیب وجود هرگونه توده غیرعادی بلافاصله تشخیص داده خواهد شد و اقدامات بعدی آغاز می شوند.

برای انجام این آزمایش، پستان ها باید از طریق صفحه پلاستیکی (کمپرسور) تحت فشار قرار بگیرند تا تصاویر با کیفیتی تهیه گردد. در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، جنس این صفحه منعطف است، بنابراین شکل پستان را به خود می گیرد و بیمار دردی را احساس نمی نماید. دستگاه ماموگرافی تابا با کمترین فشار، برترین تصاویر را تهیه می نماید.

یکی از دلایل عدم رغبت خانم ها برای انجام این معاینه، درد ناشی از کمپرس سینه حین انجام عکسبرداری است. برای تهیه تصاویر با کیفیت بالا احتیاج به فشرده کردن بافت پستان می باشد؛ اما درد ناشی از آن بسیار سریع به سرانجام می رسد. البته در مرکز تصویربرداری تابا با یاری دستگاه پیشرفته این درد بسیار ناچیز است؛ پس نگرانی را کنار بگذارید و با اطمینان آزمایشات خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مطلب ماموگرافی تابا را مطالعه کنید.

سرطان سینه چگونه ایجاد می گردد؟

در واقع این بیماری باعث فراوری مثل بدون کنترل، دائمی و پی درپی سلول هایی که خود مشکل پیدا نموده اند و منجر به ایجاد تعداد زیادی سلول دیگر نیز می شوند که هیچ گونه کارایی و سودی برای بدن ندارند. در این نمونه از سرطان عملکرد تقسیم سلول های پستان دچار اختلال می شوند. بنابراین ممکن است این سلول ها بدون کنترل و بیش از حد تکثیر شوند. سرطان سینه انواع مختلفی دارد و در قسمت های مختلفی از پستان ایجاد می گردد.

بخش های کلی پستان

لوبول ها: غده هایی هستند که در آن ها شیر ساخته می گردد.

مجراها: لوله هایی که شیر را از لوبول به نوک پستان می رسانند.

بافت همبند: بافت فیبری و بافت چربی است که بخش های دیگر پستان را در برمی گیرد و آن ها در کنار هم نگه می دارد.

البته توجه داشته باشید که همه توده های پستانی سرطانی نیستند. گاهی اوقات این توده ها کیست های کوچکی هستند که به دلایل دیگری به غیر از سرطان به وجود می آیند.

علائم ایجاد سرطان سینه

به صورت کلی بسیاری از افراد در ابتدا علائم و نشانه های خاصی را تجربه نمی نمایند؛ اما با گذر زمان و با پیشرفت علائم سرطان سینه، بیماری عواقب جبران ناپذیری برای بدن خواهد داشت. در ادامه چندین علائم رایج برای این بیماری را نام می بریم.

  • به وجود آمدن برجستگی یا اجزای توده مانند در پستان یا حفره زیر بغل
  • متورم شدن بخشی از پستان یا ضخیم شدن پوست در آن نواحی
  • احساس درد در نوک سینه و یا اطراف آن
  • پوسته پوسته شدن یا قرمز شدن نوک سینه
  • ترشح هر نوع ماده ای غیر از شیر از نوک پستان (مانند خون)
  • هر گونه تغییر در شکل پستان

شاید با تماشا این علائم ترسیده باشید و فکر کنید اگر یکی از این موارد را هم تجربه نموده اید، حتما به سرطان پستان دچار شده اید. اما داشتن این علادم حتما به معنی ابتلا به این بیماری نیست. هدف ما از آگاهی در خصوص این علائم این است که با دقت بیشتری شرایط سلامتی خود را آنالیز کنید و از آن مطمئن شوید. اغلب سرطان های پستان را قبل از بروز علائم با یاری این معاینات در همان مراحل ابتدایی تشخیص داده می شوند.

این آزمایش در مدت زمان کوتاهی انجام می گردد و معمولا افراد هیچ عارضه ای را پس از آن تجربه نمی نمایند. شما می توانید برای انجام معاینات مربوط به این نوع از تصویربرداری پزشکی را به صورت آنلاین و سامانه نوبت دهی غیر حضوری و بعلاوه سایر آزمایشات نظیر سونوگرافی، رادیولوژی، سی تی اسکن و …. از خدمات متنوع مرکز تصویر برداری پزشکی تابا بهره ببرید.

نوبت دهی آنلاین ماموگرافی تابا

با انجام ماموگرافی در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا روند درمان برای شما بسیار راحت تر و کم هزینه تر خواهد شد. از طرف دیگر به علت تشخیص زودهنگام این بیماری، روش های درمانی نیز قوی تر و مؤثرتر می شوند.

انتخاب مرکز تصویربرداری پزشکی تابا سلامتی شما را تضمین خواهد نمود. چرا که برای انجام معاینات در کنار برخورداری از کادر پزشکی مجرب و متخصص، از تجهیزات به روز، پیشرفته و خدمات باکیفیت استفاده می نماید.

انجام خدمات سی تی اسکن، رادیولوژی و… به صورت غیر حضوری و بعلاوه پاسخگویی سریع این مرکز باعث تفاوت آن در مقایسه با سایر مراکز تصویربرداری شده است. ما در کنار شما هستیم تا مطمئن شوید مراحل عکس برداری و تشخیص مسائل احتمالی شما به برترین شکل ممکن و زیر نظر متخصصان این رشته صورت می گیرد. از کارشناسان مرکز جامع رادیولوژی تابا tabamic.com بابت همکاری در تهیه این مطلب متشکریم.

منبع: فوت و فن
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1534

به "تشخیص 100 درصد مسائل بافت پستان با ماموگرافی تابا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص 100 درصد مسائل بافت پستان با ماموگرافی تابا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید