تور یونان: تقابل کشتی جنگی ترکیه با کشتی یونانی، قبرسی در مدیترانه

به گزارش تور انگلیس، وزارت دفاع ترکیه از بیرون راندن یک کشتی یونانی -قبرسی از حریم دریایی خود در مدیترانه اطلاع داد.

تور یونان: تقابل کشتی جنگی ترکیه با کشتی یونانی، قبرسی در مدیترانه

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه اظهار داشت که نیروی دریایی ترکیه با یک کشتی تحقیقاتی یونانی، قبرسی به دلیل نقض حریم دریایی ترکیه در دریای مدیترانه برخورد و آن را مجبور به خروج از منطقه نموده است.

به نوشته خبرگزاری هابر ترک به نقل از وزارت دفاع ترکیه، در 29 سپتامبر دولت یونان و قبرس هشدار ناوبری موسوم به ناوتکس را برای فعالیتهای تحقیقاتی به وسیله یک فروند کشتی با پرچم مالت در منطقه فلات قاره ترکیه صادر کردند.

با این حال، ترکیه با مالت و ایتالیا، کشور هایی که شرکت مالک کشتی در آن واقع شده است به وسیله مجاری دیپلماتیک به این دلیل که قبلاً با ترکیه هماهنگ نشده بود، تماس گرفت. ترکیه بعلاوه هشدارهای ناوتکس را در یک اکتبر صادر کرد تا به دریانوردان اطلاع دهد که فعالیت باید با هماهنگ شوند.

با وجود کوشش های اخیر ترکیه، کشتی تحقیقاتی قبرس و یونان صبح روز یکشنبه سعی کرد فلات قاره ترکیه را نقض کند. اما کشتی متعلق به نیروی دریایی ترکیه که در چارچوب عملیات سپر مدیترانه فعالیت های شناسایی و نظارتی را در منطقه انجام می داد، به این کشتی هشدار داد و متعاقب آن این کشتی قبرسی، یونانی از فلات قاره ترکیه خارج شد.

ترکیه که دارای طولانی ترین خط ساحلی در شرق مدیترانه است، ادعاهای مرزی دریایی یونان و دولت قبرس را رد نموده است.

سران ترکیه مدعی هستند که آنکارا هوادار حل همه مسائل مهم منطقه از جمله اختلافات دریایی به وسیله حقوق بین الملل، حسن همجواری، گفت وگو و مذاکره است.

وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت یونان و قبرس در حال اجرا فعالیت های یکجانبه و تحریک آمیز هستند که صلح و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

این وزارتخانه در بیانیه ای اظهار داشت که ترکیه با قاطعیت به حمایت از حقوق خود و جمهوری قبرس ترک نشین در شرق مدیترانه ادامه می دهد. در این بیانیه آمده است: دلیل اصلی تنش در شرق دریای مدیترانه در سالهای اخیر ادعاهای یونان و قبرس در حوزه دریایی، حداکثر گرایی و اقدامات یک جانبه است که حقوق و منافع ترکیه و قبرس ترک نشین را نادیده می گیرد.

این وزارتخانه کوشش های اخیر یونان برای نقض فلات قاره و حرکت برنامه ریزی شده آتن و قبرس برای شروع فعالیت تحقیقاتی در سوم اکتبر با یک کشتی متعلق به ایتالیا و پرچم مالت را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که دولت قبرس بعلاوه میخواهد در نوامبر عملیات حفاری جدیدی را در جنوب جزیره شروع کند.این اقدامات حقوق قبرس ترک نشین و ترکیه را نقض می نماید.

وزارت خارجه ترکیه تاکید نمود: همه اقدامات لازم برابر این اقدامات یکجانبه یونان و دولت قبرس ، انجام می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1165

به "تور یونان: تقابل کشتی جنگی ترکیه با کشتی یونانی، قبرسی در مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: تقابل کشتی جنگی ترکیه با کشتی یونانی، قبرسی در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید