جنگنده های ترکیه مناطقی از دهوک در شمال عراق را بمباران کردند

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از السومریه، جنگنده های ترکیه روستاهای منطقه ریکان از توابع شهر آمیدی در استان دهوک را به شدت بمباران کردند.

جنگنده های ترکیه مناطقی از دهوک در شمال عراق را بمباران کردند

سلمان سعید از اهالی بخش شیلادزی و منطقه ریکان در این باره اعلام نمود: در ساعت 10:30 صبح امروز، جنگنده های ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در منطقه، روستاهای کوکری، بیسه پی و بیزلی از توابع بخش ریکان شهر آمیدی را به شدت بمباران کردند.

وی همچنین گفت: هنوز از میزان خسارت های جانی و مالی این حمله اطلاعی در دست نیست و بمباران منطقه توسط جنگنده های ترکیه ادامه دارد.

یادآور می شود ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در شمال عراق به طور متناوب، این مناطق را بمباران می کند. این موضوع باعث اعتراض دولت عراق به این اقدام آنکارا و اعتراض دولت اربیل به رهبری حزب دمکرات به حضور پ.ک.ک در مناطق کوهستانی مرزی اقلیم کردستان عراق شده است.

توطئه حزب بارزانی با ترکیه در سنجار

از سوی دیگر قادر مراد از رهبران سیاسی ایزدی در عراق؛ حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و رسانه های وابسته به آن را متهم کرد که برای ایجاد هرج و مرج در شهرستان سنجار تلاش می کنند.

این فعال سیاسی ایزدی با اشاره به مسائل امنیتی روزهای اخیر در این منطقه گفت: آنچه که دو روز گذشته رخ داد یک اختلاف ساده با نیروهای امنیتی بود و مشکل خیلی سریع حل شد و هیچ نیرویی اقدامی علیه ارتش انجام نداد.

قادر مراد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حزب بارزانی تلاش می کند تا از هر فرصتی برای تحت تاثیرقرار دادن اوضاع امنیتی سنجار و ایجاد هرج و مرج در این شهر استفاده کند تا اینکه فرصتی فراهم شود و این امکان برای نیروهای ترکیه فراهم شود تا کنترل این شهر را به دست گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 884

به "جنگنده های ترکیه مناطقی از دهوک در شمال عراق را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های ترکیه مناطقی از دهوک در شمال عراق را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید