خبرنگاران رسالت شکست کرونا را فراموش نکنیم

به گزارش تور انگلیس، قم - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به کاهش محدودیت های اجتماعی و آغاز مجدد فعالیت برخی اصناف گفت: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و کاهش مراجعات به مراکز درمانی به منزله خاتمه کرونا نیست و نباید رسالت شکست کرونا را فراموش کرد.

خبرنگاران رسالت شکست کرونا را فراموش نکنیم

سیامک محبی، روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی مشارکت های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در سالن معصومیه فرمانداری قم، گفت: در 2 روز گذشته پیک خفیفی از افزایش مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی قم را شاهد بودیم که خوشبختانه این فرایند امروز یکشنبه متوقف شد و امیدواریم این فرایند کاهشی در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: اگرچه با افت پیک کرونا در قم روبرو هستیم ولی شرایط کرونایی همچنان ادامه داشته و این شرایط نیاز به استمرار مراقبت های بهداشتی دارد.

وی بابیان این که دانشگاه علوم پشکی به دنبال تعطیلی اصناف نیست گفت: رعایت فاصله گذاری هوشمند و اجرای دستورالعمل بهداشتی برای بازگشایی اصنافی که مجاز به ازسرگیری فعالیت شدند، بسیار ضروری است.

محبی بابیان این که متاسفانه باوجود حجم بسیار زیاد کمک های مردمی، این کمک ها به صورت متوازن در حوزه بهداشت و درمان توزیع نشده است ، گفت: عمده مشارکت های مردم در درمان خلاصه شد و حوزه بهداشت از این ظرفیت کمتر برخوردار گشت.

وی ظرفیت سازی برای استفاده از ظرفیت سمن ها و مشارکت های مردمی و تداوم فعالیت این سمن ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: نهادینه کردن سازوکاری متناسب با بافت مذهبی و سنتی کشور برای شبکه سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی با نگاه بلندمدت ضروری است.

محبی گفت: 87 پایگاه سلامت در استان وجود دارد که این پایگاه ها اگرچه در ابتدا با چالش هایی روبرو بودند، ولی در ادامه و در قالب طرح غربالگری و طرح سلامت اقدام های بسیار بزرگی انجام دادند که این پایگاه ها ظرفیت های خوبی در استان هستند.

به گزارش خبرنگاران، کووید19، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 299

به "خبرنگاران رسالت شکست کرونا را فراموش نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسالت شکست کرونا را فراموش نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید