خبرنگاران کشف سازه معماری دوران پهلوی در لرستان

به گزارش تور انگلیس، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سازه معماری مربوط به دوران پهلوی اول در محور ارتباطی پلدختر - خرم آباد حین انجام فعالیت های عمرانی کشف شد.

خبرنگاران کشف سازه معماری دوران پهلوی در لرستان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سیدامین قاسمی روز پنجشنبه به رسانه ها خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، نیروهای یگان حفاظت و باستان شناسان این اداره کل برای کارشناسی و مستندسازی به محل اعزام شدند.

قاسمی اضافه کرد: سازه مکشوفه مربوط به دوره پهلوی اول است و به منظور حفاظت هر چه بیشتر دوباره با خاک پوشیده می گردد.

عطا حسن پور مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز گفت: این سازه معماری مربوط به یک برج دیده بانی است که بر اثر ریزش کوه زیر خاک و سنگ مدفون مانده است.

این کارشناس باستان شناسی با اشاره به وجود آثار مشابه در طول محور ارتباطی لرستان تا خوزستان بیان نمود: پلان (نقشه) این اثر مدور و مصالح به کار رفته در آن سنگ و خشت است.

حسن پور با اشاره به وجود یک برج سالم در فاصله 500 متری این سازه اضافه کرد: این بناهای کوچک و انفرادی با هدف کنترل و نظارت بر جاده ارتباطی (تنگه گازرده) ایجاد شده و در فواصل کوتاه آنها از یکدیگر، امکان انتقال اخبار را به وسیله صدا در زمانی اندک فراهم می نموده است.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تا به امروز حدود 2 هزار و 500 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 677

به "خبرنگاران کشف سازه معماری دوران پهلوی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف سازه معماری دوران پهلوی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید