راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

به گزارش تور انگلیس، این مقاله از وبلاگ خبرنگاران به توضیح کاملی از راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی پرداخته است. با توجه به این که اغلب کولرهای گازی یا سیستم های تهویه هوا از امکانات مشترکی برخوردار هستند، داشتن منو مشترک در ریموت کنترل های آنها، امری طبیعی به نظر می رسد. از سویی، کار با کولر گازی به علت نصب دستگاه در ارتفاع به صورت دستی امکان پذیر نیست. بنابراین باید حتماً از ریموت کنترل کولر گازی استفاده کرد. بر همین اساس در این مقاله نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را همراه چالش های جانبی آن به طور کامل توضیح داده ایم.

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را یاد بگیرید

در تمام ریموت کنترل های کولر گازی دکمه های مشترکی وجود دارد که ضروری است آنها را بشناسید. در این قسمت، به صورت مختصر به معرفی دکمه های اصلی و نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی پرداخته ایم.

  • خاموش/ روشن (Power)
  • حالت کار (Mode)
  • تنظیم درجه حرارت (Set Temp)
  • تنظیم سرعت باد (Fan Speed)
  • تنظیم جهت وزش باد (Swing)
  • زمان سنج (Set Time)
  • آغاز مجدد (Reset)

معرفی دکمه های اصلی ریموت کنترل کولر گازی

دکمه های فوق، دکمه های اصلی یک ریموت کنترل کولر گازی به شمار می فرایند، اما روی بیشتر ریموت کنترل های کولر گازی، دکمه های فرعی (ثانویه) نیز در نظر گرفته شده است. این کار به دلیل افزایش کارایی و سهولت کاربری است. حال به توضیح استفاده از ریموت کنترل کولر گازی (کار با دکمه های اصلی و فرعی) می پردازیم.

خاموش/ روشن (Power)

معروف ترین و اصلی ترین دکمه تمام ریموت کنترل ها، دکمه (Power) یا (روشن/ خاموش) است. این دکمه همواره به رنگ قرمز و با طرحی دایره ای شکل که یک خط عمود سفید از آن گذشته است، دیده می شود. همان طور که از نام این دکمه تعیین است، کارایی آن به روشن و خاموش کردن دستگاه مربوط می شود. این دکمه دارای هیچ عملکرد یا حالت ثانویه ای نیست.

حالت کار (Mode)

مهم ترین دکمه ای که برای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی باید آن را بشناسید، دکمه حالت کار (Mode) است. کاربرد این دکمه در خصوص انتخاب شرایط کارکرد دستگاه است. به طور معمول دکمه مود از 5 حالت تشکیل می شود که به توضیح زیر است.

FAN

این حالت مربوط به شرایط جا به جایی هوا است که مانند پنکه عمل می نماید. به یاد داشته باشید کمپرسور دستگاه در حالت فن، هیچ وقت روشن نیست.

COOL

این حالت مختص فصول گرم سال (بهار و تابستان) است که با فعال کردن آن، کمپرسور دستگاه در حالت (سرمایش) فعال شده و هوای سرد فراوری می نماید.

HEAT

این حالت، برعکس حالت قبل عمل می نماید و برای فصول سرد سال (پاییز و زمستان) کاربرد دارد. با فعال سازی این حالت کمپرسور گرمایشی، هوای گرم به محیط منتقل می نماید.

DRY

حال اگر در محیط، رطوبت وجود داشته باشد، با فعال سازی این حالت می توان از رطوبت هوا کاست. بنابراین در منطقه های که هوای شرجی و معتدل دارند، استفاده از ریموت کنترل کولر گازی (با فعال سازی حالت درای مود) بسیار ضروری است.

AUTO

راحت ترین کاری که می توان از دکمه مود انتظار داشت، این است که آن را روی حالت اتوماتیک (Auto) قرار داد. در این حالت دستگاه به صورت اتوماتیک و با توجه به دمای محیط، باد گرم یا سرد فراوری خواهد نمود.

نشان گرهای جانبی حالت Mode

برای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، علاوه بر شناخت کارایی دکمه ها باید از نشان گرهای آنها نیز اطلاع داشته باشید. هر یک از حالت های فوق به ترتیب دارای نشان گرهای زیر هستند.

  • (پروانه پنکه) = FAN
  • (برف) = COOL
  • (قطره آب) = DRY
  • (خورشید) = HEAT
  • (فلش چرخشی) = AUTO

تنظیم درجه حرارت (Set Temp)

با فشردن این دکمه می توانید اندازه برودت و حرارت هوا را تغییر دهید. هر چه عدد مثبت بزرگ تر باشد، هوای محیط گرم تر و هر چه عدد به سمت منفی افزایش یابد، دمای محیط سرد تر خواهد شد.

تنظیم سرعت باد (Indoor Fan Speed)

یکی دیگر از دکمه های مهم برای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، دکمه تنظیم سرعت باد است. این دکمه به طور معمول دارای 4 حالت (کم، میانه، زیاد و نا منظم) است. با فشردن این دکمه در 4 حالت ذکر شده، می توانید سرعت وزش باد کولر گازی را تغییر دهید. دو حالت جانبی نیز برای این دکمه طراحی شده است که شامل موارد زیر است.

  • JET COOL: این حالت محیط را با سرعت بالا و به سرعت خنک می نماید.
  • TURBO: در این حالت باد خنک به مدت 30 دقیقه به محیط پرتاب می شود و پس از گذشت این زمان، مجدداً به حالت قبل باز می شود.

نکته

کارایی 2 حالت فوق فقط برای زمانی است که دستگاه کولر گازی خاموش است و محیط بسیار گرم شده است. بنابراین تسریع خنک سازی دمای محیط با این 2 حالت انجام می شود.

تنظیم جهت وزش باد (Swing)

در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، دکمه های مختلف و کاربردی وجود دارد. یکی از این دکمه ها با کارایی تنظیم جهت وزش باد، دکمه (Swing) است. کاری که این دکمه انجام می دهد، این است که جهت حرکت پره های دستگاه کولر را به صورت نامنظم به بالا، پایین، چپ و راست تغییر می دهد تا تمام منطقه ها محیط دارای دمای یکنواخت باشند.

زمان سنج (Set Time)

این دکمه عملیات زمان سنجی دستگاه را انجام می دهد و اغلب دارای دکمه ها یا حالت های مختلفی است.

  • روشن/ خاموش کردن تایمر
  • تنظیم/ توقف زمان سنج
  • خاموش شدن اتوماتیک

آغاز مجدد (Reset)

این دکمه مانند دکمه ری استارت در کامپیوتر عمل می نماید و معمولاً در سایز خیلی کوچک روی ریموت کنترل طراحی شده است. در ادامه مبحث استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، حتماً باید با دکمه ری ست آشنا شوید. فشردن این دکمه با یک شیٔ نوک تیز انجام می شود و برای مواقعی کاربرد دارد که ریموت کنترل کار نمی نماید. با فشردن این دکمه ریموت کنترل به حالت اولیه بر می شود و می توان مجدداً از آن استفاده کرد.

معرفی دکمه های فرعی ریموت کنترل کولر گازی

دکمه هایی که در زیر به آنها اشاره شده است، در تمام ریموت کنترل ها وجود ندارند. اما برای آشنایی هر چه بیشتر کاربران، به توضیح مختصری از نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی (کار با دکمه های فرعی) پرداخته ایم.

قفل کودک

برای فعال سازی این دکمه باید کلیدهای ترکیبی (+ و -) را هم زمان و مدت 3 الی 5 با هم فشار دهید تا قفل کودک فعال شود. با فشردن مجدد آنها قفل غیر فعال خواهد شد.

جهت وزش افقی باد

برای وزش افقی باد دکمه ای با عنوان (Horizontal Air Flow Direction Control) در بعضی ریموت کنترل ها طراحی شده است.

فعال سازی فیلتر پلاسما

همان طور که می دانید هوای محیط دارای آلاینده های مختلفی است. برای کاهش آلاینده های محیطی در کولر گازی ها فیلترهایی طراحی شده است که به فیلتر پلاسما (Plasma) معروف است. بعلاوه باید گفت هر دستگاهی، یک نوع فیلتر مختص به خود دارد. بنابراین استفاده یا تعویض از فیلترهای پلاسما منوط به هم گام بودن با مدل دستگاه کولر گازی است.

جریان هوا

دکمه (Air Circulation Button) در ریموت کنترل کولر گازی، هوای محیط را بدون (سرمایش یا گرمایش) به جریان می اندازد.

آنالیز دمای محیط

با فشردن دکمه (Room Temperature Checking) می توانید دمای کنونی محیط را مشاهده کنید.

برترین درجه برای کولر گازی

یکی از مواردی که در نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی باید بدانید، اندازه مناسب دمای محیط است. برترین دمایی که برای انسان در یک محیط بسته مناسب است و به سلامتی او آسیب نمی زند، درجه حرارت (25-22 سانتی گراد) است.

تنظیم کنترل کولر گازی

با بهره گیری از راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی که در بالا به طور مفصل به آن پرداختیم، به راحتی می توانید کنترل کولر گازی را در دست بگیرید. در مدل های پیشرفته کولر گازی نیز این امکان گنجانده شده است که دستگاه از طریق نرم افزار (به صورت هوشمند) از طریق موبایل تنظیم و کنترل شود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی اجنرال ogeneral

آنچه تا به حال راجع به راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی خواندید، در تمام مدل های کولر گازی (هوشمند و غیر هوشمند) مشترک بود. یکی از مدل های هوشمند کولر گازی که هواداران بسیاری نیز دارد، برند اجنرال است که علاوه بر دکمه های نام برده شده قبلی، دکمه های پیشرفته زیر را نیز داراست.

SCREEN

فعال سازی LED دستگاه از طریق این دستگاه انجام می شود تا در تاریکی شب بتوانید به تنظیمات کولر گازی دسترسی داشته باشید.

SWING 2

متوقف کردن جهت باد عمودی کولر با فشردن دو بار پیاپی این دکمه انجام خواهد شد.

FUNGUSPROOF

این دکمه مشابه دکمه درای (DRY) عمل نموده و رطوبت هوا را جذب می نماید.

FEELING

متوقف کردن فرآیند تغییرات دمای محیط از طریق این دکمه انجام می شود.

SLEEP

با فشردن این دکمه هوای محیط برای شرایط خواب آماده می شود.

HEALTH

رفتن به شرایط دمای مطلوب محیط بدون توجه به اعمال تنظیمات دستی دستگاه از طریق این دکمه انجام می شود.

CLEAN

تازهترین فناوری اعمال شده در دستگاه های کولر گازی، دکمه (Clean) است که باعث یونیزه شدن هوای محیط (افزایش اکسیژن هوا) می شود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی گری (Gree)

در نحوه استفاده از ریموت کنترل گول گازی مدل گری (Gree) تمام دکمه هایی که قبلاً به آنها اشاره شد، وجود دارد. اما علاوه بر آنها می توان از دستور العمل های زیر به عنوان راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی مدل گری بهره برد.

+ و - : افزایش و کاهش قدرت کمپرسور کولر گازی

X-Fan : دکمه مشابه حالت Turbo در دستگاه ها دیگر

چرا کنترل کولر گازی کار نمی نماید

در مواقعی که در استفاده از ریموت کنترل کولر گازی زیاده روی می شود، ممکن است این اختلال به وجود بیاید که دیگر ریموت کنترل کار نکند. دلیل هایی که ممکن است باعث بروز اختلال در کارایی ریموت کنترل شود، موارد زیر است.

  • اتمام عمر باتری ریموت کنترل
  • خرابی برد ریموت کنترل
  • خرابی برد دستگاه کولر گازی
  • خرابی قطعات ریموت کنترل بر اثر رطوبت یا ضربه

بنابراین اگر به دلایل فوق، ریموت کنترل کولر گازی دچار اشکال در کارایی شد، برای راه اندازی مجدد آن گام های زیر را می توان طی کرد.

  1. در گام اول باید باتری آن چک شود. اگر با تعویض باتری تازه به جای قدیمی، ریموت کنترل همچنان غیر فعال بود، از گام دوم بهره ببرید.
  2. دکمه (Reset) را بفشارید و تا راه اندازی مجدد دستگاه منتظر بمانید. در صورتی که همچنان ریموت کنترل کار نکرد، مرحله بعد را امتحان کنید.
  3. از گارانتی دستگاه بهره ببرید و تعمیر ریموت کنترل را به متخصصان فنی بسپارید.
  4. در صورتی که پاسخ متخصصان در تعمیر ریموت کنترل منفی بود، می توانید نهایتاً از ریموت کنترل های همه کاره ای که در بازار وجود دارند، به عنوان ریموت کنترل ثانویه بهره ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله از بلاگ خبرنگاران توضیح کاملی درباره استفاده از ریموت کنترل کولر گازی تهیه نموده ایم و ضروری است مصرف کنندگان عزیز کولر گازی حتماً آن را مطالعه فرمایند. در صورتی که نکته ای در خلال این مطلب جا مانده است، خرسند می شویم با ما در میان بگذارید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1457

به "راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید