تور روسیه ارزان: روسیه از برگزاری نشست قفقاز در مسکو با حضور ایران اطلاع داد

به گزارش تور انگلیس، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری نشست نخست همکاریهای قفقاز در فرمت 3+3 در مسکو اطلاع داد که قرار است در سطح معاونین وزرای خارجه (ازجمله ایران) و بدون حضور گرجستان فردا برگزار گردد.

تور روسیه ارزان: روسیه از برگزاری نشست قفقاز در مسکو با حضور ایران اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه گفت: نشست نخست پلتفرم همکاری برای حل مسائل قفقاز در فرمت 3+3 با شرکت معاونین وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ایران و ترکیه فردا در مسکو برگزار می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از طرف روسیه در این نشست آندره رودنکو معاون وزیر خارجه این کشور شرکت خواهد نمود.

به گفته زاخارووا، گرجستان نیز برای شرکت در نشست قفقاز در فرمت 3+3 دعوت شده بود اما از شرکت در آن خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که ایجاد ساز وکار همکاری ها در فرمت 3+3 شامل ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی می تواند به افزایش سطح اعتماد در سطح منطقه یاری کند.

الهام علی اف و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور آذربایجان و ترکیه پیشتر پیشنهادی برای برگزاری مذاکرات شش جانبه (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) در خصوص قره باغ و برطرف انسداد ارتباطات مالی و حمل و نقل در این کشور ارائه کردند.

روسیه و ایران از این ایده استقبال کردند و از تمایل خود برای یاری به صلح در منطقه اطمینان دادند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه با همتایان ارمنی خود کار می نماید و امیدوار است که گرجستان به این راه چاره بپیوندد.

در 8 اکتبر، دیوید زالکالیانی معاون نخست وزیر گرجستان و وزیر امور خارجه این کشور گفت که تفلیس باید به یرغم اختلافات فعلی با روسیه به نحوی در قالب نو مذاکره حضور داشته باشد که البته سخنان او مورد سرزنش شدید مخالفان در این کشور نهاده شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1275

به "تور روسیه ارزان: روسیه از برگزاری نشست قفقاز در مسکو با حضور ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه از برگزاری نشست قفقاز در مسکو با حضور ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید