زبان بیومتریک مانند زبان واقعی کار می نماید

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه های لیدز و ادینبورگ با استفاده از پوشش های سیلیکونی و با آنالیز قابلیت های زبان 15 داوطلب بزرگسال و در نهایت اسکن سه بعدی زبان انسان توانسته اند نقشه سه بعدی ابعاد و تراکم زبان صدها ساختار جوانه مانند بر روی سطح زبان به نام پاپیل را تهیه نمایند.

زبان بیومتریک مانند زبان واقعی کار می نماید

پاپیل ها برآمدگی های کوچکی هستند که بعضی از آنها برای پی بردن به طعم مواد غذایی مختلف و بعضی برای تسهیل پراکندگی بزاق مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از این برآمدگی ها هم برای یاری به بلعیدن غذا قابل استفاده هستند.

فراوری زبان بیومتریک بر مبنای قالبی صورت گرفت که با آنالیز ویژگی های زبان واقعی طراحی شد و نتیجه نهایی نه تنها دارای برآمدگی های پاپیل به شکلی مشابه با زبان واقعی است، بلکه این برآمدگی ها از نظر شکل ظاهری و سفت و شل بودن نیز بسیار شبیه به نمونه های اصلی هستند.

استفاده از یک سیلیکون ویژه نیز این فرایند را تسهیل نموده است. این فناوری در آینده درک مزه واقعی غذاها برای ربات ها و دیگر ابزار هوشمند را تسهیل نموده و شناسایی سریع مواد غذایی جعلی و قلابی را نیز تسهیل می نماید. همچنین این زبان هوشمند مطالعه در خصوص بعضی بیماری ها و درمان آنها مانند خشکی دهان را تسهیل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 627

به "زبان بیومتریک مانند زبان واقعی کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان بیومتریک مانند زبان واقعی کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید