زمستانی که در ایران جان 4000 نفر را گرفت!

به گزارش تور انگلیس، زمین های پوشیده از برف، رودخانه ها و دریاچه های یخ زده و در نتیجه مرگ انسان ها و جانداران ... شاید بیشتر مردم چنین تصاویری را در فیلم ها مشاهده نموده اند که در آن ها حیات بر روی کره زمین در اثر سرمای شدید در معرض خطر قرار گرفته است؛ آیا می دانستید که سال ها قبل و در عالم واقعیت اتفاق مشابهی در ایران به وقوع پیوسته است! برای اطلاع از جزئیات این بوران کشنده و عواقب آن در ادامه با خبرنگاران همراه شوید!

زمستانی که در ایران جان 4000 نفر را گرفت!

در تاریخ سوم ماه فوریه سال 1972، بوران و کولاک شدیدی در ایران رخ داد و 4000 نفر جان خود را در اثر این حادثه طبیعی از دست دادند. این رویداد، به عنوان سخت ترین و مصیبت بارترین بوران در تاریخ بشر ثبت شده است.

دنیای یخ زده

روز سوم فوریه سال 1972 -مصادف با پنج شنبه 14 بهمن سال 1350- دوره سرمای شدیدی توام با بوران و کولاک برف در ایران شروع شد و بارش برف تا شش روز بعد بی وقفه ادامه یافت.

نمای هوایی

در اثر بارش بی قفه برف و کولاک زمین کاملا سفیدپوش شده و مردم در همه نقاط محصور شده بودند.

منطقه ها مستور از برف

در بخش های شمال غرب و مرکز کشور ارتفاع برف به بیش از 3 متر رسیده بود.

مدفون شدن منطقه ها مسکونی در زیر برف

در بخش های جنوبی نیز ارتفاع برف تقریبا در حدود 9 متر بود که باعث شد خانه ها در زیر برف مدفون شده و زندگی در این منطقه ها کاملا فلج گردد.

تاثیر بی رحمانه کولاک

بارش برف برای مدت یک هفته باعث شد تا ارتفاع برف در منطقه ها روستایی 1.2 متر برسد و روستاییانی که راه گریزی از این شرایط نداشتند، در زیر حجم بزرگ برف مدفون شدند.

برف کوری

شاید علت اینکه تا به امروز خبر یا گزارشی درباره این حادثه منتشر نشده این است که این حادثه طبیعی در ایران و نه در کشوری مانند آمریکا اتفاق افتاده است. یکی از نتایج تاسف بار کولاک شدید کشته شدن نزدیک به 4000 نفر از مردم بود که زنده در زیر دانه های سفید برف مدفون شدند.

بهترین کولاک تاریخ

کولاک ایران در سال 1972 رکوردار بدترین و شدیدترین کولاک تاریخ دنیا است.

آمار

عمق فاجعه در روستاهای کاکان و کمهر در نزدیکی یاسوج رخ داد که در آن ها هیچ فردی از این واقعه جان سالم به در نبرد. این تصویر نمایی از ایران در حالت عادی است.

بارش برف

بعلاوه در حدود 200 نفر نیز در منطقه شکلاب -در نزدیکی مرز ایران و ترکیه- در زیر انبوه برف دفن شدند و بارش برف همچنان ادامه داشت.

امکان تکرار چنین اتفاقی باز هم وجود دارد ...

طبق نقشه، ایران در منطقه آب و هوایی یکسانی با آمریکا واقع شده است و این احتمال وجود دارد تا حادثه مشابهی در کشور آمریکا نیز رخ دهد.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1311

به "زمستانی که در ایران جان 4000 نفر را گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمستانی که در ایران جان 4000 نفر را گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید