ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور ، مرکز سلول های بنیادی دریچه ای به سوی تکنولوژ های جدید

به گزارش تور انگلیس، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور ، مرکز سلول های بنیادی دریچه ای به سوی تکنولوژ های جدید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ایمیون سل تراپی جانشینی برای پیوند سلول های بنیادی خونساز است

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین سموپوزیوم ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت که در مرکز طبی بچه ها برگزار گردید، درباره اهمیت این حوزه گفت: ایمیون سل تراپی شاخه ای از علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است که این علم را در سطح جهان پیش می برند. در گذشته اطلاعات کمی درباره بیماری های خونی وجود داشت، اما امروز سرطان های خون طبقه بندی زیادی دارند. مبتلایان به این بیماری 80 سال پیش شانس زنده ماندن و ادامه حیات نداشتند، اما در حال حاضر 70 درصد بیماران شانس ادامه زندگی دارند.

حمیدیه ادامه داد: البته مطالبه بیماران تا روزی که همه بیماران درمان نشوند وجود دارد. موفقیت برای درمان این 30 درصد نیز با ایمیون سل تراپی محقق می گردد. ایمیون سل تراپی جانشینی برای پیوند سلول های بنیادی خونساز است.

ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور محقق شد

طراحی و فراوری لوازم پزشکی با حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه رونق تازه ای گرفته و براساس آمار ارائه شده سهم شرکت های دانش بنیان از فراوری تجهیزات پزشکی افزایش یافته است. شرکت دانش بنیان پایا فناوران فردوسی یکی از شرکت هایی است در زمینه فراوری چندین نوع از اسکنر های پا فعالیت دارد.

سجاد رحمن پور مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، درباره فراوریات این شرکت گفت: اسکنر فشار کف پا، اسکنر سه بعدی پا، اسکنر سه بعدی کف پا، دستگاه تحلیل گام، دستگاه ساخت کفی و دستگاه سنجش قامت در این شرکت فراوری می گردد.

اعضای شبکه آزمایشگاهی به مرز 70 هزار نفر رسید

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که از ابتدای سال تا کنون بیش از 50 هزار نفر به اعضاء باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی اضافه شده است، گفت: با ثبت نام بیش از 50 هزار عضو جدید در باشگاه مشتریان، تعداد اعضاء این باشگاه به مرز 70 هزار نفر رسید.

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با تسهیل دسترسی به خدمات آزمایشگاه ها، به شرکت ها و محققان دانشگاهی یاری نموده تا بتوانند دسترسی سریع تر و ساده تری به خدمات آزمایشگاهی داشته باشند.

فناوری بافت های زیستی با محصولات ایران ساخت توسعه می یابد

علی محمد سلطانی رییس مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مرکز تعدادی از نقاط همگرایی را انتخاب کرد و حمایت ها برای توسعه و تجاری سازی محصولات در این حوزه شروع شد.

وی ادامه داد: چاپگر های زیستی یکی از حوزه هایی است که در مرکز پیگیر توسعه فراوری محصولات آن است. در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که دستگاه چاپگر زیستی و جوهر های آن در داخل ساخته و فراوری می گردد.

مرکز سلول های بنیادی دریچه ای جدید به سوی تکنولوژ های جدید است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در این دولت به حوزه سلول های بنیادی و تجاری سازی محصولات این حوزه توجه ویژه ای شده است.

ستاری با تاکید بر اینکه ایجاد چنین مراکزی فرصت هایی را در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد تا جوانان و محققان گرد هم بیایند، اضافه نمود: این مرکز می تواند دریچه جدیدی برای ورود به حوزه تکنولوژی های جدید در بخش سلول های بنیادی باشد.

محصولات غذایی سالم با نشان طیب ستاره دار شدند

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: محصولات غذایی ایرانی با دریافت نشان طیب که توسط آستان قدس رضوی ارائه می گردد، ستاره دار و معتبر می شوند. این کار یاری می نماید تا محصولات غذایی سالم به مردم معرفی گردد.

قانعی که در نخستین سمپوزیوم شبکه محصول سالم حضور داشت با اشاره به این موضوع، گفت: نشان طیب، بر اساس یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی تصویب و نهایی شد.

ستاری: مدارس کشور به تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت مجهز می شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش و وزیر آموزش و پرورش و معاونان آن وزارتخانه گفت: آموزش و پرورش یکی از پایه های اصلی حرکت اقتصاد دانش بنیان در کشور است. باید از این ظرفیت بزرگ که پتانسیل بالایی دارد برای تقویت و تحقق اقتصاد دانش بنیان بهره بگیریم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ارائه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت به مدارس، پژوهش سرا ها و هنرستان ها، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همه این تجهیزات را با تخفیف 50 درصدی در اختیار آن ها می گذارد تا با این کار هم به تجهیز مدارس یاری کند و هم بازار خوبی برای دانش بنیان ها ایجاد کند.

حمایت 90 درصدی از مخترعان / دانش ثبت اختراع خارجی بومی شده است

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در مباحث ثبت اختراع دانش آماده سازی اختراع در کشور بومی شده است، گفت: برای ثبت اختراع در کشور های مختلف می توانیم بصورت مستقیم با مراکز حقوقی و ادارات ثبت اختراع آن کشور ها ارتباط گرفته و اختراعات را در آن کشور ثبت کنیم. درخواست های ارسالی به کانون پس از ثبت در پرتال توسط تیمی مجرب ارزیابی می گردد و پس از آن درخواست های تایید شده برای ثبت رد دفاتر معتبر خارجی حمایت می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 151

به "ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور ، مرکز سلول های بنیادی دریچه ای به سوی تکنولوژ های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور ، مرکز سلول های بنیادی دریچه ای به سوی تکنولوژ های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید