ساخت بزرگ ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران

به گزارش تور انگلیس، بزرگ ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران تا اوایل سال آینده در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

ساخت بزرگ ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار اردبیل روز پنجشنبه 13 شهریور 99 در آیین افتتاح طرح های تولید برق استان اردبیل با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری گفت: این کارخانه توسط بخش خصوصی با سرمایه گذرای یک هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

اکبر بهنامجو خاطرنشان کرد: خط تولید این کارخانه خریداری و تجهیزات آن در گمرک بوده و سرمایه گذار پروژه نیز درحال انعقاد قرارداد با یکی از واحدهای استان برای تحویل 30 هزار متر مربع سوله برای نصب و راه اندازی تجهیزات کارخانه است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 250 مگاوات پنل خورشیدی را دارد و علاوه بر تامین نیاز کشور 80 درصد تولیدات آن صادر خواهد شد. 400 نفر از نیروهای متخصص استان با افتتاح این کارخانه در آن مشغول کار خواهند شد.

بهنامجو همچنین به اجرای سد عمارت در شهرستان گرمی مغان اشاره کرد و گفت: این سد 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح آن 15 میلیون مترمکعب آب برای شرب، 75 میلیون مترمکعب برای کشاورزی و 28 میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 551

به "ساخت بزرگ ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگ ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید