شرایط نگهداری خرگوش در خانه

به گزارش تور انگلیس، خرگوش حیوانی اجتماعی است و به خوبی با انسان دوست می گردد. برای نگهداری خرگوش در خانه یک قفس عظیم به ارتفاع 45 تا 90 سانتیمتر احتیاج است.

شرایط نگهداری خرگوش در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس گیاهان و حیوانات - خرگوش مینیاتوری یکی از حیواناتی است که اخیرا نگهداری از آن به عنوان حیوان خانگی رایج شده است و افراد زیادی آن را به عنوان یک حیوان خانگی کوچک و دوست داشتنی برای فرزندان خود خریداری مینمایند. در این بخش از خبرنگاران به روش نگهداری، شرایط محیطی، غذای خرگوش خانگی، محل نگهداری و احتیاجهای این کوچولوی بامزه پرداختهایم. با ما همراه شوید.

نگهداری خرگوش به عنوان حیوان خانگی

اگر مایلید از خرگوش به عنوان حیوان خانگی بهره ببرید، بهتر است از خرگوشهای کوچک و جوان بهره ببرید چون پرخاشگری کمتری دارند و زودتر با شما انس می گیرند. شما می توانید خرگوش خانگیتان را آموزش دهید تا هنگامی که نامش را صدا می زنید، از قفس خارج شود، همچنین می توانید برای سرگرمیاش در قفس، از وسایل اسباب بازی مانند توپ، تونل و دیگر وسایل بهره ببرید.

محل نگهداری خرگوش

خرگوش را می توانید در حیاط، بالکن و یا درون خانه نگهداری و از یک قفس برای خانه آنها بهره ببرید. قفس خرگوش باید به اندازه کافی عظیم باشد تا فضای کافی برای جست و خیز جانور فراهم شود. به طور کلی ارتفاع قفس باید در حدی باشد که حیوان بتواند به طور کامل روی دو پای خود بلند شود (45 تا 90 سانتیمتر) و بهتر است کف قفس مشبک یا توری باشد تا ادرار در کف قفس جمع نشود .

شرایط نگهداری خرگوش در خانه به توضیح زیر می باشد:

دمای محیط: خرگوش ها می توانند دمای بین 4 تا 27 درجه سانتیگراد را تحمل نمایند، البته دمای مناسب برای آنها 16 تا 22 درجه سانتیگراد است .

آب: لازم است ظرف آبخوری خرگوش را چند روز یکبار تمیز بشویید و همیشه آن را پر از آب در محل نگهداری خرگوش بگزارید.

بیماریهای خرگوش: توجه داشته باشید شما باید به طور مرتب خرگوشتان را برای معاینه و چکاپ کلی نزد دامپزشک ببرید، همچنین واکسیناسیون خرگوش بسیار مهم است چرا که از بروز انواع بیماری ها پیشگیری میکند.

تغذیه خرگوش: خرگوش ها گیاهخواراند. این حیوان به انرژی، فیبر و پروتئین در جیره غذایی احتیاج دارد. غذاهای عمده ای که میتوانید برای تغذیه خرگوش بهره ببرید شامل: ذرت، گندم، جو، جو دو سر (یولاف) و چاودار است. همچنین پروتئین مکمل مانند بلغور سویا و یونجه باعث رشد بهتر خرگوش می شود. انواع میوه مانند :سیب، گلابی، موز، خربزه، هندوانه، توت فرنگی، هلو، انگور بی هسته و گیلاس می تواند در جیره غذایی خرگوش باشد. از بین سبزیجات نیز هویج، کلم، گوجه فرنگی، کاهو و لوبیا سبز می تواند مورد استفاده قرار گیرد . ذکر این نکته لازم است که لازم است در تغذیه خرگوش تان تنوع غذایی را رعایت کنید و به مدت طولانی از یک یا چند نوع محدود غذا استفاده نکنید . همچنین میزان مصرف غذا در خرگوش ها به طور متوسط روزانه حدود 5 گرم به ازای 100 گرم وزن بدن است .

نحوه نظافت محل نگهداری خرگوش

با توجه به اینکه ادرار خرگوش بوی بسیار نا مطبوعی می دهد، لذا شما باید مرتبا بستر جعبه دستشویی خرگوش که می تواند خاک، کاه و پوشال باشد را تعویض کنید. توصیه ما به شما استفاده از آب و سرکه برای شستشو و ضدعفونی نمودن بستر نگهداری خرگوش است، این کار باعث می شود، بستر نگهداری دیرتر بو بگیرد .

طریقه صحیح بغل کردن خرگوش

روش صحیح بغل کردن خرگوش، به این صورت است که پوست پشت گردن آنها را با یک دست گرفته و دست دیگرتان را مطابق شکل در زیر کفل (لگن) آن قرار دهید. برای بلند کردن خرگوش های کوچک می توان کف دست را در زیر شکم آن قرار داد و به آرامی آن را بلند کرد. توجه داشته باشید، هیچگاه برای دریافت خرگوش از گوش ها یا پاهای آنها یاری نگیرید.

خرگوش حیوانی اجتماعی است و به خوبی با انسان دوست می شود، طول عمر خرگوش بسته به نژاد آن بین 5 تا 15 سال است، آنها بسیار با مزه و دوست داشتنی هستند و نگهداری از آنها به عنوان حیوان خانگی، می تواند برای هر کسی لذت بخش باشد.

منبع: کتابچه راهنمای نگهداری خرگوش

منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 735

به "شرایط نگهداری خرگوش در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نگهداری خرگوش در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید