طرز پخت سنتی ترین غذای مردم ارمنستان

به گزارش تور انگلیس، دلمه برگ مو یکی از سنتی ترین غذاهای ارمنستان است که اصولا در شب ژانویه و میهمانی های رسمی سرو می گردد. در بیشتر اوقات همراه با دلمه، سبزی پلو با ماهی شیر یا قزل آلا هم سرو می گردد.

طرز پخت سنتی ترین غذای مردم ارمنستان

طرز پخت دلمه ارمنی به دلمه ایرانی شباهت های زیادی دارد. بیشتر تفاوت هایش در انتخاب سبزی دلمه است. در ارمنستان طعم تره، جعفری، شوید، پیازچه، گشنیز، ترخون و مرزه حتما باید محسوس باشد. بعلاوه در بیشتر اوقات از لپه استفاده نمی گردد و این در صورتی است که ایرانی ها اصولا از لپه استفاده می نمایند.

- برای پخت این دلمه گوشت چرخ نموده را همراه با سبزی های خرد شده، برنج خام، رب گوجه فرنگی، نمک و بعلاوه ادویه جات مخلوط می کنیم. سپس پیاز رنده شده را به مواد اضافه نموده و داخل برگ مو می پیچیم. دلمه های آماده شده را در قابلمه گذاشته روی آن آب ریخته و بشقابی چینی را روی دلمه ها می گذاریم تا دلمه ها وا نروند. یادتان باشد این غذا با شعله کم پخته می گردد.

- پس از پخت دلمه ها آنها را در ظرف تزیین می کنیم و سر میز می آوریم. توجه داشته باشید ارمنی ها روی تزیین غذا بسیار حساس هستند. اگر مهمان ارمنی دارید بیشترین تلاشتان را برای تزیین غذا و میز کنید.

مواد لازم

500 گرم گوشت چرخ نموده

یک کیلوگرم برگ مو

500 گرم سبزی دلمه

یک فنجان برنج

3 ق غ روغن

2 ق غ رب گوجه فرنگی

یک عدد پیاز(رنده شده)

یک ادویه جات به اندازه لازم

نمک به اندازه لازم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1597

به "طرز پخت سنتی ترین غذای مردم ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز پخت سنتی ترین غذای مردم ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید