تور قیمت مناسب ترکیه: قانونگذار ارشد آمریکا: برنامه ترکیه در خرید اس، 400 تحریم های نو در پی دارد

به گزارش تور انگلیس، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هشدار داد برنامه آنکارا برای خرید بیشتر موشک های اس -400 ساخت روسیه، منجر به اعمال تحریم های نو خواهد شد.

تور قیمت مناسب ترکیه: قانونگذار ارشد آمریکا: برنامه ترکیه در خرید اس، 400 تحریم های نو در پی دارد

بهترین تجربه سفر را با تور قیمت مناسب ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هشدار داد که برنامه آنکارا برای خرید بیشتر موشک های اس -400 روسی، تحریم های جدیدی را در پی خواهد داشت.

به گزارش وبگاه مینت رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در توییتی این زمینه گفت:ما هنگام نوشتن قانون کاتسا که مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم هاست، کاملاً آشکار کردیم که تحریم ها علیه هر نهادی که با بخش های نظامی یا اطلاعاتی روسیه تجارت دارند، واجب است.

ترکیه و روسیه در حال مذاکره بر سر انتقال فناوری و فراوری داخلی پیش از خرید احتمالی موشک های بیشتری از نوع اس-400 هستند. خرید اولیه این موشک ها از سوی ترکیه و از روسیه، روابط آنکارا با آمریکا و متحدانش در ناتو را تیره کرد. علیرغم هشدارهای ایالات متحده و دیگر متحدان ناتو، اردوغان در سال 2017 با روسیه معامله ای به ارزش 2.5 میلیارد دلار برای سامانه موشکی اس-400 انجام داد.

ترکیه اولین سری موشک اس-400 را در ژوئیه 2019 تحویل گرفت. در پاسخ، واشنگتن، ترکیه را از برنامه ساخت قطعات جنگنده های اف-35 که آنکارا فراوری کننده و خریدار آن بود، حذف کرد.

اس -400، یک موشک متحرک زمین به هواست و می تواند خطری برای اتحاد ناتو وبعلاوه این جنگنده گرانقیمت باشد.

این وبگاه نوشت، واشنگتن در ماه دسامبر تحریم هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به علت خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرد . اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه و سه مقام دیگر هدف تحریم ها قرار گرفتند که شامل ممنوعیت کلیه مجوزهای صادرات و مجوزهای صادراتی ایالات متحده به ترکیه و بعلاوه توقف دارایی ها و محدودیت های صدور ویزا برای دمیر است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز توضیح داد که علی رغم اعتراضات شدید آمریکا، خرید دومین سامانه موشکی اس-400 روسیه را در دست آنالیز قرار داده است.

وی در سخنانی که تقابل با ایالات متحده محسوب می گردد، توضیح داد که خود ترکیه باید درباره سامانه های دفاعی اش تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به عدم حمایت واشنگتن از ترکیه در بخش دفاعی اشاره نمود مبنی بر اینکه ایالات متحده گزینه خرید موشک های آمریکایی پاتریوت را در اختیار ترکیه قرار نداد و بعلاوه جنگنده های اف- 35 را علی رغم دریافت 1.4 میلیارد دلار، به ترکیه تحویل نداد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1162

به "تور قیمت مناسب ترکیه: قانونگذار ارشد آمریکا: برنامه ترکیه در خرید اس، 400 تحریم های نو در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قیمت مناسب ترکیه: قانونگذار ارشد آمریکا: برنامه ترکیه در خرید اس، 400 تحریم های نو در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید