قیمت آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس رسما اعلام شد

به گزارش تور انگلیس، اپل ساعاتی پیش و در جریان رویداد Its Glowtime از سری آیفون 16 و 16 پرو رونمایی کرد که در این مطلب قصد داریم به قیمت هر چهار مدل بپردازیم.

قیمت آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس رسما اعلام شد

اپل در رویداد اختصاصی Its Glowtime که امشب برگزار گردید، به طور رسمی از سری آیفون 16 رونمایی کرد. همان طور که انتظار می رفت، این گوشی ها با امکانات و قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری جذابی همراه هستند. از جمله این قابلیت ها می توان به پردازنده سریع تر، سیستم خنک کننده بهبودیافته، و امکانات پیشرفته دوربین اشاره نمود. بعلاوه اپل در این سری دکمه نوی به نام کنترل دوربین را معرفی نموده که تجربه عکاسی و فیلم برداری را بهبود می بخشد.

اما خبر مهم در این رویداد، عدم افزایش چشمگیر قیمت آیفون 16 و مدل های مختلف آن در مقایسه با نسل قبل بوده است. به عبارتی دیگر، اپل اصلا تغییری در قیمت سه مدل ابتدایی آیفون ایجاد ننموده و فقط آیفون 16 پرو مکس را 100 دلار گران تر از قبل به بازار عرضه می نماید. آن هم به این خاطر است که در این گوشی دیگر خبری از مدل 128 گیگابایتی نیست و آغاز مدل ها از مدل 256 گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با مدل مشابه سال گذشته قیمت مشابهی دارد.

قیمت سری آیفون 16 به توضیح زیر است:

  • آیفون 16 (مدل پایه): 799 دلار
  • آیفون 16 پلاس (مدل پایه): 899 دلار
  • آیفون 16 پرو (مدل پایه): 999 دلار
  • آیفون 16 پرو مکس (مدل پایه): 1,199 دلار

همانطور که می بینید، این قیمت ها مشابه سری آیفون 15 هستند و اپل با حفظ قیمت های مدل های پایه، همچنان سعی دارد کاربران را با ویژگی های نو و بهبود یافته به سمت خرید این دستگاه ها ترغیب کند.

از نظر طراحی، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس تغییراتی در ماژول دوربین خود داشته اند و دوربین ها به صورت عمودی چیده شده اند که یک تغییر مهم نسبت به مدل های قبلی به شمار می رود. این تغییرات در کنار بهبودهای سخت افزاری و استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی اپل، تجربه کاربری بهتری را برای خریداران فراهم خواهد نمود. البته امکانات هوش مصنوعی قرار است اواخر سال جاری در دسترس کاربران این گوشی ها قرار بگیرد.

به طور کلی، سری آیفون 16 با امکانات نو و طراحی بهبودیافته، ترکیبی از سنت و نوآوری اپل را به نمایش می گذارد و باید دید آیا همچنان می توانند به عملکرد خوب مدل های قبل ادامه دهند یا خیر.

منبع: India Today

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1403 بروزرسانی: 19 شهریور 1403 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1673

به "قیمت آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس رسما اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس رسما اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید