مجلس 2 ابهام طرح ساماندهی خودرو را رفع کند، مسئله ای با تصویب آن نداریم

به گزارش تور انگلیس، سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: 2 ابهام درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، برای شورای نگهبان وجود داشت. عبارت واردات بدون انتقال ارز در این طرح، یکی از این ابهامات است که تعیین نبود منشا داخلی یا خارجی آن مد نظر است.

مجلس 2 ابهام طرح ساماندهی خودرو را رفع کند، مسئله ای با تصویب آن نداریم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو در تبادل نظر با رادیو پیغام گفت: 2 ابهام درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، برای شورای نگهبان وجود داشت. عبارت واردات بدون انتقال ارز در این طرح، یکی از این ابهامات است که معین نبود منشا داخلی یا خارجی آن مد نظر است. به طور قطع در این طرح معلوم نیست که انتقال ارز از محل سرمایه ایرانیان خارج از کشور است یا از محل منابع ارزی بلوکه شده؟

وی اضافه نمود: این موضوع باید شفافو روشن گردد تا شورای نگهبان امکان آنالیز مجدد طرح را داشته باشد. بعلاوه در قسمتی از مصوبه هم آمده است که تصویب سایر مقررات مرتبط با این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. عبارت (سایر مقررات) ابهامات زیادی را ایجاد می نماید.

طحان نظیف تاکید نمود: همزمان با آنالیز های شورای نگهبان، نامه ای را از هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام واقع در مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کردیم که طی آن به موارد متعدد مغایرت این طرح با سیاست های کلی نظام اشاره شده بود.

از جمله موارد ذکر شده در این نامه می توان به مغایرت طرح با سیاست های حمایت از کار و فراوری ایرانی، سیاست های حمایت از سرمایه ایرانی و نظام اداری و اقتصاد مقاومتی اشاره نمود.

سخنگوی شورای نگهبان در سرانجام خاطر نشان کرد: بنده طی دو هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن حضور پیدا کردم و در جلسه ای ابهامات شورای نگهبان به طور کامل تشریح شد و ابلاغ شد که اگر این دو ابهام رفع گردد، نسبت به مصوبه اشکال دیگری وارد نیست، اما بدیهی است که باید از همکاران مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جلسات کمیسیون دعوت گردد تا ابهامات و ایرادات مطروحه به وسیله این نهاد هم آنالیز و رفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1206

به "مجلس 2 ابهام طرح ساماندهی خودرو را رفع کند، مسئله ای با تصویب آن نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس 2 ابهام طرح ساماندهی خودرو را رفع کند، مسئله ای با تصویب آن نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید