معرفی ذخایر فرهنگی به مشتاقان سفر یک ضرورت است

به گزارش تور انگلیس، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس، معرفی ذخایر فرهنگی به مشتاقان سفر یک ضرورت است.

معرفی ذخایر فرهنگی به مشتاقان سفر یک ضرورت است

از سفر با تور پاتایا 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

حفاظت از ابنیه و آثار تاریخی وظیفه مسئولان و مردم است

سید علی نقی طبیب لقمانی بر اهمیت حفاظت، نگهداری و بازآفرینی ارزشهای موجود برای بهره برداری در صنعت گردشگری تاکید نمود و حفاظت از ابنیه و آثار تاریخی را وظیفه مسئولان و مردم دانست.

لقمانی با اشاره به تاکید خداوند متعال، پیامبر اکرم و ائمه معصومین بر تفکر در آثار پیشینیان، نگهداری از این آثار را موجب افزایش بصیرت دینی بازدیدکنندگان و اطلاع و آگاهی از زندگی پادشاهانی دانست که صدها سال امپراطوران دنیا بوده، ولی الان جز این آثار چیزی از آنها بجا نمانده است.

وی جنگ تحمیلی را تابلو رشادتهای مردان و زنان عشایری برشمرد که جان دادند، ولی خاک به دشمن ندادند و همچون پیشینیان خود سند افتخار این مرز و بوم شدند.

معاون استاندار فارس ثبت منظر تاریخی ساسانی را متوجه شدن جامعه دنیای به تمدنی ذکر کرد که ما ساکنان و نگهدارندگانش هستیم و رونق گردشگری فیروزآباد و کوار را معطوف به برطرف تمام محدودیتهای ناشی از کرونا دانست و حمایت همه جانبه از فعالان گردشگری و بهره برداران این حوزه را یک ضرورت برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت خاص عشایر در فراوری صنایع دستی و جاذبه های گردشگری گفت: اهمیت دادن به جذابیتهای گردشگری معطوف به فرهنگ ناب و جذاب عشایری، بدون باز آفرینی و نگاه داشت ذخایر فرهنگ ایلاتی ممکن نیست و بالندگی این فرهنگ در گرو توجه به این رویکرد است.

لقمانی گفت: امیدواریم با کوشش مسئولان بتوانیم شاهد گسترش هرچه بیشتر گردشگری سالم با در نظر دریافت موضوع حفاظت، نگهداری و همچنین معرفی صحیح این توانمندی ها به دنیا مشتاق سفر باشیم و بهره برداری های لازم را از آن داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 602

به "معرفی ذخایر فرهنگی به مشتاقان سفر یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ذخایر فرهنگی به مشتاقان سفر یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید