معروف ترین شعارهای تبلیغاتی جهان

به گزارش تور انگلیس، یک شعار خوب چگونه باید باشد؟

شما باید برندتان را بر روی هسته مرکزی یعنی شعار تبلیغاتی خود بنا کنید. از هر گوشه کناری شاهد شعارهای ریز و درشتی هستید که هیچ معنا و مفهومی از آن برند را ندارد. پس باید هوشمندانه با این قضیه برخورد کنید. شما از چه نظر یک شعار تبلیغاتی را مناسب ارزیابی می کنید؟ الویت های شما برای هدفگیری این شعار چیست؟

معروف ترین شعارهای تبلیغاتی جهان

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا برترین شعارها را ببینید و با ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب آشنا شوید.

1. به یادماندنی باشد

آیا شعاری که انتخاب نموده اید به سرعت قابل تشخیص است؟ آیا مشتریان در عرض چند ثانیه منظور آن را به درستی دریافت می نمایند؟ یک شعار چندکلمه ای مختصر و گیرا در تبلیغات، ویدئوها، پوسترها و سایر بخش های مرتبط با شرکت و تبلیغات، نقش مؤثری ایفا می نماید.

2. مزایای کلیدی محصول و شرکت را در بر بگیرد

شعار تبلیغاتی شما به جای اینکه روی ویژگی ها و خود محصول تمرکز کند، باید بر مزایا و فواید آن تمرکز داشته باشد. یک شعار تبلیغاتی خوب، مزایای محصولات و خدمات یک شرکت را به طور واضح به مشتریان معرفی می نماید.

3. برند را متمایز کند

در شعار تبلیغاتی خود باید به وجه تمایزهای محصولات تان نسبت به سایر موارد اشاره کنید. کدام ویژگی محصول و خدمات شما را از سایر رقبا متمایز می نماید؟

4. احساس مثبتی درباره برند منتقل کند

برترین شعارها، شعارهایی هستند که در آنها از کلمات مثبت و خوش بینانه استفاده شده است. هرقدر یک شعار، کلمات مثبت و زیبا داشته باشد، بیشتر بر مشتری و مخاطب تأثیر

برترین برندها با برترین شعار های تبلیغاتی

1. نایکی (Nike): فقط انجامش بده!

فهمیدن پیغام و منظور شرکت نایکی از این شعار ساده و مجذوب کننده، کار سختی نیست. این برند مشهور چیزی فراتر از پوشاک و وسایل ورزشی است. نایکی در واقع با این شعار، یک طرز فکر نو را مطرح نموده است. این شعار، شما را تشویق می نماید تا به این مطلب فکر کنید که برای سالم بودن و داشتن تناسب اندام، لازم نیست ورزشکار حرفه ای باشید یا در میدان های ورزشی حماسه بیافرینید. اگر می خواهید ورزش کنید، کافی است که آن را انجام بدهید، به هر شکل و روشی که برای تان مقدور است.

2. لورئال (LOréal): چون لایقش هستید

همه دوست دارند که لایق باشند. کسانی که این شعار عالی را برای لورئال انتخاب نموده اند، به خوبی می دانند که زنان دوست دارند زیبا، دوست داشتنی و لایق به نظر برسند. این شعار هم در واقع درباره محصولات این شرکت نیست بلکه درباره نتیجه نهایی است که استفاده از محصولات این شرکت در پی دارد.

3. اپل (Apple): متفاوت بیندیش!

برترین شعارهای تبلیغاتی - شعار تبلیغاتی اپل

این شعار برای اولین بار در یکی از تبلیغات تلویزیونی اپل به نمایش عایدی. این عبارت به کمپین تبلیغاتی شرکت آی بی ام (IBM) یعنی کمپین Think IBM اشاره دارد. به زودی این شعار در تمام انواع تبلیغات این شرکت به کار رفت با اینکه در آن موقع، این شرکت هیچ محصول نو قابل توجهی ارائه ننموده بود. به سرعت مردم فهمیدند که کامپیوترهای ساخت شرکت اپل، مانند کامپیوترهای قدیمی نیستند و کاربران این کامپیوترها پس از استفاده از آنها، خلاقیت و کیفیت را تجربه کردند.

4. شرکت BMW: نهایتِ یک خودرو

این شرکت، یک شرکت خودروسازی آلمانی است که به سراسر جهان ماشین می فروشد، اما در آمریکای شمالی این شرکت با این شعار خود شناخته می گردد: نهایت یک خودرو

این شعار، اولین بار در دهه 1970 میلادی به وسیله یک آژانس تبلیغاتی نه چندان مشهور به نام Ammirati & Puris ساخته شد. هدف از این شعار، نشان دادن توان و قدرت فوق العاده ی این ماشین ها و ارزش آنها برای پرداخت هزینه بالای آن است.

5. ام اند ام (M&M): در دهان تان آب می گردد نه در دست تان

فهمیدن منظور این شعار بسیار راحت است. شاید فکر کنید که همه شکلات ها در نهایت مثل هم هستند، اما چه عاملی باعث می گردد که یک محصول از دیگر رقبا متمایز گردد؟ یکی از این عوامل، ایجاد سهولت برای استفاده از یک محصول است. این شرکت هم به خوبی توانسته با افزودن یک پوسته سخت به شکلات آن را از سایر شکلات ها متمایز کند و برای نشان دادن این تمایز از این شعار استفاده نموده است.

6. مک دونالد (McDonalds): عاشقشم!

کمپین تبلیغاتی من عاشقشم! از سال 2003 پایه گرفت و هنوز هم با قدرت ادامه دارد. این شعار، مثال و نمونه خوبی از شعارهایی است که متناسب با مخاطبان هدف یک برند طراحی شده است. غذاهای مک دونالد ممکن است سالم ترین انتخاب نباشند اما سالم بودن ویژگی ای نیست که مک دونالد قول داده باشد. غذای مک دونالد هر چه که باشد قطعا لذیذ است و شما عاشق طعم و مزه آن خواهید شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1339

به "معروف ترین شعارهای تبلیغاتی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین شعارهای تبلیغاتی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید