مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو و هیوندای توسان

به گزارش تور انگلیس، سوزوکی گرند ویتارا در میان رقبای خود چندان پیروز محسوب نمی گردد. هرچند که این موضوع نمی تواند توانایی های این خودرو و ارزش خرید آن را انکار کند. در این مقاله، ما به مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو و هیوندای ix35 می پردازیم تا ببینیم این خودروی ژاپنی در برابر رقبای خود چه در توان دارد.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو و هیوندای توسان

مقدمه ای بر مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی

در حال حاضر سوزوکی گرند ویتارا یکی از مقرون به صرفه ترین های بازار در کلاس خود به حساب می آید. این خودرو توانسته است در بازار ایران به پیروزیت برسد. سوزوکی گرند با موتور 2400 سی سی به بازار عرضه شد تا بتواند پیروزیت های گذشته را تکرار و با دیگر هم کلاسانش که از موتورهای قوی تری برخوردار بودند، رقابت کند.

گرند ویتارا قابلیت های بیشتری نسبت به رقبای کره ای خود دارد. همین امر می تواند دلیلی برای انتخاب این ژاپنی ارزشمند باشد. این خودرو باتوجه به امکانات مناسب، کیفیت خوب و مصرف سوخت کم خودرویی مالی به نظر می رسد و خرید آن خالی از لطف نیست.

نمای داخلی سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو

ویتارا و سانگ یانگ دو خودرویی است که در بازار ایران کمتر از آنها می شنویم، اما باتوجه به قیمت شان خودروهایی ارزشمند هستند. در این کلاس، می توان این دو خودرو را جزء مقرون به صرفه ترین ها دانست. سوزوکی از موتوری پرحجم تر و البته قوی برخوردار است و در شتاب گیری بهتر عمل می نماید.

موتور سوزوکی 2400 سی سی حجم و 169 اسب بخار قدرت دارد، درحالی که کوراندو با موتور 2000 سی سی 149 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. کوراندو مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتری در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی دارد. چهره کوراندو به روزتر است و جذابیت بیشتری دارد، به خصوص اینکه سوزوکی سال هاست در بازار حضور دارد و فقط جلوپنجره و چراغ هایش تغییر نموده است. هر دو خودرو انتخاب های خوبی هستند اما در بازار اقبال زیادی ندارند. البته در این میان کوراندو پیروز تر از ویتارا عمل نموده است.

خدمات پس ازفروش سوزوکی بسیار گسترده تر از کوراندو است. هر دو خودرو کم استهلاک و مالی هستند، اما کوراندو را می توان خودرویی زیبا با امکانات فراوان و دارای بازاری بهتر دانست و سوزوکی را پرقدرت و با خدمات بیشتر تلقی کرد. این نکته را نباید فراموش کرد که قطعات سوزوکی مقرون به صرفه تر از کوراندو و تهیه لوازم یدکی آن آسان تر است.

در بحث قابلیت های فنی، سوزوکی گرند ویتارا به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری مجهز است که توان فراوری 169 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد، در حالی که سانگ یانگ کوراندو نیروی خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری می گیرد که می تواند 150 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به خوبی هماهنگ شده است و عملکرد مطلوبی را از خود ارائه می دهد؛ در حالی که ویتارا در نسخه اتوماتیکش از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. ویتارا شتاب صفر تا 100 بهتری نسبت به کوراندو دارد، اما مصرف سوختش اندکی بیشتر است.

هر دو خودرو به سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ (دو دیفرانسیل) مجهز است که موجب می گردد ازنظر توانایی های حرکتی قابلیت های زیادی داشته باشند. البته سوزوکی گرند ویتارا به خاطر کلاس فنی، به قابلیت تنظیم دیفرانسیل و انتقال قدرت به شکل یاری سنگین مجهز است.

ازنظر سطح آپشن ها سانگ یانگ کوراندو در نسخه پرمیوم به آپشن های متعددی مجهز است. این خودرو در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی از 2 عدد کیسه هوای بیشتر، سیستم های محافظ فعال واژگونی (ARP)، سیستم یاری به آغاز حرکت در شیب (HSA) و سیستم کنترل کشش و پایداری خودرو (ESP) بهره می برد.

با مراجعه به سایت خبرنگاران آخرین آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ نیو کوراندو را مشاهده کنید. بعلاوه، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقایسه سانگ یانگ نیو کوراندو با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای کناری سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با هیوندای توسان

ویتارا و هیوندای توسان در کلاس شاسی بلندهای کوچک قرار دارند. هیوندای توسان یا همان ix35 در بازار ایران پیروز تر از ویتارا بوده است. هر دو خودرو از موتورهایی هم حجم بهره می برند، اما موتور هیوندای پرقدرت تر است و در شتاب گیری در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی پیروز تر عمل می نماید. هر دو از سیستم چهارچرخ محرک بهره می برند و می توانند از پس کمی ناهمواری و لغزندگی برآیند و انتظار بیشتری از آنها نمی توان داشت. اگرچه در این میان، سوزوکی بسیار پیروز تر از هیوندای عمل نموده است و حتی در بعضی از مواقع دیگران را متعجب می سازد.

هر دو خودرو از کیفیت زیادی برخوردارند، با این تفاوت که توسان به روزتر و از امکانات به مراتب بیشتری در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی برخوردار است؛ البته قیمت زیادتری هم دارد. طراحی هر دو خودرو زیباست، اما توسان طراحی جدیدتر و به خصوص کابین خودروی زیباتری نسبت به ویتارا دارد.

هیوندای ix35 همچون ویتارا از یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می برد. پیشرانه به کاررفته در ix35 توان فراوری 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد که اندکی از ویتارا پرقدرت تر است. گیربکس به کاررفته در هیوندای ix35 یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است، در حالی که ویتارا از گیربکسی 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. هر دو خودرو به سیستم دو دیفرانسیل (4WD) مجهز است که قابلیت های حرکتی زیادی را به همراه خواهد داشت. البته سوزوکی گرند ویتارا به خاطر کلاس فنی، به قابلیت تنظیم دیفرانسیل و انتقال قدرت به شکل یاری سنگین مجهز است.

هیوندای ix35 اندکی از ویتارا سبک تر است و همین موضوع در کنار گیربکس 6 سرعته آن موجب می گردد تا شتاب صفر تا 100 بهتری را به ثبت برساند. درواقع ix35 در مدت زمان 10 ثانیه و ویتارا در 11.7 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

ازنظر امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای توسان ix35 شرایط بهتری در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی دارد؛ به طور مثال در این خودرو آپشن سقف پانوراما وجود دارد که سوزوکی ویتارا فاقد آن است. بعلاوه در نسخه فول آپشن هر دو خودرو، 6 کیسه هوای 10 نقطه ای دیده می گردد. در بحث تجهیزات کنترل و پایداری، هیوندای توسان به سیستم های ESP,HAC,TCS مجهز است که در ویتارا دیده نمی گردد.

ویتارا و هیوندای ix35 خدمات پس ازفروش مناسبی دارند. باتوجه به تکنولوژی به روزتر، توسان مصرف سوخت کمتری را تجربه می نماید. به طورکلی می توان دو خودرو را انتخاب های خوبی باتوجه به داشته هایشان و البته امکاناتشان دانست؛ با این تفاوت که توسان در بازار همچون پول نقد است و به راحتی خرید و فروش می گردد. درحالی که گرند ویتارا کمی با بی اقبالی همراه است که همین امر سبب شده است تا قیمت مناسب تری داشته باشد.

با مراجعه به سایت خبرنگاران آخرین آگهی های خرید و فروش هیوندای توسان ix35 را مشاهده کنید. بعلاوه، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه هیوندای توسان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت این خودرو آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1453

به "مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو و هیوندای توسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2400 سی سی با سانگ یانگ کوراندو و هیوندای توسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید