ممنوعیت نو برای پلتفرم های موسیقی در چین

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این در حالی است که دولت چین مقابله با رفتارهای انحصارگرایانه در بخش خصوصی را شروع نموده است.

ممنوعیت نو برای پلتفرم های موسیقی در چین

اداره ملی حق نشر چین(NCAC) در جلسه ای با پلتفرم های پخش موسیقی دیجیتال و بعلاوه شرکت های پخش موسیقی این دستور را صادر نموده است. دستور مذکور در حالی صادر می گردد که رگولاتورهای چینی صنعت فناوری را هدف گرفته و روی موضوعاتی مانند رفتارهای انحصارگرایانه، رقابت ناعادلانه و حقوق مصرف نماینده تمرکز نموده اند.

NCAC هنوز اعلام ننموده چه شرکت هایی در جلسه مذکور حضور داشته اند. علاوه بر تنسنت، یک فراوری نماینده موبایل، شرکت مخابراتی چاینا موبایل، شرکت اینترنتی Netease سرویس های پخش موسیقی محبوبی در چین دارند.

سرویس های پخش موسیقی جهانی مانند اسپاتیفای در چین ممنوع هستند.

به گفته این سازمان پس از ممنوعیت پخش موسیقی بدون اجازه در سال 2015 و دستور به پلتفرم ها برای حذف میلیون ها آهنگ، اجرای قانون حق نشر بهبود یافته، اما این صنعت هنوز نیازمند استانداردسازی است.

در بیانیه NCAC آمده است: در جلسه تاکید شد شرکت های ضبط و پخش موسیقی، شرکت های ترانه نویسی و بعلاوه پلتفرم های دیجیتال در قراردادهایشان باید علاوه بر مبلغی تعیین، سهمی از مبلغ دریافتی مربوط به استفاده از اثر یا محصول را به طرف مقابل بپردازند. بعلاوه این شرکت ها نباید قراردادهای حق نشر انحصاری را مگر در شرایطی خاص امضا نمایند.

سال گذشته شرکت تنسنت گفت پس از دستور رگولاتور بازار چین، تمام قراردادهای حق نشر انحصاری موسیقی خود را انتها داده است. این رگولاتور گفت تنسنت بیش از 80 درصد منابع انحصاری موسیقی را در اختیار دارد و به این ترتیب شرکت قدرت زیادی در بازار حق نشر یافته و می تواند ورود محصولات و آثار نو به بازار را محدود کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1336

به "ممنوعیت نو برای پلتفرم های موسیقی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت نو برای پلتفرم های موسیقی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید