مهاجرت کاری به چین

به گزارش تور انگلیس، کشور چین همواره یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری بوده است. این کشور که پر جمعیت ترین کشور دنیا هم می باشد، دارای یکی از بهترین اقتصاد های دنیای است که اگر به تاریخچه مالی بیست سال گذشته آن دقت کنید، رشد چشم گیری را شاهد خواهید بود. شاید به همین علت است که بسیاری از فراوری کننده های عظیم و به نام دنیا، نمایندگی هایی هم در کشور چین دارند.

مهاجرت کاری به چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در چین هیچ وقت کمبود نیروی کار احساس نمی گردد. اما در یک سری مشاغل که احتیاجمند تخصص و مهارت بالایی است احتیاج به نیروهای کار حرفه ای و بین المللی بیشتر به چشم می خورد.

چرا کشور چین را باید برای کار کردن انتخاب کرد؟

در کل یکی از برترین روش های مهاجرت به چین، اقدام به وسیله کار در این کشور است. اما اگر به فکر کار در چین هستید، باید موارد زیادی را ارزیابی کنید. در نهایت اگر بتوانید از این طریق وارد کشور چین شوید، اقامت دائم و بهره مندی از مزایای حقوق شهروندی چین، مزیتی است که می تواند عایدتان گردد.

کشور چین با جمعیت بالغ بر یک میلیارد، دارای نرخ بیکاری 4% است که همین موضوع می تواند علت قاطعی برای کار در این کشور باشد. از طرفی چین بعد از کشور امریکا دومین اقتصاد برتر جهان را دارد. به همین علت منظره کاری در چین را به طور کلی می توان خوب ارزیابی کرد. چینی ها دارای فرهنگ بسیار متفاوتی می باشند و اگر دوست دارید، موقعیت های جدیدی را تجربه کنید، حضور در چین و کار در این کشور، می تواند یک موقعیت عالی باشد.

نام و نام خانوادگی

تعداده تلفن همراه

بازار کار چه مشاغلی در چین بهتر است؟

از جمله مشاغلی که در کشور چین خواستار زیاد دارد و می توانید روی یافتن شغلی مناسب در آن ها حساب باز کنید، موارد زیر می باشند:

  • مشاغل فنی (مانند فناوری اطلاعات، تولیدات و ...)
  • مشاغل مالی (مانند اعتبار نامه های CPA، حسابداری تخصصی و ...)
  • مشاغل مرتبط با بازاریابی و فروش بین المللی
  • مشاغل مرتبط با تجارت جهانی
  • وکلای حرفه ای که آشنایی کاملی با تجارت بین الملل داشته باشند
  • آموزش زبان انگلیسی
  • مترجم زبان انگلیسی
  • مشاغل مربوط به تاسیسات (خصوصا رشته های برق)

کشور چین، با تمام جهان در ارتباط است و با همین ارتباطات توانسته است اقتصاد خود را روز به روز توسعه دهد. بنابراین در پی نیروهای کار حرفه ای در همین حوزه هم می باشند. پس اگر فکر می کنید در این حوزه ها از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستید و البته دانش زبان انگلیسی خوبی هم دارید، کار در چین، فرصت خوبی برای پیروزیت شما است.

از طرفی از آنجایی که مردم چین تسلط خوبی روی زبان انگلیسی ندارند، برای روابط بین المللی شان به افرادی که با این زبان آشنایی کاملی داشته باشند، احتیاج دارند. اما در کنار آن آشنایی با زبان چینی هم بسیار حائز اهمیت است. چون به هر حال کارفرمایان شما چینی خواهند بود. از علم خود درباره زبان انگلیسی می توانید در این کشور برای آموزش به مهاجرین و نیرو های کار و محصلین بین المللی بهره ببرید و از این طریق منبع عایدیی داشته باشید.

برای کار در چین از کجا باید آغاز کرد؟

کار در چین با دریافت ویزای Z امکان پذیر است. با ویزای Z این امکان برای شما وجود دارد که به مدت یک ماه در چین اقامت داشته باشید. پس شرط اولیه برای کار در چین، داشتن مجوز حضور در این کشور می باشد که به وسیله این ویزا برای شما فراهم می گردد. در مرحله بعدی باید در پی کارفرمای چینی باشید که به مهارت و تخصص شما احتیاج دارد. او با ارسال پیشنهاد شغلی برای شما به دولت چین متذکر می گردد که برای این سمت شغلی احتیاجمند نیروی متخصص با ویژگی های شما است، در صورت تایید اداره مهاجرت چین، ویزای شما تبدیل به ویزای کاری چین می گردد.

با دریافت ویزای کاری چین، بسته به نوع شغل تان می توانید اقامت سه ماهه الی پنج ساله را دریافت کنید. نباید فراموش کنید برای اینکه نظر کارفرمایی را به خود جلب کنید و بتوانید سریع تر به ویزای پیشنهاد شغلی چین (Job Offer) دست پیدا کنید، باید از روزمه قوی هم برخوردار باشید. روزمه شما باید شامل سوابق تحصیلی و کاری تان باشد و به دقت و با جزئیات مهارت های خود را در زمینه ای که برای آن در پی کار هستید، شرح داده باشید.

به جز این روش شما می توانید قبل از ورود به کشور چین با ویزای Z به وسیله موسسات کاریابی و صدها وب سایتی که وجود دارد، برای یافتن کاری مناسب در چین اقدام کنید. البته قبل از آن بهتر است شهری را که می خواهید در آن کار کنید انتخاب کنید. چرا که هزینه ها و حقوق و مزایا در شهرهای مختلف کشور چین فرق دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط متفاوت شهر های چین برای کار، می توانید به وسیله همین صفحه به صورت رایگان با کارشناسان و مشاورین مهاجرتی موسسه خبرنگاران در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری دریافت کنی

کشور چین برای جذب نیروهای کار حرفه ای محدودیت سنی گذاشته است. بر همین اساس بانوانی که در پی کار در چین می باشند، باید حداقل 24 و حداکثر 55 سال و مردان هم باید حداقل 24 و حداکثر 65 سال سن داشته باشند تا بتوانند برای مهاجرت کاری به چین اقدام نمایند.

شرکت های خارجی در چین هم راهی برای مهاجرت شما به این کشور است. از آنجایی که اقتصاد چین یکی از قدرتمندترین ها در سطح جهان است، شرکت های خارجی زیادی این کشور را برای توسعه بازار کارشان انتخاب نموده اند. این شرکت ها معمولا نیرو های کار خود را از میان متقاضیان بین المللی انتخاب می نمایند.

بنابراین می توانید با یک جست و جو در میان این شرکت ها و ارزیابی کسب و کارشان فرصت شغلی ایده آلی در آن ها پیدا کنید. مزیتی که این شرکت های بین المللی دارند این است که شاید احتیاج شما به زبان چینی در آن ها کمتر باشد، اما آنچه ضروری است دانش و مهارت کافی در زبان انگلیسی است.

آنالیز مقدار حقوق و عایدی در کشور چین

کارفرماهای چینی بر اساس قوانین کار در این کشور می توانند نیروهای خود را به مدت هشت ساعت در روز ملزم به کار نمایند. اما اگر کار آن ها بیشتر از هشت ساعت زمان احتیاج داشته باشد، کارفرما موظف است امتیاز ها و مزایای این اضافه کاری را هم برای کارگران و کارمندان خود مطابق با قوانین در نظر گیرد. همانطور که گفتیم مقدار عایدی در شهر های مختلف چین، فرق دارد. هر استانی در چین با توجه به پتانسیل های مالی که دارد، عایدی متفاوتی هم به دست می آورد.

اما ما با یک ارزیابی کلی از مشاغل مختلف در کشور چین به یک عدد میانگین رسیده ایم. برای مثال یکی از پرعایدی ترین شغل ها در هر جای کشور چین، مشاغل مربوط به حوزه IT یا همان فناوری اطلاعات می باشد. دستمزد کارمندان فعال در این حوزه در چین، برابر با بیش از شانزده هزار دلار در سال است. اما قبل از آن شغل مدیریت منابع انسانی با حقوقی برابر با هجده هزار دلار در سال قرار گرفته است.

نام و نام خانوادگی

تعداده تلفن همراه

برای کار در کشور چین این نکته را در نظر داشته باشید که حتما باید با کارفرمای خود قرارداد مکتوب ببندید. در این قرارداد تمامی موارد نظیر وظایف شغلی تان، محل کار، ساعات کاری، مقدار و شرایط مرخصی ها، حقوق تان، ایمنی کار و … را حتما تعریف کنید.

جالب است بدانید چینی ها پنج روز در هفته کار می نمایند و باید حداقل چهل ساعت را در یک هفته کاری پر نمایند. کارمندان در چین در صورتی که اضافه کاری انجام می دهند، باید بر اساس قانون اداره کار چین، دستمزد آن را دریافت نمایند. کارفرماهای چینی علاوه بر این باید حقوق روز های تعطیل و یا مرخصی های اجباری مانند مرخصی برای ازدواج و یا مراسم ترحیم را پرداخت نمایند.

برای کار در چین چه مدارکی ضروری است؟

تا اینجا درباره مزایای کار در چین، مشاغل مورد احتیاج و البته حقوق و دستمزد در چین صحبت کردیم. اما بعد از دریافت اجازه کار در چین، باید چه مدارک دیگری را تهیه کنید و به اداره مهاجرت چین ارائه دهید؟ قبل از هر چیزی در پی تهیه گذرنامه معتبر باشید. در مرحله بعدی باید نوع مجوز کاری خود را تعیین کنید و با مراجعه به سفارت چین، فرم درخواست مربوطه را پر کنید. ارائه چند قطعه عکس که مطابق با پاسپورت تان باشد هم ضرروی است. نامه پیشنهاد کاری یا همان Job Offer شما همباید به تایید ارگان های دولتی برسد.

فرایند مهاجرت می تواند استرس ساز و پر چالش باشد. اینکه آیا تمامی مراحل را درست رفته اید و یا مدارک تان کامل است، ممکن است تمام مدت فکر شما را درگیر کند. به همین علت است که دفاتر مهاجرتی راه اندازی شده اند. موسسه مهاجرتی خبرنگاران هم با تجربه و تخصصی که در زمینه مهاجرت پیدا نموده است و البته با به پایان رسانی پیروز پرونده های مهاجرتی بی تعداد، نقطه آغاز امنی برای مهاجرت می باشد.

بنابراین اگر می خواهید دغدغه تهیه مدارک، ترجمه مدارک، اخذ ویزا، اخذ پیشنهاد شغلی و بسیاری از موارد دیگر نداشته باشید، به راحتی می توانید با اخذ مشاوره رایگان از کارشناسان خبرنگاران و بیان شرایط خاص خود، برترین روش برای مهاجرت به چین را در پیش گیرید. تنها کافیست کلمه ویزا را به تعداده 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1084

به "مهاجرت کاری به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت کاری به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید