مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی های روانشناسی

به گزارش تور انگلیس، انتخاب مکمل رنگ زرد در دکوراسیون می تواند برای فضای داخلی نمایانگر شادی باشد و همچنین موجب برانگیخته شدن احساسات گردد. رنگ زرد به سرعت توجه افراد را جلب می نماید، اما استفاده بیش از حد از آن می تواند آزار دهنده باشد!. ممکن است ظاهری گرم و روشن به محیط ببخشد، اما استفاده زیاد از آن منجر به خستگی بینایی می گردد.

مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی های روانشناسی

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به طور کلی، روانشناسی رنگ ها نشان می دهد که رنگ های خاص قادر به برانگیختن خلق و خوی انسان هستند و حتی ممکن است در رفتار و سلامتی نیز تأثیر بگذارند. حال بیاید ببینیم ویژگی ها و مکمل رنگ زرد در دکوراسیون چیست و چگونه می توان از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

تلفیق رنگ زرد با رنگ سفید، رنگ های روشن سبز و آبی، نارنجی و قرمز و کلیه سایه های روشن و عمیق بنفش برای تزئین عناصر مختلف موجود در دکوراسیون خانه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این رنگ ها زیبا و شیک بوده و می توانند به عنوان مکملی برای رنگ زرد به فضای داخلی اضافه شوند.

همچنین، رنگ های سیاه و قهوه ای وقتی با دکوراسیون رنگ زرد ترکیب می شوند، بسیار متفاوت و منحصربه فرد نشان داده می شوند. سیاه و قهوه ای با زرد، طراحی داخلی بسیار جذاب، راحت و مدرن با تضادهای پویا و روشن ایجاد می نماید. با این حال، در زیر به چند نوع مکمل رنگ زرد در دکوراسیون جهت طراحی داخلی اشاره می کنیم:

سبز

رنگ سبز این گیاه خانگی در کنار یک مبلمان زرد رنگ زیبا و مدرن، یک سایه جسورانه از ترکیب دو رنگ شاد را ایجاد نموده است.

بنفش روشن

زرد و بنفش روشن یک ظاهر نرم ایجاد می نمایند و در کنار هم بسیار خوشآیند هستند. این فضای نشیمن دارای سبک اسکاندیناوی مینیمالیستی است که شاد بودن را ترویج می نماید.

سیاه

سیاه و زرد یک ترکیب رنگی جسورانه است، اما ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. همانطور که در این فضای حمام مشاهده می گردد، مشکی به عنوان رنگ پس زمینه و رنگ زرد بیشتر به عنوان مکمل استفاده شده است.

خاکستری

اگر زرد و سیاه برای شما کمی خشن به نظر می رسد، زرد و خاکستری را امتحان کنید. در اینجا یک فضای نشیمن را مشاهده می کنید، در دل دیوارهای خاکستری، مبلمان زرد به شدت خودماین می نماید.

صورتی پُر رنگ

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، صورتی پر رنگ در ترکیب با زرد، قطعاً می تواند جذابیت عجیب و غریب داشته باشد. از این دو رنگ بهتر است در اتاق خواب نوجوانان استفاده کرد.

آبی روشن

در این فضای آشپزخانه، زرد و آبی روشن ترکیبی دوست داشتنی پیدا نموده اند. هر دو رنگ کمی اشباع شده و چند سبک خنثی را در فضا ایجاد نموده اند که به ایجاد سرزندگی افراد یاری می نمایند.

سرمه ای

در این فضای نشیمن، سرمه ای و رنگ زرد لیمویی به طور شگفت انگیزی با هم ترکیب شده اند. رنگ سرمه ای دیوار پشت مبلمان، روح پر جنب و جوشی به فضا داده که با زرد لیمویی کمی به تعادل می رسد.

قهوه ای

رنگ زرد گلدان و عناصر دیگر در کنار میز قهوه ای، هارمونی زیبایی ایجاد نموده است. در حقیقت، توجه به رنگ های گرم باعث می گردد کل فضا انسجام خود را حفظ نمایند.

ویژگی های روانشناسی رنگ زرد

بعضی شناسایی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون نخست باید ویژگی های اصلی که اغلب با رنگ زرد همراه هستند را درک کنیم:

  • جلب توجه: از آنجایی که رنگ زرد قابل مشاهده ترین رنگ است (به راحتی دیده می گردد)، بیشترین توجه را به خود جلب می نماید. رنگ زرد را می توان در مقدار کمی در دکوراسیون خانه یا محیط برای جلب توجه بیشتر استفاده کرد.
  • خستگی چشم: زرد نیز به دلیل زیاد بودن نوری که منعکس می نماید، خستگی زیادی را برای چشم به همراه دارد. استفاده از رنگ زرد به عنوان پس زمینه دیوار (کاغذ دیواری) یا عناصر مختلف در دکوارسیون خانه، می تواند در موارد شدید منجر به خستگی چشم یا کاهش بینایی گردد.
  • پرانرژی بودن: زرد همچنین می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، به همین دلیل پیشنهاد می گردد در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.
  • نا امیدی: زرد همچنین می تواند احساس نا امیدی و عصبانیت را ایجاد کند. اگرچه به عنوان رنگی شاد به حساب می آید، اما افراد بیشتر در اتاق های زرد رنگ خلق و خوی خود را از دست می دهند، برای مثال، نوزادان تمایل بیشتری دارند که در اتاق های زرد گریه نمایند.
  • گرم: زرد، رنگی روشن است که اغلب به عنوان رنگی شاد و گرم توصیف می گردد.

حال رنگ زرد چه احساسی را منتقل می نماید؟ به یاد داشته باشید که ارتباطاتی که افراد با رنگ ها دارند لزوماً موضوعی جهانی نیستند. هم تفاوت های فرهنگی و هم تجربیات فردی می توانند احساس مردم را در پاسخ به رنگ های خاص شکل دهند.

استفاده از رنگ زرد برای دکوراسیون داخلی

شناخت مکمل رنگ زرد در دکوراسیون برای تزئین کل اتاق از اهمیت خاصی برخوردار است. اتاق های تاریک را می توان با رنگ داخلی زرد روشن و دکوراسیون زرد رنگی روشن کرد. نقاشی لطیف و زیبایی از رنگ زرد خامه ای و الگوهای کاغذ دیواری برای تزئین اتاق های تاریک و کوچک عالی هستند. محبوب ترین رنگ های مدرن دکوراسیون منزل، رنگ های سبز - آبی هستند. می توانید دکوراسیون اتاق را با رنگ زرد خامه ای یا رنگ هایی دیگر مخلوط کنید تا احساس گرما، راحتی و شادی را به فضا بدمید.

طراحی داخلی با رنگ زرد

مهم است که حس رنگ زرد را به سبک دکوراسیون فضای خود اضافه کنید. در رنگ از اعتدال استفاده کنید، رنگ زرد برای تزئینات داخلی عالی است. مقادیر زیادی از رنگ زرد در طرح های داخلی، دیوارهای کاملاً زرد یا فراوانی استفاده در دکوراسیون اتاق، می توانند منجر به عصبی شدن و تحریک پذیری افراد گردد. به خصوص ترکیب رنگ های دیواری زرد و خاکستری، مبلمان داخلی خانه با تلفیقی از رنگ زرد و خاکستری، الگوی کاغذ دیواری و لوازم دکوراسیون با ترکیب این دو رنگ می توانند بعد از مدتی احساس غم و اندوه را ایجاد نمایند.

انتخاب رنگ زرد برای الگوهای کاغذ دیواری

سایه هایی از رنگ زرد روشن برای استفاده در جزئیات کوچک مربوط نوع پوشش دیوارها، بسیار عالی است. از این رنگ می توانید به اندازه با ترکیب دیگر رنگ ها به عنوان کاغذ دیواری استفاده کنید. همچنین عناصر مختلف در طراحی داخلی مانند مبلمان، پرده، وسایل روشنایی، گلدان، کوسن، تزئینات دیواری، آینه و قاب عکس را می توان با مکمل رنگ زرد در دکوراسیون ترکیب کرد.

کلام آخر

در حالی که رنگ زرد می تواند بسیاری از واکنش های روانشناختی مختلف را برانگیزد، باید به یاد داشته باشید که این پاسخ ها اغلب برای افراد متفاوت هستند. اما به صورت کلی می توان برحسب دانش، خصوصیات رنگ زرد را شناسایی و نقاط قوت آن را در دکوراسیون خانه یا محیط کار مورد استفاده قرار داد. به هر روی، سعی کنید از رنگ زرد به اندازه استفاده کنید، اتاق نوجوانان و حتی آشپزخانه می توانند فضاهایی عالی برای استفاده از این رنگ باشند. همچنین برای ایجاد هارمونی در فضا، از انواع مکمل رنگ زرد در دکوراسیون نیز استفاده کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 367

به "مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی های روانشناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی های روانشناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید