مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟ (تور دبی ارزان)

به گزارش تور انگلیس، برای پرواز دبی با ایرلاین امارات، اطلاع از اندازه بار مجاز هواپیمایی امارات؛ موضوع بسیار مهمی است. از آنجا که دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان است؛ هواپیمایی امارات نیز یکی از پرمخاطب ترین شرکت های هواپیمایی در بین مسافران ایرانی برای سفر به امارات متحده عربی و دبی است. به همین جهت بهتر است در خصوص این ایرلاین اطلاعات لازم را کسب کرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات در سفرهای هوایی، حجم باری است که هر یک از مسافران اجازه دارند همراه خود به فرودگاه بیاورند. در اغلب سفرها، مسافران مقادیری بیشتر از حجم اعلام شده را تحویل کانترها می دهند. این موضوع در بیشتر موارد با پرداخت جریمه های اضافه بار قابل حل است. در سفرهای هوایی بهتر است در جریان قوانین و مقررات اعلام شده از سوی شرکت هوایی مربوطه نهاده شد. یکی از مهم ترین قوانین وضع شده از سوی ایرلاین ها نیز مربوط به خدمات بخش حمل بار است.

مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟ (تور دبی ارزان)

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

برای سفر هوایی با پروازهای خطوط هوایی امارات، بهتر است از قبل ضوابط بار و خدمات ارائه شده در بخش بار به وسیله این شرکت را بشناسیم. این ایرلاین معتبر قوانین ویژه ای برای بار مجاز در پروازهای مختلف دارد. بعلاوه خدمات جالب توجه و خوبی از سوی این شرکت در زمینه بار و وسایل به مسافران ارائه شده که رضایت مسافران پروازهای این مجموعه را در پی داشته است. برای اطلاع از مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات و خدمات و سرویس های این شرکت در این زمینه؛ تا انتها این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

مختصری درباره شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات، بزرگترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و یکی از بزرگترین و برترین ایرلاین های دنیا است. هواپیمایی امارات در سال 1985 به وسیله خاندان سلطنتی دبی افتتاح شد. چند ماه بعد و در سپتامبر همین سال؛ نخستین پروازهای این شرکت به مقصد دهلی نو و بمبئی انجام گرفت. این شرکت هواپیمایی با استخدام و جذب گروهی از زبده ترین و پیروز ترین مدیران فعال در صنایع مختلف اروپا و آمریکای شمالی، جهت توسعه و پیشرفت را با پیروزیت طی نموده است. در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات یکی از قدرتمندترین ایرلاین های دنیا به شمار می رود که رقیب جدی غول های اروپایی این صنعت است.

شرکت هواپیمایی امارات با در اختیار داشتن بالغ بر سیصد هواپیما و به خدمت گرفتن بیش از هجده هزار نفر خدمه پرواز، حدود 3500 پرواز هفتگی به حدود 140 شهر در 75 کشور دنیا انجام می دهد. هواپیمایی امارات جزء ده شرکت هواپیمایی بزرگ دنیا بوده و در سال های 2013 و 2016 بعنوان برترین ایرلاین دنیا انتخاب شده است. این شرکت هواپیمایی یکی از محبوب ترین ایرلاین های مسافران ایرانی برای سفر به دبی است.

قوانین مربوط به حمل بار هواپیمایی امارات

چنانچه اشاره شد؛ اطلاع از مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات به منظور داشتن پروازی راحت و بی دغدغه با این ایرلاین لازم است. این شرکت هواپیمایی قوانین دقیق و کاملی در رابطه با حمل بار و خدمات مرتبط با این موضوع وضع نموده است. عوامل و فاکتورهای مختلفی در معین وزن بار مجاز و قابل حمل در پروازهای این شرکت دخیل هستند. مقصد سفر، جهت پرواز و نوع بلیط، عواملی هستند که بر اساس آن ها شرکت هواپیمایی امارات وزن بار مجاز را به مسافران خود اعلام می نماید. این شرکت خدمات و تسهیلات بسیار خوبی در زمینه حمل بار به مشتریان وفادار و اعضای باشگاه مشتریان هواپیمایی امارات ارائه می نماید.

بر اساس آیین نامه های حمل بار و سرویس بار این ایرلاین؛ مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات به توضیح زیر است:

  • در پرواز اکونومی امارات، وزن بار مجاز متغیر بوده و به نوع بلیط بستگی دارد. مسافرینی که بلیط مخصوص یا اسپشال دارند؛ مجاز به داشتن 20 کیلوگرم بار هستند. این مقدار برای مسافران با بلیط سِیور و نیز بلیط فلکس 30 کیلوگرم خواهد بود. سقف بار قابل حمل برای مسافرانی که بلیط فلکس پلاس تهیه نموده اند؛ 35 کیلوگرم است.
  • مسافرین پروازهای تجاری یا بیزنس کلاس مجاز به داشتن 40 کیلوگرم بار هستند.
  • وزن بار مجاز هواپیمایی امارات برای مسافران پرواز فرست کلاس 50 کیلوگرم اعلام شده است.

حجم و وزن بار مجاز داخل کابین در پروازهای هواپیمایی امارات

مسافران خطوط هوایی امارات می توانند وسایل ضروری و با قابل حمل خود را در قالب چمدان های کوچک، کوله پشتی و یا کیف های دستی به داخل کابین ببرند. ابعاد و وزن این وسایل سقف دارد و در صورت بیشتر بودن حجم و وزن این بارها از مقدار استاندارد؛ از ورود آن ها به کابین جلوگیری خواهد شد.

مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات برای بردن به داخل کابین هم به مبدأ و مقصد سفر، جهت پرواز و نوع بلیط بستگی دارد. حجم و وزن مجاز بار قابل انتقال به کابین در پروازهای هواپیمایی امارات به توضیح زیر است.

  • مسافران پروازهای اکونومی مجاز هستند تا سقف هفت کیلوگرم بار به داخل کابین هواپیما ببرند. این محموله نباید از حجم استاندارد تجاوز کند که 20 40 50 سانتیمتر است.
  • در پروازهای فرست کلاس و بیزینس، مسافرین می توانند دو بسته در قالب کیف دستی، کوله پشتی و یا ساک به داخل کابین بیاورند. وزن هر یک از این دو محموله نباید از هفت کیلوگرم و مجموع 14 کیلوگرم تجاوز کند. ابعاد یکی از این دو محموله باید حداکثر 20 35 45 و دیگری حداکثر 20 40 55 باشد.

خدمات حمل بار و کالای شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات به منظور رفاه هرچه بیشتر مسافران خود، سرویس ها و خدمات قابل توجه و درخور تحسینی در زمینه حمل بار و خدمات ارائه می دهد. این خدمات ویژه در بخش بار به چهار بخش تقسیم می گردد.

  • انبار نگهداری بار و محموله :مسافران پروازهای ترانزیت یا پروازهایی که چندین ساعت در دبی توقف دارند، و یا مسافرانی که چند ساعت قبل از زمان پرواز ب فرودگاه آمده اند مخاطب این سرویس هستند. برای استفاده از این سرویس محدودیت های مربوط به بار مجاز هواپیمایی امارات وجود ندارند. می توان وسایل سنگین و چمدان ها را به این قسمت سپرد و چندین ساعت به جامانده را به سرگرمی در دبی اختصاص داد.
  • خدمات حمل بار: هنگام ورود به فرودگاه و فرایند آنالیز مدارک در فرودگاه، می توان مراقبت و نگهداری از وسایل را به کارمندان این بخش سپرد. بعلاوه در صورت سنگین بودن یا تعداد زیاد وسایل، می توان از این قسمت برای جابجایی و حمل وسایل تا کنار وسایل نقلیه یاری گرفت.
  • خدمات بسته بندی: در صورتی که وسایل همراه مسافران زیاد بوده و علاوه بر سختی حمل و جابجایی، خطر گم کردن آن ها در میان باشد؛ می توان از خدمات این قسمت استفاده کرد. بسته بندی دقیق و کم حجم وسایل در پوشش های مستحکم و شکیل، حمل تعداد زیاد وسایل را بسیار آسان خواهد نمود.
  • تحویل بار منزل و هتل: یکی دیگر از سرویس های بسیار کارآمد این ایرلاین که خارج از قوانین مربوط به بار مجاز هواپیمایی امارات است؛ تحویل بار در منزل یا هتل است. پس از رسیدن به فرودگاه و در صورتی که به هر دلیلی امکان رفتن به هتل یا منزل وجود ندارد؛ می توان بارها و وسایل را به این قسمت سپرد. با خیال راحت و بدون دغدغه و مسائل ناشی از همراه بردن وسایل می توان به کار و سرگرمی پرداخت و بعداً وسایل را در محل اقامت تحویل گرفت.

موارد ممنوع و غیر مجاز برای حمل با هواپیمایی امارات

علاوه بر مقدار و وزن بار مجاز هواپیمایی امارات؛ این شرکت هواپیمایی مقررات سخت گیرانه ای در خصوص نوع کالا و وسایلی که مسافران با خود حمل می نمایند وضع نموده است. مهم ترین این محدودیت ها در ارتباط با کالاها و وسایلی است که احتمال ایجاد خطر به وسیله آن ها وجود دارد. مواد قابل اشتعال مانند حجم بالای محصولات دارای الکل، وسایل آتش بازی، دخانیات و ابزار دفاع شخصی از این موارد هستند.

بعلاوه وسایلی که امکان نشت و ایجاد خسارت دارند نیز در گروه اقلام ممنوعه برای انتقال به قسمت بار هواپیما قرار دارند. مواد شوینده، حجم بالای مایعات و مواد غذایی از جمله این موارد هستند.

نکات انتهای

پس از آشنایی با قوانین و محدودیت های وضع شده در زمینه حمل بار به وسیله شرکت هواپیمایی امارات؛ به منظور تکمیل این اطلاعات، نکات جزیی و کارآمد انتها این مقاله را نیز در نظر داشته باشید. با آگاهی از مقدار و نوع بار مجاز هواپیمایی امارات؛ پروازی راحت و بیادمامدنی با این ایرلاین بزرگ و محبوب تجربه خواهید کرد.

  • پس از خرید بلیط پرواز با هواپیمایی امارات، به صفحه محاسبه بار مجاز در وبسایت مربوطه مراجعه کنید. در این صفحه با وارد کردن مبدأ و مقصد پرواز، نوع بلیط و کلاس پروازی می توانید از مقدار بار مجاز در این سفر مطلّع شوید.
  • در فواصل طولانی، وزن بار قابل انتقال به کابین هواپیما تا ده کیلوگرم افزایش می یابد.
  • در خصوص والدینی که با نوزاد خود سفر می نمایند؛ معافیت ها و شرایط ویژه ای در رابطه با بار مجاز قابل حمل به داخل کابین لحاظ شده است. این مسافران، فارغ از کلاس پروازی خود می توانند یک ساک اضافه تا سقف ده کیلوگرم به داخل کابین بیاورند. در صورت عدم خرید صندلی جداگانه برای نوزاد؛ بردن کالسکه و گهواره مخصوص نوزاد به کابین به وسیله والدین مانعی نخواهد داشت.
  • بردن حجم معین و مجاز خریدهای صورت گرفته در فروشگاه های Duty Free؛ مانند عطر و اکسسواری به کابین هواپیما بلامانع است.
  • وسایل الکترونیکی و دیجیتال که باتری های لیتیومی دارند؛ مانند لپ تاپ و تب لت را باید به داخل کابین برد و نمی توان آن ها را به قسمت حمل بار فرستاد.

منبع: emirates.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1481

به "مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟ (تور دبی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟ (تور دبی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید