نگاهی به انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machines)

به گزارش تور انگلیس، زمانی که کمپانی پیکسار فیلم داستان اسباب بازی را عرضه کرد، والت دیزنی ناگهان مثل دایناسور ها قدیمی به نظر رسید. از جمله نوآوری های پیکسار این بود که از گرافیک سه بعدی و یک شیوۀ داستان گویی خلاقانه و هوشمندانه استفاده می کرد. بیست سال زمان برد تا یک بار دیگر انیمیشنی انقلابی مثل داستان اسباب بازی ساخته گردد. این فیلم تازه، انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی با تهیه نمایندگی فیل لرد و کریستوفر میلر بود. این یک فیلم ابرقهرمانی بسیار چشمگیر و عمیق بود که انگار پرتو زیبایی اش از یک دنیا دیگر می آمد. حالا لرد و میلر در یک همکاری دیگر تهیه نمایندگی فیلم میچل ها علیه ماشین ها را به عهده گرفته اند تا ثابت نمایند که موفقیت قبلی تصادفی نبوده است. باید گفت این دو تهیه نماینده واقعا چندین سال نوری از دیگران جلوتر هستند.

نگاهی به انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machines)

به گزارش خبرنگاران؛ دقیقا مثل فیلم جهانی عنکبوتی، اولین چیزی که جلب توجه می نماید جلوه های بصری است که ترکیبی پرتحرک از بافت های دوبعدی و سه بعدی دارد. در این جا یک لایه از خطوط کارتونی هم اضافه شده که افکار و عواطف شخصیت ها را نشان می دهد. شخصیت های خانوادۀ میچل آدم هایی دست و پاچلفتی و سیمپسون وار هستند که می خواهند در جهانی مدرن با هم ارتباط خوبی داشته باشند. آن ها در این جهت مجبور می شوند که با پال (الیویا کولمن) مبارزه نمایند. پال یک ربات باهوش است که انسان ها را در مکعب هایی شناور به اسارت گرفته است.

این فیلم واقعا مفرح و مجذوب کننده است. مثل برترین فیلم های لرد و میلر، در اینجا هم شوخی ها خیلی بامزه از کار درآمده اند. تقابل میشل ها و ربات چنگال داری که سر و صدا های گوشخراش از خودش درمی آورد شور و هیجان مثبتی به فیلم بخشیده است. این فیلم با طنزپردازی درخشانش واقعا جهشی رو به جلو به شمار میرود. مضمون فیلم مربوط به تقابل روابط آنلاین و دیجیتال با زندگی واقعی است و این مضمون در بین طنزپردازی های فیلم گم نشده است.

فیلم میچل ها علیه ماشین ها با همۀ شلوغی و هیجانش، هرگز از هستۀ عاطفیش غافل نمی گردد؛ این هستۀ عاطفی همان رابطۀ شنمایندۀ کتی و پدرش است. در تمام طول فیلم ریاندا و راو (نویسندگان فیلمنامه) فضا های مختلفی را برای نشان دادن روابط ظریف میان پدر و دختر فراهم نموده اند؛ فیلم نشان می دهد که آن ها از منظر های متفاوتی به شرایط خانواده شان نگاه می نمایند و اگرچه این هر دو نگاه می توانند درست باشند، اما با هم هماهنگ نیستند. در فیلم، نسبت به تکنولوژی هم نگاه ظریفی وجود دارد؛ پدر تکنولوژی را یک جور حواس پرتی می داند و کتی که عاشق فیلمسازی است آن را ابزاری برای نشان دادن خلاقیتش به جهان می داند.

این فیلم بدون شک یک عضو دیگر از خانوادۀ انیمیشن های ماجراجویانه، شاد و آینده نگرانه است.

منبع: empireonline

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1278

به "نگاهی به انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machines)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machines)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید