نگاهی به پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021؛ رانندگی کلاسیک با ویژگی های اسپرت

به گزارش تور انگلیس، مدل های اسپرت پورشه همیشه طرفداران خودش را دارد و نمی توان جذابیت رانندگی با آن را انکار کرد. اما پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021 خودرویی است که می تواند تجربه یک رانندگی کلاسیک را با ویژگی های اسپرت همراه کند.

نگاهی به پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021؛ رانندگی کلاسیک با ویژگی های اسپرت

باکستر 718 (718 Boxster) نقطه ورود به قلمرو خودروهای اسپورت پورشه (Porsche) محسوب می شود، اما هیچ چیز این خودروی GTS با 88900 دلار قیمت، در حد ابتدایی نیست. این خودرو تقریبا در رده بالای خانواده خود، بین مدل ارزان تر و روزمره باکستر اس 718 (718 Boxster S) و مدل گران تر اسپایدر 718 (718 Spyder) جای می گیرد که دارای یک موتور تخت 4.0 لیتری مشابه است و باعث می شود این خودروی پورشه کمی از نظر چابکی ضعیف باشد.

در چند سال گذشته اغلب پیشران های پورشه از جمله برخی از انواع خانواده 718 به موتورهای توربوشارژر روی آورده اند اما این شامل باکستر 718 که از موتور تنفس طبیعی استفاده می کند، نمی شود. این موتور نصب شده در این خودروی جی تی اسپرت 394 اسب بخار قدرت تولید می کند که 20 اسب بخار کمتر از اسپایدر است. هر دو خودرو اما 420 نیوتن متر گشتاور دارند و اگرچه موتور مدل جی تی اسپرت (GTS) به اندازه اسپایدر کاملا چابک نیست، اما فاصله زیادی هم با آن ندارد و حداکثر گشتاور در دور موتور بین 5000 تا 6500 دور در دقیقه است و حداکثر قدرت در دور موتور 7000 دور در دقیقه خواهد بود با 7800 دور در دقیقه که خط انتهایی آن است.

کارشناسان موتور پورشه، مهارت زیادی در زمینه تعدیل موتورهای تخت شش سیلندر دارند، و اقدام آن ها در این خودرو شامل چرخ دنده دو جرم، میل لنگ فولادی پرداخت شده با مقاومت بالا، یاتاقان اصلی بزرگ، تزریق مستقیم سوخت با کنترل پیزو و سیستم ورودی هوای متغیر است که با تغییر فرکانس پالس های هوا که سیلندرها را تغذیه می کند، گشتاور را افزایش می دهد.

این خودرو همچنین از ویژگی غیرفعال سازی سیلندر برای سرعت های پایین و بارگذاری کم، بهره می برد که با غیرفعال سازی جرقه یکی از دو ردیف سیلندر موجب افزایش بهره وری سوخت می شود. در این حالت موتور هر 20 ثانیه یک ردیف سیلندرها را در اختیار راننده قرار می دهد، بنابراین هر بار فقط سه سیلندر غیرفعال نمی شوند.

  • ترکیب منحصربه فرد پورشه و امبرائر برای مشتریان خاص معرفی گشت

برای نشان دادن راننده-محور بودن خودروهای جی تی اسپرت، این خودروی پورشه از یک جعبه دنده پیش فرض شش سرعته بهره می برد و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه به عنوان یک گزینه دردسترس است. در مدل پایه سه پدال در اختیار راننده واقع شده است و استفاده از سیستم تعویض دنده با مکانیسم تعویض آسان و مستقیم جذابیت زیادی دارد. همچنین یک حالت تطبیق با دور موتور وجود دارد که به صورت اختیاری قابل فعال سازی است و باعث می شود در هنگام کاهش دنده شدت گاز تغییر کند.

همانطور که انتظار می رود، بازده سوخت، حتی با استفاده از ویژگی های توقف-استارت و غیرفعال سازی سیلندر از اولویت های پورشه باکستر 718 GTS نیست و این خودرو در بزرگراه در هر 100 کیلومتر 9.8 لیتر مصرف می کند.

کروز کنترل تطبیقی به عنوان یک گزینه اختیاری و نه در محصول پایه دردسترس است. همچنین صندلی های مناسب تری با هزینه 5900 دلار قابل سفارش است که اگر مشتریان قصد رانندگی طولانی مدت با خودرو را داشته باشند، گزینه ایدئالی خواهد بود.

دوستداران باکستر از اینکه مدل کروکی با سقف تاشو برای پیشرانه تنفس طبیعی شش سیلندر در سال 2016 هنگام معرفی عرضه نشده بود تا همراه مدل چهار سیلندر توربوشارژر عرضه شود، ابراز نارضایتی کرده بودند. اکنون با 718 باکستر GTS، بازگشت قدرت موتور شش سیلندر و عدم استفاده از توربوشارژر حس مطلوبی را به خودرویی که پیش از این هم یک اسپرت شاخص بود، می افزاید.

این امر در مورد باکستر اسپایدر هم صدق می کند و اگرچه فهرست قطعات آن ممکن است 7 هزار و 400 دلار گران تر به نظر برسد، اما با نگاه به فهرست گزینه های اختیاری پورشه، این تفاوت از بین می رود و حتی اسپایدر چند فزونی مانند یک سقف تاشو سبک وزن هم خواهد داشت و برای کسانی که توانایی خرید هر یک را دارند، گزینه مطلوبی است.

  • خودروهای اسپرت برقی پورشه

عکس ها: پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021

Credit: Porsche

منبع: Ars Technica

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 782

به "نگاهی به پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021؛ رانندگی کلاسیک با ویژگی های اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به پورشه 718 باکستر GTS مدل 2021؛ رانندگی کلاسیک با ویژگی های اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید