نگاهی به کیا اپتیما 2018 و ابعاد و زوایا این خودرو

به گزارش تور انگلیس، مسلما ملاقات با کیا اپتیما 2018 امری است که بسیاری از علاقه مندان به خودروهای کره ای برای تحقق یافتن آن لحظه شماری می کنند. همان گونه که پیش تر انتظار آن می رفت، کیا اپتیما 2018 در مدل های متفاوت و متنوعی به بازار عرضه می شود. مدل هایی که از قرار معلوم تعدادی از آنها در کشور ما نیز در دسترس خواهد بود.

نگاهی به کیا اپتیما 2018 و ابعاد و زوایا این خودرو

کیا اپتیما 2018 اگرچه به لحاظ سر و شکل ظاهری تفاوت انقلابی و چشم گیری با مدل های پیش از خود ندارد، اما با توجه به تنوع نسبی مشخصات فنی در مدل های محتلف طراحی شده از این خودرو، مدل به روز شده اپتیما برای آن دسته از خودرو دوستانی که به دنبال یک خودروی سواری مناسب و میانه قامت می گردند انتخاب خوبی به شمار می رود. به خصوص آن که این خودرو در قالب مدل هیبریدی نیز در دسترس خودرو دوستان قرار گرفته است.

مشخصات فنی کیا اپتیما 2018

خودروی کیا اپتیما 2018 در قالب 5 مدل مختلف در اختیار خودرو دوستان قرار می گیرد که دو مدل از آنها به موتور هیبریدی مجهز هستند.

در مدل های غیر هیبریدی این خودرو شاهد استفاده از موتورهای چهار سیلندر با بهره مندی از گنجایش های متفاوت 1.6 لیتر، 2 لیتر و 2.4 لیتر هستیم. موتورهایی که به غیر از نسخه 2.4 لیتری از خصلت توربو شارژ برخوردار هستند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دو مدل 2 لیتری و 2.4 لیتری این خودرو از وجود جعبه دنده 6 سرعته بهره می برند. این در حالی است که مدل 1.6 لیتری خودروی مذکور به یک جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته مجهز شده است.

در کنار نمونه های یاد شده شاهد تولید مدل های هیبریدی این خودرو نیز هستیم. نمونه هایی که یکی از آنها در مجموع حداکثر توانی در حدود 192 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه را به نمایش می گذارد و از حداکثر گشتاوری در حدود 367 نیوتن متر با احتساب 1770 دور در دقیقه برخوردار است. گفتنی است که حداکثر توان خروجی موتور این مدل به طور تمام و کمال به پیشرانه بنزینی آن اختصاص ندارد و توان پیشرانه الکتریکی یا برقی آن (که بر باتری لیتیوم یونی مبتنی است) نیز در این امر سهمی را بر عهده دارد. به بیان دقیق تر رقمی در حدود 154 اسب بخار از حداکثر توان خروجی کل موتور این مدل هیبریدی به پیشرانه بنزینی آن اختصاص دارد و 50 اسب بخار باقی مانده نیز مختص به پیشرانه الکتریکی آن است.

علاوه بر مدل مذکور شاهد تولید مدل هیبریدی مشابهی از کیا اپتیما 2018 نیز هستیم که از حداکثر قدرتی معادل 202 اسب بخار بهره می برد و حداکثر گشتاوری معادل 374 نیوتن متر را به نمایش می گذارد. با این حال شنیده ها حکایت از آن دارد که در میان مدل های هیبریدی موجود از این مدل از کیا، تنها نسخه 192 اسب بخاری و 367 نیوتن متری این خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت.

در مجموع می توان گفت که مدل هیبریدی کیا اپتیما 2018 از مشخصات فنی بسیار خوبی بهره می برد و حداکثر توان و گشتاوری که این خودرو از وجود آن برخوردار است برای یک اتومبیل سواری میانه قامت در چنین حد و و اندازه ای کاملا مناسب جلوه می کند.

نظیر همین عملکرد مثبت را در میزان مصرف سوخت این خودرو نیز می توان مشاهده کرد. به گونه ای که مدل هیبریدی کیا اپتیما 2018 در حالت چرخه ترکیبی رقمی در حدود 5.6 لیتر سوخت را به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت به مصرف می رساند. این در حالی است که میزان مصرف سوخت این خودرو در فضای شهر و خارج از شهر به ترتیب معادل 5.1 لیتر و 5.6 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت برآورد می گردد.

مشخصات فنی کیا اپتیما 2018
نام خودروکیا اپتیما هیبریدی
نوع موتور و گنجایش آن2 لیتری هیبریدی 4 سیلندر
حداکثر توان موتور بنزینی154 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه
حداکثر توان موتور الکتریکی50 اسب بخار با احتساب 1630 دور در دقیقه
حداکثر توان کلی موتور192 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور367 نیوتن متر با احتساب 1770 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده6 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد9.5 ثانیه
وزن خودرو1475 کیلوگرم
حداکثر سرعت208 کیلومتر در ساعت
میزان مصرف سوخت در حالت چرخه ترکیبی5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر

امکانات و قابلیت های کیا اپتیما 2018

در میان مهمترین و شاخص ترین قابلیت ها و امکانات کیا اپتیما 2018 می توان به وجود نمایشگر لمسی 7 اینچی آن اشاره کرد که گل سرسبد سیستم چند رسانه ای این خودرو محسوب می گردد (البته در برخی مدل ها شاهد استفاده از نمایشگر 8 اینچی هستیم). سیستمی که مجهز بودنش به دو قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی می تواند نظر مثبت بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب نماید.

بنابر اطلاعات موجود این خودرو به سیستم اختصاصی ترمز مجهز است که در همراهی با سیستم هایی نظیر ABS ،EBD ،BAS ،VSM و TCS موجب افزایش هر چه بیشتر ایمنی و پایداری آن می گردد. علاوه بر آن وجود سیستم هایی مانند سیستم کمکی حرکت در هنگام عبور از سربالایی HAC و همچنین سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS موجب می گردد تا رانندگان کیا اپتیما 2018 دردسر کمتر و راحتی بیشتری را هنگام قرار دریافت بر پشت فرمان این خودرو تحمل و تجربه نمایند.

به نظر می رسد مدل هایی که قرار است در ایران عرضه گردد امکان بهره مندی از قابلیت ها و امکانات مضاعفی نظیر سیستم هشدار نقطه کور، سقف پانوراما و رینگ های 17 اینچی را در قالب آپشن جانبی دارا هستند (در نمونه های خارجی این خودرو حتی شاهد استفاده از رینگ 18 اینچی اختصاصی نیز هستیم).

امکاناتی که موارد دیگری مانند سیستم هشدار خروج از خطوط LDWS، قابلیت تنظیم صندلی در 10 جهت مختلف (در مدل های پایه این خودرو صندلی راننده تنها در 6 جهت مختلف قابل تنظیم است)، امکان گردش چراغ ها هنگام گذر از پیچ و برخورداری صندلی از گرمکن و حافظه تنظیم نیز آنها را همراهی می کند. علاوه بر آن در مدل هیبریدی کیا اپتیما 2018 شاهد باز و بسته شدن اتوماتیک جلو پنجره خواهیم بود. به این معنی که جلو پنجره این خودرو به منظور اجازه دادن به ورود جریان هوا و تنظیم دمای موتور، در سرعت های بالا به صورت اتوماتیک باز می گردد.

سوای مواردی که به آنها اشاره شد، در کیا اپتیما 2018 امکانات و قابلیت های دیگری هم وجود دارد که بخشی از آنها را می توانید در قالب لیست زیر مشاهده کنید.

  • بهره مندی از سنسور نور
  • وجود چراغ های ال ای دی
  • برخورداری از رینگ های 16 اینچی آلومینیومی در مدل های پایه
  • وجود سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو
  • برخورداری از دوربین عقب
  • برخورداری از کروز کنترل
  • برخورداری از سیستم کیلس استارتر
  • وجود سیستم تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو
  • وجود کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو
  • بهره مندی از کیسه های هوای ایمنی جانبی و پرده ای و همچنین وجود کیسه هوای اختصاصی برای زانوان راننده
  • وجود سنسور هشدار دهنده دنده عقب
  • قابلیت اتصال بلوتوث

در مجموع می توان گفت که خودروی کیا اپتیما 2018 مجموعه مختلفی از امکانات متنوع و قابلیت های متفاوت را در دل خود جای داده است که قادرند در ترکیب با یکدیگر بسیار مفید و کاربردی ظاهر شوند.

مشخصات ظاهری کیا اپتیما 2018 و قیمت این خودرو

همان گونه که در بخش ابتدایی این متن هم به آن اشاره شد، کیا اپتیما 2018 به لحاظ برخورداری از سر و شکل ظاهری تفاوت اساسی و چندان چشم گیری با مدل های هم نام پیش از خود ندارد. با این حال شاهد تغییر در برخی خصوصیات ظاهری این خودرو نسبت به قبل هستیم. به عنوان مثال بخش سپر این خودرو (هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب) در کنار بخش جلو پنجره تغییرات مشخصی را به خود می بینند و چراغ ها (چه در بخش جلو و چه در قسمت عقب) نیز اکنون حالت نسبتا جذاب تر و اسپورت تری نسبت به قبل به خود گرفته اند.

این تغییرات در بخش کابین این خودرو نیز وجود دارد و علاوه بر پیشرفت در طراحی سیستم چند رسانه ای آن، تغییر شکل فرمان و نوع استفاده از منابع نوری را هم شامل می گردد. به گونه ای که در مجموع شاهد ایجاد تغییرات محسوسی در فضای داخلی مدل جدید و به روز اپتیما هستیم.

در حال حاضر شرکت اطلس خودرو مسئولیت فروش کیا اپتیما 2018 را در ایران بر عهده دارد. بنابر اعلام رسمی این شرکت طی ماه های گذشته، مدل هیبریدی و اتوماتیک این خودرو از قیمتی معادل 246 میلیون تومان (بنابر اعلام این شرکت به شکل علی الحساب) برخوردار است. قیمتی که شاید بتوان گفت این خودروی نه چندان لوکس را در کشورمان به محصولی کاملا لوکس تبدیل کرده است. به هر حال سوای قیمت این محصول که مسلما آن را برای بسیاری از خودرو دوستان هم وطن دست نیافتنی می کند، می توان ادعا کرد که کیا اپتیما 2018 به عنوان یک خودروی سواری محصول بسیار خوب و با کیفیتی جلوه می کند.

در پایان شما را به مشاهده ویدیویی در رابطه با توصیف مدل GT کیا اپتیما و توضیح در رابطه با مهمترین قابلیت های این خودرو جلب می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 792

به "نگاهی به کیا اپتیما 2018 و ابعاد و زوایا این خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کیا اپتیما 2018 و ابعاد و زوایا این خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید