هشدار سناتور جمهوریخواه درباره تبعات استیضاح ترامپ

به گزارش تور انگلیس، یک سناتور باسابقه جمهوریخواه هشدار داده است که دومین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ منجر به محاکمه و تعقیب قانونی روسای جمهور پیشین دموکرات آمریکا خواهد شد.

هشدار سناتور جمهوریخواه درباره تبعات استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که مجلس سنای آمریکا میخواهد رسیدگی به پرونده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را از روز 8 فوریه 20 بهمن ماه شروع کند، جان کورنین سناتور جمهوریخواه باسابقه و بانفوذ روز شنبه هشدار داده است که استیضاح ترامپ برای دومین بار منجر به محاکمه و تعقیب قانونی روسای جمهور پیشین دموکرات خواهد شد اگر جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا را در دو سال آینده مجددا در دست بگیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه اضافه کرد: اگر این ایده خوبی است که روسای جمهور قبلی استیضاح و محاکمه شوند، درباره روسای جمهور قبلی دموکرات نظرتان چیست، آن هم زمانی که جمهوریخواهان در سال 2022 اکثریت مجلس سنا را در دست بگیرند؟ درباره این مساله فکر کنید و اجازه بدهید آنچه که برای کشور بهترین است، انجام دهیم.

جلسه رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای آنالیز دومین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور پیش از این برگزار شده و با اکثریت آراء به تصویب رسید، تا او به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل گردد که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می گردد.

طبق نتایج نهایی، 222 نماینده دموکرات و 10 جمهوری خواه از طرح استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا حمایت کردند و 197 نماینده به آن رأی مخالف دادند.

علت اصلی استیضاح مجدد ترامپ، نقش وی در تحریک هواداران افراطی اش برای حمله مرگبار 6 ژانویه به ساختمان کنگره است که منجر به کشته شدن حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس شد.

در حالی که کنگره آمریکا 6 ژانویه برای شمارش آرا کالج الکترال و تایید نهایی نتایج انتخابات جنجالی 3 نوامبر تشکیل جلسه داده بود، ترامپ از هوادارانش خواست تا تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار نمایند ولی این اعتراضات در نهایت منجر به حمله آنها به ساختمان کنگره شد.

تصویب نهایی استیضاح ترامپ در مجلس سنا احتیاج به کسب آرا دو سوم سناتورها یعنی 67 سناتور دارد ولی با توجه به مخالفت تعداد زیادی از جمهوریخواهان بعید به نظر می رسد که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب نهایی برسد.

چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی گفته است که دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده روز 8 فوریه یعنی 20 بهمن ماه شروع می گردد.

دموکرات ها هم اکنون اکثریت نسبی را در مجلس نمایندگان و سنا در اختیار دارند ولی این احتمال وجود دارد که حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای دو سال آینده این اکثریت را از دست بدهد.

میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز گفته است که اوباش و شورشیان توسط ترامپ تحریک شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 800

به "هشدار سناتور جمهوریخواه درباره تبعات استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سناتور جمهوریخواه درباره تبعات استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید