پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد

به گزارش تور انگلیس، ایسنا/ این خبر پیرامون پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد، برای شما نگارش شده است.

پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد

هزاران سال پیش از امپراتوری روم، این تمدن آفریقای شمالی مصر باستان بود که پرچمدار حوزه هنر، معماری و مهندسی محسوب میشد. بسیاری از اشیایی که آنها مورد استفاده قرار میدادند تا امروز سالم به جای مانده اند و در بسیاری از موزه های جهان به نمایش گذاشته شده اند.

علاوه بر مجسمه، جواهرات و کتیبه، اشیای معمولی تری نیز به عنوان آثار تاریخی ارزشمند بجای مانده از مصر باستان در موزه ها نگهداری می شوند. موزه متروپولیتن از یک پالت نقاشی زیبا نگهداری می کند که به حوالی 1390 تا 1352 پیش از میلاد تعلق دارد.

این پالت از یک تکه عاج ساخته شده و در آن شش قسمت برای قرار دادن رنگ تعبیه شده است. نکته قابل توجه درباره این پالت نقاشی 3400 ساله اینجاست که هنوز رنگهای خشکیده آبی، سبز، قهوه ای، زرد، قرمز و مشکی در آن وجود دارد.

در انتهای این پالت نقاشی نام آمنهوتپ سوم نهمین فرعون از هجدهمین دودمان مصر باستان به خط هیروگلیف در کنار عبارت محبوب رع (رَع یا را خدای آفتاب یا خدای خورشید در مصر باستان) حکاکی شده است. دوران حکومت آمنهوتپ سوم یکی از پیروز ترین دوره های مصر باستان بود که طی آن مصر دستاوردهای متعددی در هنر و فرهنگ کسب کرد.

با اینکه قدمت این اثر تاریخی به هزاران سال پیش باز می گردد، اما طراحی آن بسیار شبیه به ابزارهای هنری است که امروزه از طریق هنرمندان مورد استفاده قرار میگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1467

به "پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید