پیشان بسته بهبود تعامل خانواده ها با بچه ها اُتیسمی

به گزارش تور انگلیس، بسته افزایش مهارت پیشان برای بهبود تعامل های افراد در مواجهه با بچه ها اتیسمی طراحی و در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی به عنوان ایده برتر معرفی گردید.

پیشان بسته بهبود تعامل خانواده ها با بچه ها اُتیسمی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فرشته یاقوتی ایده پرداز بسته پیشان در خصوص ایده خود گفت: با توجه به نظریه یادگیری مشاهده ای و تلفیق شیوه الگودهی با داستان های اجتماعی این بسته را با هدف ارتقای مهارت های ارتباطی، اجتماعی، شناختی و بهبود تعامل های خانوادگی در افراد با اختلال طیف اتیسم طراحی نموده ام.

وی افزود: این بسته که بر اساس مطالعه و دانش در طول چند سال ساخته شده، شامل 8 بخش متشکل از کتابچه راهنما، انیمیشن، کتاب کار و بازی های خانواده محور، عروسک های دستی و انگشتی، پازل، کارت های مصور داستان و ماسک های هیجانی است که در حال حاضر با چهار بخش خودآگاهی، تقویت تماس چشمی، صحبت و درخواست کردن و دوست یابی ارایه شده است.

یاقوتی یادآور شد پیشان نام شخصیت اصلی انیمیشن های این محصول است که به همراه سایر ابزار موجود در این بسته، متناسب با ویژگی های این بچه ها طراحی شده است.

او در خصوص چگونگی شکل گیری این ایده نیز گفت: در طول سال ها درمانگری و ارتباط مستقیم با بچه ها مبتلا به اختلال طیف اتیسم و مشاهده بچه های که در کلینیک، رفتار های مثبت را آموخته و در کلاس های انفرادی به عملکرد خوبی دست یافته اند، اما در سایر محیط ها از جمله منزل، مدرسه، و... در غیاب مربی با افت عملکرد روبه رو می شوند، ایده پیشان در ذهنم شکل گرفت.

این ایده پرداز ادامه داد: باتوجه به این که، ابزار و اسباب بازی متناسب با ویژگی های این بچه ها نیز در بازار وجود ندارد این مساله برایم به یک دغدغه تبدیل شد و مطالعاتم را در این حوزه به صورت جدی ادامه دادم.

یاقوتی افزود: کوشش کردم بسته ای خانواده محور برای ارتقای مهارت های ارتباطی و اجتماعی و بهبود تعامل آن ها با این بچه ها طراحی کنم تا احتیاج خانواده ها برای رفت و آمد به کلینیک، هزینه ها و مربی کارآزموده کاهش یابد.

وی هم چنین با اشاره به جدیت خود در این حوزه یادآور شد: در حال طراحی بازی های جدید دیگری نیز برای یاری به درمان بچه ها اتیسمی نیز هستم و کوشش خواهم کرد تا با یاری دست اندرکاران و سرمایه گذاران حوزه اسباب بازی این ایده ها را به محصول و فراوری انبوه برسانم.

این فعال حوزه درمان بچه ها دارای احتیاج های ویژه برگزاری رویداد ایده آزاد اسباب بازی را فرصت مناسبی برای پایش و ارتقای ایده ها دانست و گفت: به تمام ایده پردازان و طراحان حوزه طراحی اسباب بازی توصیه می کنم در این رویداد شرکت نمایند.

وی از کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان نیز به خاطر توجه ویژه به حوزه سرگرمی و اسباب بازی برای بچه ها قدردانی کرد و گفت: کانون اقدام های موثر و مناسبی در این حوزه داشته است که برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی، برپایی کارگاه های تخصصی و رویداد ایده آزاد از آن جمله است.

ایده پرداز برگزیده این رویداد ملی افزود: برگزاری همایش های علمی و تخصصی در این حوزه می تواند متخصصان را نیز درگیر این فرآیند کند و بستری مناسب برای طراحی بازی های هدف مند و قابل ارایه و دفاع ایجاد کند.

او تعامل با افراد متخصص به صورت چندبعدی را یکی از ویژگی های با اهمیت این رویداد دانست و گفت: آشنایی با تجربه های طراحان پیروز در طول فرآیند ایده آزاد نیز می تواند جهت یادگیری را بهبود بخشد و خطا ها را در فرآیند ایده پردازی و فراوری کاهش دهد و مهم تر از همه پیگیری و حمایت برای فراوری ایده هایی است که این جهت را طی نموده اند.

یاقوتی در خاتمه طراحی بازی را احتیاجمند داشتن هدف معین، تخصص در زمینه بازار هدف، شناخت احتیاج های مخاطبان، و نوآوری بر پایه دانش قابل دفاع دانست و ابراز داشت: یک طراح باید بتواند کمبود ها برای طراحی یک بازی را درک کند، بر اساس آن ویژگی های طرح خود را به درستی انتقال و ایده خود را مورد پایش و آزمون قرار دهد.

سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی از سوی اداره کل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون آبان سال 1399 برگزار و از ایده های برتر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 707

به "پیشان بسته بهبود تعامل خانواده ها با بچه ها اُتیسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشان بسته بهبود تعامل خانواده ها با بچه ها اُتیسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید