چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

به گزارش تور انگلیس، همه ما گاهی عصبانی می شویم. اما اگر خودمان را کنترل نکنیم، این عصبانیت می تواند رابطه ما با دیگران یا راستا شغلی مان را نابود کند.

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

برای کنترل خشم چه باید کرد؟ چطور اجازه ندهیم خشم ما را کنترل کند؟ در این مطلب از خبرنگاران با روش های کنترل خشم آشنا می شوید.

قبل از هر عکس العملی کمی مکث کنید

هنگامی که از چیزی خشمگین شدید، کوشش کنید قبل از هر اقدامی فورا ترمز خود را بکشید. لحظه ای صبر کنید تا کمی از شدت خشم تان کاسته گردد. وقتی که در لحظه اول واکنشی انجام ندهید، کم کم آرام می شوید. برای این صبر کوتاه چند ترفند قدیمی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

تا ده بشمارید

یکی از روش های کنترل خشم این است که تا ده بشمارید. می توانید در دل خود یا با صدای بلند تا ده بشمارید. این کار یاری می نماید کمی آرام شوید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

در خصوص شرایط فکر کنید

از خودتان سوالی بپرسید که به درک شرایط تان یاری کند. آیا می توانید مشکل به وجود آمده را مدیریت کنید؟ آیا سوءتفاهمی باعث عصبانیت شما شده است؟ قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهید، به عواقب آن فکر کنید.

چند لحظه ای محیط تنش زا را ترک کنید

می توانید بهانه ای بیاورید و لحظاتی از آن شرایط فاصله بگیرید. وقتی شما عصبانی می شوید، شبیه کاسه ای پر از آب جوش خواهید شد. اگر از منبع حرارت (موقعیتی که باعث خشم شما شده است) دور نشوید، حرارت شما را بخار می نماید. اگر به این دست مطالب علاقه دارید به مطلب راهکارهایی که اضطراب را از شما دور می نماید سر بزنید.

نفس عمیق بکشید

با این روش می توانید ضربان قلب خود را پایین بیاورید و به مغز خود اکسیژن برسانید. کارلوس کوتو (روان شناس) تکنیک تنفس 4x4 را پیشنهاد می نماید. در این روش به آرامی و به مدت 4 ثانیه هوا را به درون ریه خود بکشید. 4 ثانیه نفس خود را نگه دارید. سپس 4 ثانیه هوا را به آرامی بیرون دهید. این روش را ادامه دهید تا جایی که احساس کنید به میزان کافی آرام شده اید.

خودتان را در حالت خشمگین تجسم کنید و ببینید چگونه به نظر می آیید

قرار دادن خودتان به جای سوم شخص می تواند یاریی برای حل مسائل باشد. وقتی که نمی توانید به درستی مسائل را حلاجی کنید، این کار باعث می گردد دیدگاه تان نسبت به قضیه تغییر کند. وقتی خشمگین می شوید، عصبانیت اجازه نمی دهد به درستی مسائل را ببینید. در این شرایط تنها اقدامی که به نظرتان می رسد بروز خشم است.

زمان های کوتاهی را به مدیتیشن و ورزش اختصاص دهید

در طول روز بخشی از زمان های خالی یا وقت استراحت تان را به ورزش و مدیتیشن اختصاص دهید. با این روش می توانید تا حدودی استرس و افکار منفی را از خود دور کنید. علاوه بر آن مغز شما تجدید قوا می نماید و در ادامه روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

با آرامش به کسانی که باعث خشم تان می شوند، هشدار دهید

اگر شما با کسی ارتباط دارید که دائما باعث عصبانیت شما می گردد، با بیان مناسبی این موضوع را به او بگویید. فریاد زدن، توهین یا حتی قهر کردن می تواند مشکل شما را بدتر کند. به جای این ها به او هشدار بدهید. به او بگویید کارهایی که انجام می دهد، باعث عصبانیت شما می گردد. این کار را زمانی که ناراحت یا عصبانی هستید، انجام ندهید. زمانی که احساس آرامش می کنید با او صحبت کنید.

خشم خود را به ابزاری سودمند تبدیل کنید

وقتی که احساس می کنید مانند کوه آتشفشان در حال فوران هستید، جهت خود را تغییر دهید و خشم تان را به عاملی انگیزشی تبدیل کنید. به عنوان مثال اگر در مسیرتان به سمت شرکت، فردی با رانندگی بدش باعث خشم شما شد، خشم تان را به عامل انرژی بخش خود تبدیل کنید و به لطف آن انبوهی از کارها را در شرکت انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 10 فایده شگفت انگیز موسیقی برای فکر و روان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1430

به "چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید