کتابفروشی های منحصر به فرد از نظر سایت معماری

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران ، سایت تخصصی معماری و مقالات مربوط به آن با عنوان آرشیتکتورال دایجست به طور اختصاصی درباره ساختمان های منحصر به فرد در دنیا تحقیق می نماید و اخیراً گزارشی از کتابفروشی های زیبای دنیا منتشر نموده است که هرچند شبیه گزارش های مشابه درباره کتابفروشی ها در نقاط مختلف کره زمین است؛ ولی شاید اعتبار معماری این سایت کمی موضوع را تخصصی تر می نماید.

کتابفروشی های منحصر به فرد از نظر سایت معماری

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به اعتقاد کارشناسان معماری این سایت (architecturaldigest) کتابفروشی های زیر از نظر داشتن معماری منحصر به فرد زیباترین و بهترین های جهان هستند:

Baldwins Book Barn

این کتابفروشی تاسیس شده در سال 1822 میلادی یکی از قدیمی ترین و زیباترین کتابفروشی های حال حاضر جهان است. ابتدا به صورت واگن های قابل حمل کتاب ها را در سراسر آمریکا منتقل می کرد ولی بعداً به صورت مستقل در ساختمانی در ایالت پنسیلوانیا به فروش کتاب های دست دوم و عتیقه پرداخت و در حال حاضر هم در ساختمانی پنج طبقه به این کار مشغول است.

Daunt Books

این کتابفروشی قدیمی شهر لندن علاوه بر داشتن ساختمان زیبا و قدیمی دارای ویژگی منحصر به فردی در میان همکاران خود است که علاقمندان زیادی به خود جذب نموده است. اولین بار این کتابفروشی در سال 1980 تاسیس شد ولی به خاطر طبقه بندی کتاب ها بر اساس کشورهای مبدا چاپ آنها جذابیت خاصی دارد و بسیاری از جهانگردان هر روز از این محل بازدید می نمایند.

Pro qm

در سال 1999 میلادی این کتابخانه تخصصی در شهر برلین آلمان کارش را با ارائه و فروش کتاب های اختصاصی طبیعت و محیط زیست شروع کرد و تا کنون به همین کار ادامه داده است. این کتابفروشی با طراحی جالب و رنگی خود نظر بسیاری را به خود جلب نموده است.

Livraria Lello

بسیاری معتقدند کتابفروشی لیوراریا لِلو زیباترین کتابفروشی جهان است و پله های زیبای آن منبع الهام جی. کی. رولینگ برای خلق هوگارث در مجموعه هری پاتر شد. این کتابفروشی در سال 1906 توسط برادران لِلو افتتاح و توسط خاویر ایتیوز طراحی شد و حالا به یکی از مقاصد جذاب توریستی جهان تبدیل شده است. برای ورود و دیدن این فروشگاه باید 3 یورو پرداخت کرد که اگر پس از ورود کتابی خریداری کنید، این پول به شما بازگردانده خواهد شد.

Stories

آندروس بوریس مالک این کتابفروشی شهر هامبورگ آلمان قبل از اینکه آن را در سال 2008 افتتاح کند، به شغل تجارت کتاب مشغول بوده و اعتقاد دارد باید کتاب ها به زیباترین شکل ممکن به مشتری عرضه شوند. این اعتقادش را در کتابفروشی نیز پیاده نموده است و همه کتاب های موجود در کتابفروشی در قاب های سفید و جذاب به مشتری ها فروخته می شوند.

strand

تصور کنید 48 کتابفروشی مختلف تصمیم بگیرند با هم ترکیب شوند. این اتفاق در نیویورک رخ داد و 48 کتابفروشی در فضایی به یک اندازه خیابانی عظیم چندین کتابفروشی را در کنار هم افتتاح کردند و نامش را ردیف کتاب گذاشتند. کتابفروشی استراند هم در این منطقه قرار گرفته است و در سال 1927 توسط ریچارد باس، مهاجری اهل لیتوانی افتتاح شد. استراند تنها کتابفروشی است که از ردیف کتاب باقی مانده است. در این کتابفروشی آثار کم یاب، دسته دوم و جدید یافت می گردد. استراند عظیم ترین کلکسیون آثار هنری را در جهان دارد. در حال حاضر استراند توسط نوادگان باس اداره می گردد و اگر این خانواده تصمیم بگیرد به این حرفه ادامه ندهد یکی از قدیمی ترین کتابفروشی های جهان به کار خود پایان خواهد داد.

Librairie Auguste Blaizot

این کتابفروشی شهر پاریس در سال 1910 توسط خانواده ای به همین نام افتتاح شد و حالا پنجمین نسل از خانواده بلیزوت آن را اداره می نمایند. در این کتابفروشی به طور اختصاصی کتاب های مصور و هنری را از هر نقطه از جهان می توانید پیدا کنید و همزمان از معماری خاص آن به خصوص سقف زیبای آن لذت ببرید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1034

به "کتابفروشی های منحصر به فرد از نظر سایت معماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی های منحصر به فرد از نظر سایت معماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید