کتاب مجموعه ابیات پویش یک خانه در بهشت چاپ می گردد

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران در زنجان، در راستای ایجاد فضای مناسب برای شکوفایی استعدادهای نسل جوان و همچنین بهره گیری از فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا پویش ادبی یک خانه در بهشت در زنجان راه اندازی شد.

کتاب مجموعه ابیات پویش یک خانه در بهشت چاپ می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

این پویش یکی از کارهای فرهنگی است که در منزل استاد ولی الله کلامی زنجانی در بستر فضای مجازی و بصورت آنلاین فعالیت دارد.

پویش ادبی این خانه در بهشت هر هفته پنج شنبه از ساعت 20 تا 22 شب از صفحه رسمی استاد کلامی پخش می گردد و در حدود 150 شاعر نیز در آن مشارکت می نمایند.

استاد کلامی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این پویش و استقبال جوانان علاقه مند به شعر گفت: با توجه به استمرار برگزاری این برنامه شاهد مشارکت هرچه بیشتر جوانان در آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بداهه سرایی هدف اصلی این پویش ادبی است، توضیح داد: شیوه کار به این شکل است که شامگاه روز پنجشنبه یک بیت شعر بعنوان شعر مطروحه در پیج @kalamiezanjani عنوان می گردد و سپس شاعران و علاقمندان به مشارکت، می توانند طی زمان معین شده بر اساس قالب وزن و قافیه بیت مطروحه، دو بیت از اشعار خود به زبان های ترکی و فارسی را در بخش کامنت منتشر نمایند.

این شاعر زنجانی گفت: با این کار فضای مناسبی برای شاعران جوان فراهم می گردد تا اشعار آئینی خود را به اشتراک بگذارند و حتی فعالیت خود در این عرصه را تقویت نمایند.

وی با اشاره به اینکه پس از داوری اشعار گفته شده یک بیت بعنوان بیت الغزل فارسی و یک بیت بعنوان بیت الغزل ترکی انتخاب می گردد، اضاف کرد: در نهایت این اشعار در قالب مجموعه ابیات پویش یک خانه در بهشت چاپ و منتشر خواهد شد.

استاد کلامی از شاعران شهیر زنجانی است که همیشه در دیدارهای رهبری به شعرخوانی می پردازد.

تا به امروز 42 جلد از سروده های این شاعر و مادح اهل بیت (ع) منتشر شده است که 32 نسخه آنها عرض ارادت به اهل بیت و چهار جلد پیرامون انقلاب اسلامی(ترکی و فارسی)، 10 جلد مربوط به شهدا و دفاع مقدس و 2 جلد دیوان فارسی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 909

به "کتاب مجموعه ابیات پویش یک خانه در بهشت چاپ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مجموعه ابیات پویش یک خانه در بهشت چاپ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید