کرونا در کیش اوج گرفت!

به گزارش تور انگلیس، آن طور که سخنگوی شورای سلامت کیش استان هرمزگان اعلام نموده؛ 3 مورد جدید ابتلا به کرونا در کیش ثبت شده است. بر این اساس تعداد مبتلایان به کرونا در این جزیره به بیش از 60 نفر افزایش یافته است.

کرونا در کیش اوج گرفت!

این در حالی است که چندی پیش، جزیره کیش در شمار مناطق سفید ابتلا به کرونا قرار داشت. بر اساس تعریف وزارت بهداشت منطقه سفید به منطقه ای اطلاق می گردد که متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) حداکثر 1 نفر باشد و حداکثر 14 بستری در طول دو هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی) داشته باشد.

با برطرف محدودیت های پروازی و شروع سفرها به کیش، پیش بینی می شد که کرونا در مناطق سفید دوباره شیوع یابد. با این حال، مسئولان منطقه آزاد بر رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا تأکید داشتند. تا جایی که در طی روزهای گذشته دو واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی پلمپ شدند.

همچنین مدیر فنی و امور شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش گروه نظارتی مدیریت حمل ونقل بر رعایت ضوابط بهداشتی راننده های تاکسی و مینی بوس ها در سطح این منطقه خبر داده و گفته بود که تمام راننده های وسایل نقلیه عمومی موظف هستند از ماسک استفاده نمایند و در صورت عدم توجه به رعایت موازین بهداشتی برابر قانون خودروی متخلف توقیف می گردد.

پیش ازاین نخستین جلسه کمیته ویژه نظارت بر فعالیت های مقابله با بیماری کووید19 در سطح جزیره، سوم خردادماه برگزار شده بود.

بااین حال و بر اساس مشاهدات میدانی، هنوز در بسیاری از اماکن عمومی و پرتردد، فاصله اجتماعی رعایت نمی گردد و بسیاری از کیشوندان یا مسافران خود را ملزم به استفاده از ماسک نمی بینند. از همین رو احتیاج به سخت گیری و کنترل بیشتر بر اماکنی مانند فرودگاه یا بازارها، بیشتر از قبل احساس می گردد.

موج دوم شیوع ویروس کرونا پس ازآن شروع شد که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت های سفر بین استانی برداشته شد؛ بااین حال مقام های دولتی و وزارت بهداشت از مردم خواستند تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

حالا در بعضی از مناطق کم خطر، ویروس کرونا جانی دوباره یافته است. تا جایی که دیروز اعلام شد 273 نفر به شمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان افزوده شده و 2 نفر نیز جان خود را ازدست داده اند.

سفرخیز بودن کیش و ورود مسافران از نقاط مختلف کشور، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را در این جزیره، محتمل می نماید. بر همین اساس بود که با شروع شیوع این ویروس در کشور و ابتلای 50 نفر به کرونا در اسفندماه گذشته در کیش، تمامی پروازها به این جزیره ممنوع اعلام شد.

حالا باید دید با شروع سفرها و موج دوم شیوع ویروس کرونا، در صورت افزایش تعداد مبتلایان، مسئولان منطقه آزاد چه تصمیمی برای محافظت از جزیره خواهند گرفت. نظارت و سخت گیری بیشتر یا قرنطینه دوباره جزیره؟

ایرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 394

به "کرونا در کیش اوج گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کیش اوج گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید