کشف حدود 20هزار اثر تاریخی قاچاق

به گزارش تور انگلیس، پلیس اروپا از کشف نزدیک 20هزار اثر تاریخی و دستگیری بیش از 100 نفر از قاچاقچیان در این زمینه اطلاع داد.

کشف حدود 20هزار اثر تاریخی قاچاق

ایسنا:در یک علمیات مشترک میان سازمان دنیای گمرگ، پلیس بین المللی (اینترپل) و پلیس اروپا (یوروپل)، 300 عملیات جست وجو در 103 کشور دنیا انجام شد که منجر به کشف بیش از 19 هزار اثر تاریخی باستانی قاچاق شد.

این اشیا شامل آثاری غارت شده از کشورهای جنگ زده و همچنین آثار هنری به سرقت رفته از موزه ها و محوطه های باستانی کشورها می گردد.

پلیس آرژانتین با کشف 2500 سکه باستانی که قرار بود در یک حراجی آنلاین به فروش بروند بیشترین کشفیات را داشت و کشور لتونی نیز توانست 1375 سکه باستانی را کشف و ضبط کند.

در فرودگاه شهر مادرید اسپانیا نیز مجموعه ای نادر از آثار تاریخی دوران پیشاکلمبی شامل یک ماسک طلایی، مجسمه های طلا و جواهرت باستانی غارت شده از کشور کلمبیا کشف شده است. مقامات افغانستانی هم پیروز به کشف هزار شیء تاریخی در فرودگاه کابل شدند که قرار بود به استانبول در ترکیه منتقل شوند.

بر اساس اعلام پلیس اروپا، در این عملیات مشترک بیشتر تمرکز بر روی خرید و فروش غیرقانونی آثار تاریخی در اینترنت بود و تقریبا یک سوم از آثار کشف شده قرار بود در حراجی آنلاین به فروش گذاشته شوند.

قاچاق اشیای فرهنگی معمولا به وسیله همان شبکه های جرایم بین الملی انجام می گردد که در زمینه قاچاق مواد مخدر و اسلحه نیز فعالیت دارند و پنهان بودن معاملات آثار تاریخی غارت شده فرصت مناسبی برای پولشویی و کاهبرداری و تامین منابع اقتصادی برای این شبکه های جرایم سازمان یافته ایجاد نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 346

به "کشف حدود 20هزار اثر تاریخی قاچاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حدود 20هزار اثر تاریخی قاچاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید