کشف کوزه باستانی پادشاهان آنگلوساکسون

به گزارش تور انگلیس، باستان شناسان اسکاتلندی خبر از کشف کوزه باستانی 1000 ساله ای متعلق به پادشاه آنگلوساکسون دادند که برای پنهان ماندن از دست وایکینگ ها درون زمین مدفون شده بود.

کشف کوزه باستانی پادشاهان آنگلوساکسون

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این کوزه سنگی - شیشه ای در کنار 100 شی ارزشمند شامل دستبند، سنجاق سینه ، انگشتر طلا و دیگر وسایل زیبا از دل خاک بدست آمده است.

اطلاعات منتشر شده رسانه های بریتانیایی نشان میدهد که این وسایل به وسیله یک تاجر بازنشسته درک مک لنان که در حال جستجوی گنج در غرب اسکاتلند بوده بدست آمده است.

گنج خارق العاده بدست آمده - یک کوزه کریستال سنگی تماشایی که به وسیله برترین صنعتگران قرون وسطایی در اواخر قرن هشتم یا اوایل قرن نهم در ظریف ترین شکل ساخته شده است و اکنون پس از پاکسازی به همراه دیگر اشیاء در موزه ملی اسکاتلند نگهداری می گردد .

به گفته محققان این گنجینه برای در امان ماندن از دست حمله وایکینگ ها در دل خاک پنهان شده بود که بوسیله دستگاه فلزیاب این تاجر پیدا شده است.

دکتر لزلی وبستر، از موزه بریتانیا، در این باره گفت: کریستال سنگ به خودی خود غیرعادی است.این یکی از آن موادی است که در دنیای عتیقه به علت شفافیت بسیار ارزشمند است و میزان خلوص سنگ را نشان میدهد. بنابراین، من فکر می کنم حتی در زمان خود، بسیار بسیار خاص بوده است .صنعت گران آن موقع از روشی برای ساخت استفاده نموده اند که طلا نیز در گذر زمان به خوبی محفوظ مانده است. ما از یافتن کتیبه ای لاتین با حروف طلایی روی پایه کوزه شگفت زده شدیم.

-

-

-

-

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1338

به "کشف کوزه باستانی پادشاهان آنگلوساکسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کوزه باستانی پادشاهان آنگلوساکسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید