یزد به عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد

به گزارش تور انگلیس، پایتخت جهانی شهرهای پایدار

کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که با میزبانی یزد برگزار گشت، قرار شد تا در این کنفرانس جایزه نوبل محیط زیست و عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار جهان در سال 2019 را به شهر یزد اهدا کنند. ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به اینکه 182 کشور در این سازمان بین المللی عضویت دارند، در حاشیه کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که به در یزد برگزار گشت گفت: یزد یکی از شهرهای نام آشنای جهان در زمینه پایداری است. او همچنین در جمع خبرنگاران حاضر در این استان با اشاره به سابقه چند هزار ساله شهر یزد، بیان نمود: ظرفیت های یزد در استفاده از انرژی پایدار می بایست بیش از پیش به مردم جهان معرفی و در تمام جهان ترویج گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این این مطلب بیشتر بدانیم.

یزد به عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد

او بادگیر را یکی از بارزترین ظرفیت های استان یزد در حوزه انرژی دانست و افزود: استفاده از بادگیر برای خنک کردن منازل مسکونی بارزترین نمادی است که می توان از آن به عنوان ظرفیت یزد در استفاده از انرژی پایدار نام برد. در دنیا شهرهای زیادی در زمینه پایداری وجود دارد اما یزد شهری است که سال ها در این قضیه پیشتاز بوده است. نئومن با اشاره به این که بیش از 2000 شهر پایدار در سطح دنیا وجود داشته که عضو بنیاد دنیای انرژی هستند، افزود: می بایست تکنولوژی گذشته این شهرها را با فناوری جدید امروزی ترکیب کرده و بتوانیم انرژی پاک را به همه افراد ارائه نماییم. رییس بنیاد دنیای انرژی با بیان این که 25 هزار طرح زیست محیطی و پایداری انرژی در این سازمان آماده هستند تا راهکارهای مختلف را برای برطرف مشکل زیستی هتدوین کنند گفت: وظیفه مردم است که نسبت به زمین، خاک و محیط زیست اطراف خود حساس باشند زیرا که بنابر اظهارات دانشمندان در طول 40 سال آینده با بحران زیستی محیطی در دنیا روبرو خواهیم شد.

جعفر امین مقدم، دبیر کل کنفرانس در نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار دنیا و نوزدهمین کنفرانس بین المللی سازمان دنیای انرژی که به میزبانی شهر یزد به عنوان پایتخت دنیای شهرهای پایدار برگزار می شد گفت: ارتقای دانش متخصصان مهمترین دستاوردی است که از کنفرانس شهرهای پایدار به دست آمده است. در این رویداد عظیم دنیای، شهر یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار دنیا معرفی و همچنین از بهترین عملکردهای ارزیابی شده در حوزه انرژی پایدار تقدیر می گردد. برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور متخصصان داخلی و خارجی مرتبط با حوزه پایداری به منظور تبادل اطلاعات و ارتقا دانش متخصصان از برنامه های این کنفرانس بین المللی است. در این همایش دو روزه نزدیک به 70 نفر از متخصصان دنیای حوزه انرژی های پایدار و اساتید دانشگاه های 25 کشور دنیا و همچنین مسئولان و صاحب نظرانی از سراسر کشور حضور داشتند.

دبیر کل نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار افزود: میزبانی استان یزد برای برگزاری اجلاس بنیاد دنیای انرژی و کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار دنیا، علاوه بر اینکه نام یزد را به عنوان پایتخت دنیای شهرهای پایدار و یک برند دنیای مطرح می نماید، باعث جهش های علمی و بهبود شرایط شهرها و خدمت رسانی به مردم استان یزد خواهد شد. انتقال تکنولوژی و دانش ساختمان سازی از سوی دیگر شهرها و همچنین انتقال تجربیات شهر دنیای یزد در زمینه شاخصه های توسعه پایداری از جمله دستاوردها و مزایای انتخاب استان یزد به عنوان پایتخت دنیای شهرهای پایدار در سال 2019 است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 301

به "یزد به عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد به عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید