100 معترض در لندن بازداشت شدند

به گزارش تور انگلیس، پلیس اسکاتلندیارد از بازداشت بیش از 100 معترض در جریان اعتراضات روز شنبه در لندن با اتهاماتی از جمله بی نظمی خشونت بار، حمله به ماموران و حمل سلاح اطلاع داد.

100 معترض در لندن بازداشت شدند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس متروپولیتن لندن در پیامی توییتری گفت: تا ساعت 21 روز شنبه به وقت لندن بیش از 100 معترض حین اعتراضات با اتهاماتی از جمله نقض صلح، بی نظمی خشونت بار، حمله به افسران، حمل سلاح، حمل داروهای غیرمجاز، مستی و بی نظمی بازداشت شدند.

شهرهای عظیم بریتانیا در پی اعتراضات مردمی در ایالات متحده آمریکا به مرگ سیاه پوستی به نام جورج فلوید که حین بازداشت با خشونت بی حد پلیسی سفیدپوست کشته شد، شاهد اعتراضات است. معترضان انگلیسی با تخریب مجسمه چهره های تاریخی که به گفته آن ها در میراث استعماری و نژادپرستی کشورشان نقش داشتند، پلیس را درگیر کردند.

جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است روز شنبه اعتراضاتی را در لندن برنامه ریزی کرد که چهارمین مورد می شد اما پس از آنکه حامیان انجمن های فوتبال گفتند که برای حفاظت از مجسمه ها و افسران پلیس در پایتخت تجمع می نمایند، این مراسم لغو شد. این فوتبال دوستان به خیابان های لندن آمدند؛ همینطور رادیکال های جناح راستگرا و معترضان جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است. البته تعداد معترضان چندان زیاد نبود. درگیری ها با پلیس حتی پس از خاتمه تجمع اعتراضی حامیان سیاه پوستان ادامه داشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 424

به "100 معترض در لندن بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 معترض در لندن بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید