2 طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین به بهره برداری رسید

به گزارش تور انگلیس، 2 طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و کاتالیست پلی اتیلن سنگین با دانش فنی ایرانی برای نخستین بار در کشور به بهره برداری رسید.

2 طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار شانا، 2 طرح دانش محور فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و کاتالیست پلی اتیلن سنگین(CX) که برای نخستین بار در کشور با دانش فنی ایرانی اجرا شده اند، امروز (پنجشنبه، 26 فروردین ماه) با دستور رئیس جمهوری به وسیله ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

واحدهای فراوری کاتالیست های پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در شهرستان شازند استان مرکزی اجرا شده اند و 100 درصد تجهیزات این واحدها در داخل کشور ساخته شده است که اجرای این واحدها سبب بی احتیاجی صنعت پتروشیمی از واردات این دو نوع کاتالیست می گردد.

ظرفیت واحد فراوری کاتالیست پلی پروپیلن که با سرمایه گذاری 7 میلیون دلاری احداث شده است، 12 تن در سال معادل 30 درصد احتیاج صنعت پتروشیمی و قابل توسعه تا تأمین کامل احتیاج کشور است. طرح فراوری کاتالیست پلی اتیلن سنگین نیز با فناوری CX و حجم سرمایه گذاری 3 میلیون دلار اجرا شده و ظرفیت فراوری سالانه 20 تن معادل 25 درصد احتیاج صنعت پتروشیمی را داراست که قابل توسعه تا تأمین کامل احتیاج کشور است.

کاتالیست ها به عنوان قلب واحدهای فرآیندی پتروشیمی استفاده می شوند. ارزش کاتالیست های مصرفی در صنعت پتروشیمی 270 میلیون دلار در سال است که از 40 نوع کاتالیست مهم مورد استفاده در صنعت پتروشیمی، تا به امروز 19 نوع بومی سازی شده و براساس برنامه، 9 نوع دیگر نیز تا انتها سال جاری بومی سازی می شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 970

به "2 طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید